Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Ustawa zakazująca handlu w niedziele obowiązuje już od stycznia 2018 roku, w marcu tego samego roku Polacy mogli doświadczyć już dwóch z kolei niedziel z zamkniętymi sklepami stacjonarnymi. Czy sytuacja ta pozytywnie wpłynęła na ruch w sklepach internetowych?

 

eSklepy wyłączone z zakazu handlu

Shoper, firma odpowiedzialna za platformę e-commerce, poinformowała, że w dwie ostanie niedziele bez handlu w sklepach korzystających z tego narzędzia zanotowany został znacznie wyższy ruch. Wysoka była zarówno liczba odwiedzających strony sklepów internetowych, jak i wartość transakcji. Co więcej – dotychczasowe dwie niedziele objęte zakazem handlu w roku 2018 (11 i 18 marca) okazały się być najlepszymi pod tym względem w ostatnich trzech miesiącach.

Jedynie w ostatnią niedzielę (18 marca) liczba transakcji była nieco mniejsza, przy jednoczesnym dużym ruchu na stronie. Jak tłumaczy ekspert z firmy Shoper – zadziałał tutaj efekt ROPO, czyli z angielskiego research online, purchase offline. Jest to sytuacja, kiedy klient poszukuje informacji o produktach w sieci – np. czytając opinie na forach – ale ostatecznie kupuje je w sklepie stacjonarnym. Z wiadomych względów 18 marca nie było to możliwe.

Większą popularność eSklepów w niedziele objęte zakazem handlu potwierdzają też dane udostępnione przez operatora płatności Blue Media. W drugą niedzielę z zamkniętymi sklepach stacjonarnymi, sklepy on-line zanotowały 15% wzrost obrotu w porównaniu z poprzednią niedzielą. Firma podaje też, że najwięcej transakcji tego dnia odbywało się w godzinach wieczornych, pomiędzy 19:30 a 21:30.

Na koniec warto zastanowić się, czy wzrosty odwiedzających oraz transakcji w eSklepach są zasługą niedziel wolnych od handlu. Warto bowiem pamiętać, że marzec to okres przed świętami Wielkanocnymi, kiedy to wzmożone zakupy – zarówno stacjonarnie jak i on-line – są już tradycją.

 

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. Bardzo ciekawe przemyślenia. Faktycznie nowa ustawa początkowo zdaje się „sprzyjać” właścicielom sklepów internetowych.
    Doszliśmy do podobnych wniosków popartych danymi naszych klientów i przedstawiliśmy to za pomocą infografiki: https://traffictrends.pl/blog/raport-sprzedaz-internetowa-w-niedziele-bez-handlu-jak-wyglada-ruch-konwersja-i-sprzedaz-w-sklepach-internetowych/ 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *