Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...

Zapewnienie obsługi na najwyższym poziomie jest bardzo ważne zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym. Wystarczy bowiem kilka sekund na to, aby Klient wyrobił sobie zdanie o naszej witrynie i podjął lub odrzucił decyzję o zakupie. Warto powalczyć o jego względy dostarczając mu jak najszybciej wszelkich, niezbędnych informacji. W tym celu, pomocny okazuje się live czat. Jest to narządzie służące do komunikowania się z naszymi potencjalnymi Klientami, wykorzystywane na szeroką skalę w wielu sklepach internetowych. Okazuje się, że czat z konsultantem skutecznie zwiększa szanse sprzedażowe, a co najważniejsze w sieci dostępne są również darmowe czaty.

Poniżej przestawiamy cztery najpopularniejsze, darmowe czaty do sklepów internetowych:

  1. Livechat

livechat_384x212

Co prawda jest to darmowy czat z 30 dniowym okresem próbnym, jednak z pewnością warto go przetestować. Aplikacja zapewnia integrację z większością popularnych narzędzi e commerce. Imponująca jest także liczba dostępnych opcji. Na szczególną uwagę zasługuje system ticketowy. Przypisywanie wątków do odpowiednich osób w firmie zwiększa wydajność obsługi oraz znacznie skraca czas potrzebny na rozwiązanie problemu potencjalnego Klienta. Do tego dochodzi wygodny system powiadomień, który błyskawicznie informuje o potrzebach Gości odwiedzających naszą witrynę. Livechat cechuje wysoka stabilność działania, rozmowa z wieloma Klientami nie obciąża aplikacji. Jeśli prowadzisz duże przedsiębiorstwo i potrzebujesz darmowy czat na stronę, który z powodzeniem obsłuży szerokie grono Klientów, jest to rozwiązanie dla Ciebie.

  1. Tawk.to

tawk

 

Twórca aplikacji twierdzi, że nie powinno się płacić za rozmowy ze swoimi kontrahentami, dlatego tawk.to jest całkowicie darmowym czatem online. Funkcjonalność narządzenia zasługuje na najwyższe noty. W pełni personalizowany widget, zautomatyzowane triggery, wieloosobowe rozmowy, to tylko niektóre z wielu dostępnych opcji. Na pochwałę zasługuje również możliwość przydzielania poszczególnych działów firmy (departments) do właściwych osób obsługujących nasz sklep. Autorzy programu cały czas go udoskonalają, tak aby odpowiadał on oczekiwaniom coraz bardziej wymagających użytkowników. Bez wątpienia, jest to sprawdzone rozwiązanie, dla osób, które chcą aby ich darmowy live chat świetnie spełniał swoje zadanie.

  1. Zopim

zopim

Kolejny darmowy czat na stronę internetową to ceniony przez użytkowników na całym świecie Zoptim. Na szczególną uwagę zasługuje przyjazny interfejs oraz łatwość obsługi. Nawet początkujące osoby nie napotkają problemów z podstawową konfiguracją tego narzędzia. Twórcy przygotowali darmowy plan „Lite”, który pozwala założyć jedno konto dla osoby odpowiedzialnej za relacje z Klientami. Dzięki temu można  ocenić jak aplikacja sprawuje się w praktyce, a w razie potrzeby zdecydować się na wersję płatną. Zopim to darmowy czat na stronę zapewniający sprawną integrację z wieloma systemami oraz aplikacjami. Umożliwia kontakt zarówno przez live chat, jak i poprzez formularz. Warto także zwrócić uwagę na szerokie możliwości monitorowania potencjalnych Klientów naszego sklepu. Są one dostępne również w darmowej wersji programu.

  1. JivoChat

jivochat-logo

W pełni darmowy live chat umożliwiający utworzone pięciu kont użytkowników. Dostępna jest również wersja płatna, jednak program w wersji „basic” również posiada szereg ciekawych funkcjonalności. JivoChat umożliwia implementację nieograniczonej ilości czatów na dowolnej liczbie stron. Ponadto, posiada w pełni personalizowany chat, dostępny aż w 20 językach (w tym język polski). W razie problemów, użytkownicy mogą liczyć na całodobowe wsparcie. Decydując się na rejestrację, otrzymujemy w pełni funkcjonalną 14-dniową wersje programu. Pozwala to porównać oba rozwiązania i wybrać odpowiednią opcję dla siebie.

Oczywiście to tylko niektóre darmowych czaty z wielu propozycji dostępnych na rynku. Live chaty są systematycznie aktualizowane oraz oferują coraz więcej udogodnień. Przed podjęciem decyzji o wdrożeniu konkretnego rozwiązania, należy sprawdzić, czy posiada ono pożądane przez nas funkcje. Poniżej prezentujemy listę opcji, które znacznie ułatwiają zarządzanie czatem:

  • Opcja podglądu użytkowników pozwala na monitorowanie ich aktywności na stronie. Dzięki temu, możemy lepiej poznać ich potrzeby i zaproponować im produkty, które znajdują się w kręgu ich zainteresowań.
  • Możliwość dopasowania okienka rozmowy do szablonu naszej witryny, to jedna z istotniejszych funkcji czata. Odpowiednia personalizacja tego elementu zwiększy jego widoczność na stronie.
  • Wyzwalacze live chata tzw. triggery – narzędzia pozwalające na automatyczne inicjowanie rozmów z Klientami.
  • Możliwość korzystania z live chata za pośrednictwem telefonu lub tabletu to podstawa. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie kontaktu z Klientem w każdej sytuacji.
  • Należy upewnić się, czy live chat zapewni nam integrację z wykorzystywanym przez nas oprogramowaniem (systemem sprzedaży czy zarządzania treścią).
  • Dostęp do raportów i statystyk o przeprowadzonych rozmowach – pozwala ocenić funkcjonowanie całego systemu.

W doborze odpowiedniego live chata pomocna może okazać się poniższa tabelka:

Program

/Cecha

 Strona internetowa Wersja darmowa Liczba kont w darmowej wersji Wersja płatna Wersja Polska
LiveChat https://www.livechatinc.com/ TAK (30 dniowa) Bez limitu Od 16$ miesięcznie TAK
Tawk.to https://www.tawk.to/ TAK  Bez limitu NIE TAK
Zopim https://www.zopim.com/ TAK 1 Od 11,20$ miesięcznie TAK
JivoChat https://www.jivochat.com/ TAK 5 10$ miesięcznie TAK

Nie ulega wątpliwości, że wybór darmowego czata online nie jest łatwym zadaniem. Ogrom dostępnych aplikacji może przyprawić o zawrót głowy, dlatego aby dokonać słusznego wyboru warto postawić na sprawdzone rozwiązanie. Wspomniane w artykule programy to jedynie najpopularniejsze darmowe czaty na stronę internetową.

Decyzja o wyborze konkretnego narzędzia z pewnością wymaga analizy własnych potrzeb oraz możliwości, jakie oferują czaty. Warto jednak pamiętać, że poza samym otwarciem tego kanału komunikacji na swojej stronie internetowej, nie mniej istotna – o ile nie kluczowa – jest także jego właściwa obsługa. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakich błędów należy unikać rozmawiając ze swoimi klientami na czacie – obejrzyj poniższe wideo z Pawłem Antkowiakiem z .BespokeChat i właściwie wykorzystaj potencjał, jaki daje Ci to narzędzie!

Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. i nr 5 – Czater.pl 🙂 młode, ciągle rozwijające się narzędzie i co istotne – darmowe.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *