Kategoria: Prawo internetowe

ecommerce1sretina

Zaniżona cena w sklepie internetowym – czy można anulować zamówienie?

Sklepy internetowe swoje działanie opierają na platformach e-commerce - zaawansowanych systemach, dzięki którym zarządzanie produktami, zamówieniami czy cenami jest o wiele łatwiejsze. Bez względu na poziom skomplikowania platformy...

12/02/2018
prawo2sretina

Czy małe firmy muszą spełnić obowiązek informacyjny nakładany przez RODO?

O unijnym rozporządzeniu dotyczącym ochrony danych osobowych (RODO) pisaliśmy jeszcze w roku ubiegłym. Wprowadza ono wiele zmian, jednocześnie nakładając na przedsiębiorców nowe obowiązki - w szczególności w kwestii...

23/01/2018
prawo2sretina

Zwrot nietrafionych prezentów w sklepach internetowych

Świąteczna gorączka zakupów już dawno za nami. Z pewnością był to intensywny okres zarówno dla klientów, jak i właścicieli eSklepów. Początek Nowego Roku to z kolei czas, kiedy sklepy internetowe muszą zająć się większą...

08/01/2018
ecommerce2sretina

Bezpieczne zakupy w Internecie – o czym warto pamiętać?

W porównaniu z zakupami w sklepach stacjonarnych, zakupy on-line wiążą się z pewnym ryzykiem. Nie zawsze jest ono uzasadnione, jednak część e-klientów ma obawy odnośnie tego, czy zamówiony towar dotrze do nich w określonym...

21/12/2017
ecommerce3sretina

Zakaz handlu w niedziele – szansa dla sklepów internetowych?

Ustawa o zakazie handlu w niedziele została przyjęta przez Sejm w ostatni piątek (w dodatku - Czarny Piątek). Już od 1 marca 2018 roku Polacy będą mogli kupować w ostatni dzień tygodnia tylko dwa razy w miesiącu, w kolejnym roku...

27/11/2017
prawo3sretina

Odstąpienie od umowy, gwarancja i rękojmia w sklepie internetowym

Wielu konsumentów, ale również przedsiębiorców, ma kłopot z odróżnieniem podstawowych pojęć, jakimi jest rękojmia, gwarancja czy odstąpienie od umowy - zapisami, które często pojawiają się w regulaminach. Czym są te...

02/11/2017
prawo2sretina

Wpływ RODO na branżę ecommerce – nowe przepisy unijne

Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych, w skrócie zwane RODO, to nowe unijne przepisy, które wejść mają w życie z dniem 25 maja 2018 roku. Spośród szeregu zmian, które wprowadzi nowe rozporządzenie, wiele z nich...

08/08/2017
prawo4sretina

Zwrot towaru w sklepie internetowym w świetle prawa

Chociaż bardzo chętnie dokonujemy zakupów w internecie, nie każdy jest świadomy tego, w jaki sposób powinien odbyć się zwrot towaru w sklepie internetowym zgodnie z literą prawa. Często padają pytania odnośnie tego ile dni mamy...

11/04/2017
prawo1sretina

Przetwarzanie danych osobowych w sklepie internetowym – o czym trzeba wiedzieć?

Przetwarzanie danych osobowych w sklepie internetowym to kwestia niezwykle istotna. Każdy eSklep, który zbiera dane osobowe swoich klientów, między innymi w celu realizacji zamówienia lub wysłania newslettera, musi pamiętać, że...

28/03/2017
prawo1sretina

Gwarancja a rękojmia – czym się różnią

(00:06) Grzegorz: Witek, przed chwilą rozmawialiśmy o tym czym jest gwarancją, czym jest rękojmia. Teraz chciałbym porozmawiać na temat tego, jak się zachować w przypadku zaistnienia obu tych sytuacji. Podam Ci konkretny przykład,...

17/12/2016