Jak RODO wpłynęło na branżę e-commerce w Europie?

Ponad rok temu – dokładnie 25 maja 2018 – w życie weszły unijne przepisy RODO, dotyczące ochrony danych osobowych. Ogrom zmian i widmo sporych kar czekających na przedsiębiorców, którzy nie zastosują się do europejskich przepisów przerażał wszystkich. Snuto wizje mniejszej skuteczności reklam (z uwagi na ograniczone możliwości profilowania klientów) czy masowe wypisywanie się z newsletterów. […]

Niedziele bez handlu a sklepy internetowe

Ustawa zakazująca handlu w niedziele obowiązuje już od stycznia 2018 roku, w marcu tego samego roku Polacy mogli doświadczyć już dwóch z kolei niedziel z zamkniętymi sklepami stacjonarnymi. Czy sytuacja ta pozytywnie wpłynęła na ruch w sklepach internetowych?   eSklepy wyłączone z zakazu handlu Shoper, firma odpowiedzialna za platformę e-commerce, poinformowała, że w dwie ostanie niedziele […]

Raport – logistyka w dużych, średnich i małych firmach

Firma Furgonetka.pl, oferujące narzędzie wspierające logistykę w sklepach internetowych, opublikowała raport na temat dostaw w polskim e-commerce. W badaniu wzięło udział ponad 1000 sklepów internetowych, a dodatkowo aby uatrakcyjnić wyniki, podzielono je na małe i średnie – czyli wysyłające do 150 paczek dziennie – oraz na duże – wysyłające więcej niż 150 przesyłek każdego dnia. […]

Co Polacy myślą o innowacyjnych metodach płatności?

Nowoczesne metody płatności znacznie przyspieszają i ułatwiają dokonywanie zakupów – zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w sklepach internetowych. Czy jednak Polacy uważają je za bezpieczne? Jak chętnie płacimy telefonem lub zbliżeniowo i czy gotowi jesteśmy na kolejne nowinki technologiczne w tej kwestii?   Digital Payments Study 2017 Firma Visa – międzynarodowy operator kart płatnicznych – […]

Coraz mniej młodych ludzi korzysta z Facebooka

Z pozoru może wydawać się, że na Facebooku przesiadują w przeważającej większości osoby młode. Jak jednak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę eMarketer.com – w Stanach Zjednoczonych do końca bieżącego roku portal społecznościowy straci niemal 2 miliony użytkowników mających poniżej 25 lat. Gdzie przenoszą się młodzi ludzie?   Niewielki wzrost użytkowników Facebooka Jak podaje eMarketer.com – na […]

Czy Polacy kupują produkty spożywcze w internecie?

Wydawać by się mogło, że rynek e-commerce w naszym kraju jest już rozwinięty w najlepsze – ludzie chętnie i bez obaw kupują on-line, a co chwilę w sieci pojawiają się nowe eSklepy. Jak jednak przeczytać można w raporcie z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen – przed branżą e-commerce w Polsce jeszcze długa droga, aby dorównać […]

Raport – wydatki na reklamę on-line w Polsce w 2017 roku

Kilka dni temu ukazał się coroczny raport z badania AdEx, tworzonego od 2007 roku przez IAB Polska wspólnie z firmą doradczą PWC, dotyczący wydatków na reklamę internetową w Polsce. Jest to okazja do tego, aby sprawdzić, które formaty reklamy on-line są obecnie najpopularniejsze, a które kanały promocji w sieci powoli tracą na znaczeniu.   Wydatki na reklamę internetową […]

Bezpieczne zakupy w Internecie – o czym warto pamiętać?

W porównaniu z zakupami w sklepach stacjonarnych, zakupy on-line wiążą się z pewnym ryzykiem. Nie zawsze jest ono uzasadnione, jednak część e-klientów ma obawy odnośnie tego, czy zamówiony towar dotrze do nich w określonym przez sprzedawcę terminie lub czy trafi on do nich w nienaruszonym stanie. Innym ryzykiem może być z kolei kwestia rozpatrywania ewentualnych reklamacji […]

Coraz więcej Polaków kupuje w sklepach internetowych

Według danych udostępnionych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) niezwykle popularne stają się szczególnie te eSklepy, które oferują obuwie oraz ubrania. Trend ten cieszy sprzedawców on-line, jednak jak podaje portal money.pl – cierpi na tym sprzedaż tradycyjna, przez co z rynku znika coraz więcej mniejszych sklepów stacjonarnych.   Spada liczba sklepów stacjonarnych W 2016 w Polsce liczba […]

Zagraniczne sklepy internetowe coraz popularniejsze w Polsce

Czy polscy e-konsumenci wybierają wyłącznie krajowe sklepy internetowe? Badanie przeprowadzone na zlecenie PayU pokazuje, że spora grupa klientów chętnie decyduje się na zakupy również w eSklepach poza granicami Polski. Co sprawia, że decydują się oni skorzystać z oferty takich sklepów internetowych i jakie są najpopularniejsze kierunki zakupowe e-konsumentów?   E-commerce made in China W badaniu „Cross-border […]