Share on Facebook9Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 4.7. From 3 votes.
Please wait...

RODO, czyli unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych, zacznie być stosowane we wszystkich krajach wspólnoty już od 25 maja 2018 roku. Wszyscy przedsiębiorcy, którzy przetwarzają dane osobowe swoich klientów mają obowiązek spełnić wymogi znajdujące się w rozporządzeniu, pod groźbą wysokich kar. Jak przygotowana na RODO jest branża e-commerce?

 

Duże eSklepy najlepiej przygotowane

Według ekspertów z gazety Dziennik Gazeta Prawna spośród niemal 29 tysięcy sklepów internetowych działających w Polsce na nowe unijne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych gotowych jest jedynie… 1,5 tysiąca.

Jest to bardzo zły wynik, szczególnie że za niedostosowanie się do RODO przewidziane są kary finansowe, sięgające nawet 2 milionów euro. Okazuje się jednak, że nie tylko branża e-commerce „wyróżnia się” pod kątem nieprzygotowania do stosowania nowych przepisów.

Firma doradcza PwC ocenia, że w Polsce w pełni gotowe na RODO jest jedynie 3% firm, natomiast połowa twierdzi, że ich działalność jest przystosowana do nowych przepisów w 30%. Najsmutniejszą wiadomością jest jednak to, że jedna piąta przedsiębiorstw nawet nie rozpoczęła przygotowań, mających na celu dostosowanie swojej działalności do unijnych przepisów.

 

Przygotowanie eSklepu do RODO – o czym należy pamiętać?

Jak zaznaczają eksperci cytowani w Dzienniku – najwięcej problemów sklepom internetowym sprawiają zgody na przetwarzanie danych osobowych. Według RODO powinny one w jasny sposób przekazywać klientowi, w jakim celu poufne informacje na jego temat są gromadzone.

W formularzu takim ważne jest także zamieszczenie informacji o przysługujących klientowi prawach – między innymi o tym najważniejszym, czyli możliwości cofnięcia wcześniej wyrażonej zgody bez większych problemów.

eSklepy muszą również pamiętać o tym, aby właściwe zabezpieczyć swoje strony internetowe, tak aby poufne dane wpisywane przez klientów nie dostały się w niepowołane ręce. Warto pamiętać o aktualnym certyfikacie SSL.

 

Rating: 4.7. From 3 votes.
Please wait...
Share on Facebook9Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *