Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 8.3. From 3 votes.
Please wait...

Z pozoru może wydawać się, że na Facebooku przesiadują w przeważającej większości osoby młode. Jak jednak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę eMarketer.com – w Stanach Zjednoczonych do końca bieżącego roku portal społecznościowy straci niemal 2 miliony użytkowników mających poniżej 25 lat. Gdzie przenoszą się młodzi ludzie?

 

Niewielki wzrost użytkowników Facebooka

Jak podaje eMarketer.com – na Facebooku z miesiąca na miesiąc pojawiają się nowi użytkownicy, jednak w głównej mierze są to osoby starsze. Według prognoz do końca 2018 roku liczba ta sięgnie 169,5 miliona użytkowników w Stanach Zjednoczonych, co stanowi wzrost o… jedynie 1% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Niestety – w tym samym czasie z Facebooka rezygnuje też około 10% użytkowników z USA w wieku 11 lat i mniej, a także prawie 11% osób w przedziale wiekowym od 12 do 24 lat. Oznacza to zatem, że w segmencie najmłodszych użytkowników portalu społecznościowego przewidywane są nawet dwucyfrowe spadki – łącznie „odejdzie” niemal 2 miliony osób!

 



Instagram czy Snapchat?

Jak dalej przewidują analitycy, młode osoby, które zrezygnują z Facebooka przeniosą się głównie na pozostałe portale, skupiające się bardziej na treściach wizualnych – Instagram oraz Snapchat. Według prognoz w roku 2018 należący do Facebooka Instagram zyska około 1,6 miliona nowych użytkowników ze Stanów Zjednoczonych w grupie wiekowej poniżej 25 lat, natomiast Snapchat – 1,9 miliona.

Dlaczego młodzi ludzie coraz bardziej zniechęcają się Facebookiem? Ponieważ korzysta z niego… coraz więcej osób starszych – w tym np. rodziców nastolatków. Analitycy przewidują dodatkowo, że taka sama sytuacja może spotkać również Snapchata. Z początku zasada działania tego serwisu była trudna do zrozumienia przez starsze pokolenia i przyciągała młodych swoją „odmiennością” – obecnie wprowadzane zmiany mają na celu przystosowanie Snapchata również do pozostałych grup wiekowych.

Warto o zmianach w demografii Facebooka pamiętać również przy okazji planowania kampanii reklamowych czy innych akcji marketingowych, które kierowane mają być do młodszego pokolenia.

Większą skutecznością mogą bowiem cieszyć się działania reklamowe prowadzone w miejscach, gdzie młode osoby przesiadują najchętniej – jak wspomniane wcześniej Snapchat czy Instagram. Warto też korzystać z funkcji, jakie udostępniają te serwisy – tak zwanych „relacji” (stories) – gdzie firmy również mogą umieszczać reklamy.

 

Rating: 8.3. From 3 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *