6 sposobów na skuteczny marketing w sklepie internetowym

Dziś sklep, żeby odnosił zyski, potrzebuje dobrej kampanii reklamowej. Bez tego może być trudno dotrzeć do nowych klientów. Czy wartościowy marketing butiku internetowego można poprowadzić samemu, jeśli tak, to, jak to zrobić? Przedstawimy dziś kilka sposobów na skuteczny marketing w sklepie internetowym. Otwieranie sklepu internetowego Żeby prowadzić sklep internetowy, najpierw trzeba go zbudować, butik internetowy […]

Narzędzie, które usprawni Twoje życie i zwiększy skuteczność Twoich reklam

Prowadzisz lub chcesz prowadzić kampanię w Google Ads i zastanawiasz się, jak planer słów kluczowych może zmienić Twoje życie? Bo zmieni na pewno! Ten artykuł jest dla Ciebie, jeśli poszukujesz więc wiedzy w pigułce, która usprawni Twoje działania e-marketingowe. Czym jest planer słów kluczowych? Planer słów kluczowych pomoże Ci znaleźć słowa kluczowe i wyrażenia dla […]

UTM, czyli sposób na mierzenie skuteczności kampanii

Znaczniki UTM (Urchin Tracking Module) pozwalają na łatwiejszą analizę źródła ruchu na naszej stronie internetowej. Dzięki nim można szybko sprawdzić, jak skuteczne są nasze działania marketingowe – wysłane maile, banery reklamowe lub odnośniki w mediach społecznościowych.   Czym są UTM-y? Mianem UTM-ów określa się dodatkowe parametry, które dopisywane są do „czystego” adresu strony. Z pewnością […]

Nowy wygląd Google Search Console dostępny dla wszystkich

Od pewnego czasu właściciel wyszukiwarki udostępniał niektórym użytkownikom odmieniony wygląd narzędzia dla administratorów stron internetowych – Google Search Console. Jak się okazuje, teraz widoczny jest on dla każdego, nawet bez zaproszenia wysyłanego na skrzynkę e-mail. Jakie nowe funkcje czekają na właścicieli witryn?   Zmiany nie tylko wizualne Pierwsze, co rzuca się w oczy po otwarciu narzędzia […]

Spada zasięg postów organicznych na Facebooku

Na łamach portalu pisaliśmy już o testowanym przez Facebooka rozwiązaniu, polegającym na przeniesieniu wszystkich postów publikowanych przez fanpage w osobne miejsce, oddzielając je tym samym od wszystkich wpisów dodawanych przez np. naszych znajomych i bliskich. Choć to rozwiązanie wdrożono jedynie testowo w kilku krajach, już wtedy zauważalne były spadki zasięgów postów organicznych publikowanych przez firmy. […]

Czym jest Pixel Facebooka, czyli sposób na mierzenie efektywności reklam

W jednym z materiałów z serii eMarketing TV, mieliśmy okazję przekonać się, dlaczego warto i w jaki sposób należy monitorować efektywność reklam w Internecie. Artykuł ten dotyczył w głównej mierze narzędzia Google Analytics, jednak co w przypadku reklam publikowanych np. na Facebooku? Portal społecznościowy oferuje swoje własne rozwiązane, jakim jest Pixel Facebooka. Czym on jest, jakie […]

Jak stworzyć niestandardowe raporty w Google Analytics?

Narzędzie Google Analytics – mimo iż jest dostępne całkowicie za darmo – zawiera bardzo wiele przydatnych funkcji. Jednocześnie też narzędzie to może przytłaczać mnogością opcji i nie zawsze jego obsługa jest intuicyjna. Szczególnie, jeśli chodzi o analizowanie gotowych raportów – zazwyczaj nie przedstawiają one tych danych, które są ważne dla konkretnego biznesu. Innych wskaźników potrzebuje […]

Darmowe programy do monitorowania internetu

Prowadząc działalność w internecie, bardzo ważne jest, aby na bieżąco monitorować wszelkie wzmianki na temat marki, które pojawiają się w sieci. Można to robić ręcznie (wyszukując dane frazy w wyszukiwarce), jednak z czasem czynność ta może okazać się zbyt czasochłonna. Jak można śledzić informacje pojawiające się w internecie na temat firmy? Przedstawiamy narzędzia stworzone specjalnie […]

Darmowe narzędzia SEO

Pozycjonowanie, inaczej nazywane SEO (z angielskiego search engine optimization) to optymalizacja treści znajdujących się na stronie internetowej w taki sposób, aby witryna taka znalazła się na jak najwyższej pozycji w rezultatach wyszukiwania. Ważne jest nie tylko odpowiednie nasycenie treści słowami kluczowymi, ale także upewnienie się, że dana witryna jest użyteczna dla odwiedzających, nie zawiera błędów i poprawnie […]

Bounce rate i exit rate – podstawowe różnice

Dzięki narzędziom takim jak np. Google Analytics możliwe jest nie tylko sprawdzenie, ile osób odwiedza daną witrynę – wraz ze szczegółowymi informacjami takimi jak źródło wizyty czy czas jej trwania. Oprócz tych danych wskaźnikami, na które warto zwrócić uwagę w tym narzędziu jest tak zwany współczynnik odrzuceń oraz wyjść (bounce rate i exit rate). Wiele […]