Share on Facebook4Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Komunikator serwisu Facebook – Messenger – stanowi osobną usługę nie tylko dla użytkowników, ale również jako platforma dla programistów, dzięki której można go wykorzystać w o wiele efektywniejszy sposób, w celu bardziej skuteczniejszego angażowania klientów. W tym kontekście najważniejszą nowością w wersji 2.2 Messenger Platform jest funkcja pozwalająca wykorzystać komunikator Messenger w formie rozszerzenia na stronie – np. sklepu internetowego. Jak to działa?

 

Messenger dla firm

Z samego komunikatora Facebooka korzysta ponad miliard użytkowników miesięcznie – o czym portal społecznościowy informuje na swoich stronach. Dodatkowo według tych samych danych firmy i osoby prywatne wymieniają między sobą w ciągu miesiąca niemal 2 miliardy wiadomości. Możliwość skontaktowania się z firmą przy pomocy komunikatora Facebooka jest też doceniana przez klientów – dla więcej niż połowy taka forma komunikacji pozytywnie wpływa na ich decyzję zakupową. Klienci wolą też napisać wiadomość, niż skontaktować się z przedsiębiorstwem telefonicznie.

 

Z tego punktu widzenia rozszerzenie na stronę w postaci komunikatora Messenger wydaje się naturalnym rozwojem tej platformy. Sposobem działania przypominać będzie ona dotychczasowe wtyczki w postaci czatu na stronie sklepu internetowego, dzięki której kontakt z obsługą staje się o wiele prostszy dla klientów.

Podstawowa różnica jest jednak taka, że kontakt poprzez rozszerzenie Messengera pozwala na swobodne przenoszenie konwersacji pomiędzy witryną a Facebookiem – rozmowa rozpoczęta na stronie może być bez problemu kontynuowana na Messengerze, z wykorzystaniem dowolnego urządzenia (funkcja będzie działać zarówno na komputerach jak i na telefonach lub tabletach), bez utraty historii lub kontekstu.

Facebook zapowiada też, że rozszerzenie będzie stale rozwijane (np. o możliwość przesyłania plików multimedialnych), co pozwoli korzystać z niego w taki sam sposób, jak do kontaktów poprzez Messenger ze znajomymi.

Obecnie Messenger w formie rozszerzenia na stronie dostępny jest w postaci zamkniętych testów i wdrożony został w wybranych sklepach – głównie w Stanach Zjednoczonych.

rozszerzenie-messenger-min

Wygląd rozszerzenia Messenger na przykładowej stronie sklepu internetowego.

 

Właściciele firm lub sklepów internetowych mogą zgłaszać swoje zainteresowanie rozszerzeniem, wypełniając udostępniony przez Facebooka formularz, dzięki czemu w momencie globalnego startu usługi zostaną oni poinformowaniu o tym fakcie.

 

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook4Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

2 Comments

  1. Dokładnie taki messenger niby nic a jednak podnosi sprzedaż o sporo bo jednak jeśli klient się skontaktuje ze sprzedawcą to chętniej coś kupi.

    Odpowiedz

  2. No to bardzo fajny dodatek na serwer. Warto właśnie sobie takie coś dodać bo jednak kontakt z klientem jest ważny i wiele osób z tego korzysta. Musiałbym pomyśleć nad moją stroną z takim dodatkiem.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *