Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...

Czy polscy e-konsumenci wybierają wyłącznie krajowe sklepy internetowe? Badanie przeprowadzone na zlecenie PayU pokazuje, że spora grupa klientów chętnie decyduje się na zakupy również w eSklepach poza granicami Polski. Co sprawia, że decydują się oni skorzystać z oferty takich sklepów internetowych i jakie są najpopularniejsze kierunki zakupowe e-konsumentów?

 

E-commerce made in China

W badaniu „Cross-border e-commerce”, przeprowadzonym przez operatora płatności PayU, wzięło udział 1250 respondentów. Niecała połowa badanych (41%) przyznała, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy choć raz dokonała zakupu w zagranicznym sklepie internetowym. Z kolei aż 59% respondentów zakupów transgranicznych dokonuje nawet raz w miesiącu.

Po przeczytaniu nagłówka nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, gdzie swoją siedzibę ma sklep internetowy, który najchętniej przyciąga polskich klientów. Są to oczywiście Chiny i najbardziej rozpoznawalny eSklep tego kraju – AliExpress. Stronę tę odwiedza aż 73% respondentów! Dopiero na kolejnych miejscach znalazły się leżące o wiele bliżej Polski kraje takie jak Niemcy, Wielka Brytania (po 29%). Dużym zainteresowaniem cieszą się także eSklepy mieszczące się w Stanach Zjednoczonych (20%).

sprzedaz-transgraniczna

 

Jak przyznają eksperci z firmy PayU – polskich e-konsumentów kuszą głównie niskie ceny produktów oraz bardzo często darmowa wysyłka, które w pewnym stopniu zmniejszają niedogodności związane z długim czasem oczekiwania na zakupiony w chińskim eSklepie produkt. AliExpress oferuje też lokalne metody płatności – jak wspomniane już w tekście PayU czy Przelewy24, co stanowi dodatkowe ułatwienie podczas zakupów.

Obecność wspomnianych metod płatności to także gwarancja dla polskich klientów, że sklep jest godny zaufania, a zakupy w nim są obarczone mniejszym ryzykiem.

 



Dlaczego kupujemy w zagranicznych sklepach?

Badanie PayU wykazało, że średnio polscy konsumenci wydają za zagraniczne zakupy w sieci 1282 zł. Wysoka kwota wynika z faktu, że krajowi e-klienci poszukują w chińskich, niemieckich czy amerykańskich sklepach produktów, których nie mogą odnaleźć nigdzie indziej. Sporą zachętą są też o wiele niższe ceny – nawet pomimo płatności w obcej walucie.

Niezależnie od wieku najczęściej kupowaną kategorią produktów w zagranicznych sklepach internetowych są ubrania – wybór taki wskazało 42% badanych. Inne popularne kategorie to np. niewielki sprzęt elektroniczny (24%) oraz akcesoria takie jak zegarki lub biżuteria (24%).

Zjawisko cross-border w handlu elektronicznym jest coraz bardziej powszechne – nie tylko w Polsce. Eksperci zakładają, że do końca 2020 roku niemal 1/3 globalnego rynku e-commerce będzie transgraniczna.

 

Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *