Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...

Czat na stronie internetowej do doskonałe rozwiązanie, które pozwala utrzymać kontakt z potencjalnym klientem. Dzięki rozmowie z konsultantem można rozwiać wszelkie wątpliwości klienta i przekazać mu znacznie więcej informacji, a to znacznie zwiększa szansę na podjęcie decyzji o zakupie.

Na łamach eMarketing.pl wspominaliśmy już o darmowych rozwiązaniach, które pozwalają dodać darmowy czat na stronę internetową sklepu lub innego przedsiębiorstwa. Dlaczego jednak nie wykorzystać do tego celu czatu, do którego przyzwyczajony jest niemal każdy użytkownik internetu, czyli Messengera?

 

Wtyczka do czatu z klientami

Wtyczka Messengera na stronę internetową została zapowiedziana przez Facebooka kilka miesięcy temu. Na początku była ona dostępna jedynie dla wybranych firm, a z czasem udostępniono ją również pozostałym właścicielom fanpage’y.

Z Messengera korzysta ponad miliard użytkowników miesięcznie, jednocześnie w tym samym czasie firmy i osoby prywatne wymieniają między sobą około 2 miliardy wiadomości. Klienci chwalą sobie taką możliwość kontaktu z firmą, gdyż jest ona wygodna i szybka – w przeciwieństwie do rozmowy telefonicznej czy wymiany maili.

Jak się okazuje, konfiguracja oraz implementacja wtyczki Messengera jest na tyle łatwa, że jej dodanie na dowolną, zarządzaną przez nas stronę nie powinno stanowić większego problemu.

 

1. Dodanie domeny do „białej listy”

Ze względu na bezpieczeństwo, pierwszym krokiem jest dodanie domeny, na której widnieje nasza strona do tak zwanej „białej listy”. Dzięki temu wtyczka Messengera będzie wyświetlana tylko na wskazanej stronie.

Aby to zrobić, wystarczy udać się do sekcji „Ustawienia” naszego fanpage’a, a następnie z menu po lewej stronie wybrać opcję „Platforma Messengera”. We właściwym polu wpisujemy adres domeny (np. https://emarketing.pl) i klikamy „Zapisz”.

whitelist

 

2. Konfiguracja wtyczki Messengera

Nieco niżej znaleźć można opcję „Wtyczka do czatu z klientami”, która pozwala ją skonfigurować i dopasować do własnych potrzeb w kilku prostych krokach.

wtyczka-konf

 

Po kliknięciu przycisku „Skonfiguruj”, wyświetlone zostanie osobne okno:

konf1

 

Przejście dalej umożliwia wybranie języka domyślnego oraz dodanie wiadomości powitalnej, która będzie wyświetlać się osobom odwiedzającym stronę – może ona mieć maksymalnie 80 znaków. Z prawej strony okna widoczny jest podgląd wtyczki.

konf2

 

Następnie mamy możliwość ustawienia informacji na temat czasu odpowiedzi – istnieje również opcja, która automatycznie ustali (na podstawie tego, jak szybko odpisujemy klientom) jak długo trzeba czekać na informacje zwrotną.

Druga opcja pozwala z kolei dopasować kolor wtyczki do strony internetowej, na której będzie ona umieszczona. Domyślnie jest ona niebieska (tak jak logo Messengera), lecz kolor można zmienić na dowolny, wybierając go z proponowanych lub wpisując jego wartość w systemie szesnastkowym.

konf3

 

Przechodząc dalej ponownie wpisujemy adresy stron, na których wyświetlana będzie wtyczka, a tuż obok wyświetla się kod, który należy dodać na swojej stronie. Jak to zrobić?

konf4

 

3. Dodawanie kodu wtyczki w źródle strony

Aby wtyczka poprawnie wyświetlała się na stronie, konieczne jest dodanie wygenerowanego w poprzednim kroku kodu w źródle strony – po znaczniku <body>. Choć może wydawać się to skomplikowane, to posiadając witrynę na platformie WordPress jest to niezwykle łatwe.

Możemy skorzystać z ręcznego edytowania źródła strony, albo z osobnej wtyczki, która znacznie ułatwia to zadanie. Logujemy się do panelu zarządzania stroną i przechodzimy do sekcji z wtyczkami WordPress. Wyszukujemy taką o nazwie „Insert Headers and Footers”, a następnie pobieramy ją i aktywujemy.

wtyczkawp

 

W osobnym artykule opisaliśmy dokładną instrukcję dodawania wtyczek do WordPress.

Pozostając w panelu zarządzania stroną, przechodzimy do sekcji „Ustawienia” i wybieramy z listy zainstalowaną przed chwilą wtyczkę.

wtyczkawp1

 

W miejscu tym widzimy dwa pola, w które wkleić można kod – nas interesuje pole o nazwie „Footer”. Dodajemy wcześniej skopiowany kod i zapisujemy klikając „Save”.

wtyczkawp2

 

Wracamy do konfiguracji wtyczki Messengera i zaznaczamy pole wyboru przy napisie „Kod został dodany do witryny”, a następnie kończymy proces klikając „Zakończ”.

Jeśli wszystkie kroki wykonaliśmy poprawnie, po wejściu na stronę w prawym dolnym rogu powinno pojawić się charakterystyczne logo Messengera wraz z zachętą do rozpoczęcia rozmowy. Co ważne – ikona czatu wyświetla się zarówno na komputerze jak i na urządzeniach mobilnych.

plugin-na-stronie

 

Wszystkie wiadomości, które klienci wyślą poprzez wtyczkę, znajdą się w skrzynce odbiorczej na fanpage’u – działa to dokładnie w taki sam sposób, jak wiadomości standardowo wysyłane przez Messengera na Facebooku.

 

Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Maja Podonowska-Zadłużna

Maja Podonowska-Zadłużna

Specjalistka z zakresu Social Media oraz Kampanii Adwords. Jako Specjalista ds. Kampanii Reklamowych w agencji Webdoctor odpowiada za kluczowych klientów agencji, prowadząc konta we wszystkich mediach społecznościowych, w tym fanpage na Facebooku.

Prywatnie podróżniczka, zwiedziła już 4 kontynenty i właśnie planuje wyprawę do Ameryki Południowej.

Napisz do mnie: m.podonowska@webdoctor.pl

2 Comments

  1. A jak wygląda kwestia optymalizacji?

    Odpowiedz

  2. Ja z messengerem mam taki problem, że niezbyt wygodne są moim zdaniem kwestie powiadomień, że ktoś napisał. Aplikacja na smartfon pokazuje milion powiadomień i jeśli mamy dostęp do wielu fanpage’y to robi się z tego bałagan. Co nie zmienia faktu, że może to być wygodne rozwiązanie dla użytkowników.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *