Share on Facebook8Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 4.2. From 6 votes.
Please wait...

Prowadząc działalność w internecie, bardzo ważne jest, aby na bieżąco monitorować wszelkie wzmianki na temat marki, które pojawiają się w sieci. Można to robić ręcznie (wyszukując dane frazy w wyszukiwarce), jednak z czasem czynność ta może okazać się zbyt czasochłonna. Jak można śledzić informacje pojawiające się w internecie na temat firmy? Przedstawiamy narzędzia stworzone specjalnie w tym celu – darmowe programy do monitorowania internetu.

 

Dlaczego warto monitorować internet?

Zanim zapoznamy się z ofertą darmowych narzędzi, warto zastanowić się, w jakim celu monitoruje się sieć w poszukiwaniu wzmianek o firmie. Przede wszystkim monitoring umożliwia wychwycenie wszelkich informacji o przedsiębiorstwie, które pojawiają się zarówno w mediach społecznościowych, jak i w innych miejscach w sieci (strony internetowe, blogi itp.).

Powoduje to, że firma może utrzymywać stały kontakt ze swoimi klientami – reagując bardzo szybko na pojawiające się wątpliwości, pytania czy problemy – ale również w podobny sposób pozyskiwać nowych klientów. Narzędzia do monitoringu internetu umożliwiają również skuteczne zwalczanie kryzysów wizerunkowych. Wszelkie negatywne wypowiedzi czy recenzje mogą być błyskawicznie zauważone, co daje firmie więcej czasu na reakcję i działanie.

 

Google Alerts

google-alerts-min

 

Narzędzie od Google to całkowicie darmowa platforma do monitorowania sygnałów na dowolny temat, które pojawiają się w sieci. Dodatkowo narzędzie to może służyć do wyszukiwania nowych, interesujących treści lub monitoringu konkurencji.

Google Alerts pozwala utworzyć powiadomienia w formie e-mail, które będą przesyłane za każdym razem, kiedy w internecie (na stronach, blogach i forach) pojawią się treści na dany temat. Oprócz tego, że narzędzie jest bezpłatne, to jest ono również bardzo intuicyjne i proste w obsłudze. Z tego powodu jest ono szczególnie polecane dla początkujących.

 

Brand24

brand24-min

 

Brand24 pozwala na monitorowanie mediów społecznościowych, ale także całego internetu, w poszukiwaniu wzmianek o marce. Dzięki przyjaznemu interfejsowi w łatwy sposób nie tylko można ustawić powiadomienia, ale także jednym kliknięciem udać się w miejsce pojawienia się wzmianki i odpowiednio na nią zareagować.

Narzędzie Brand24 umożliwia także sprawdzenie, jak oceniane jest źródło w którym pojawia się informacja o marce – wynik ten jest określany między innymi ze względu na popularność, zasięg czy aktywność źródła.

Co najważniejsze, Brand24 udostępnia pełny dostęp do swojego narzędzia przez 14 dni za darmo. Jest to wystarczający czas, aby nie tylko poznać zasady jego działania, ale także efektywnie wykorzystać jego możliwości.

 

Hootsuite

hootsuite-min

 

Program ten – dostępny również bezpłatnie w wersji próbnej – to przede wszystkim platforma do zarządzania wszystkimi działaniami w kanałach społecznościowych z jednego miejsca. Oprócz tego Hootsuite umożliwia także monitorowania wzmianek o marce na Facebooku, Twitterze, LinkedInie i innych popularnych mediach społecznościowych.

Wersja darmowa pozwala na monitorowanie profili na trzech różnych portalach społecznościowych, a z funkcji tych może korzystać jeden użytkownik. Dodatkowo Hootsuite w wersji bezpłatnej pozwala na kompleksowe zarządzenie działaniami w social media, takimi jak np. planowanie publikacji treści.

 

Mention

mention-min

 

Bezpłatna, 14 dniowa wersja również pozwala na monitorowanie wszelkich wzmianek o firmie (lub na temat dowolnej frazy) w każdym miejscu w sieci. Co ciekawe, narzędzie to umożliwia monitoring w czasie rzeczywistym w kilkudziesięciu językach – również w polskim.

 

Rating: 4.2. From 6 votes.
Please wait...
Share on Facebook8Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

4 Comments

  1. Dziękujemy za pamięć o naszym skromnym Brand24! 🙂

    Odpowiedz

  2. Świetny artykuł! Fajnie widzieć, że temat monitoringu internetu angażuje coraz bardziej i generuje nowe artykuły na ten temat, co nie powinno tak właściwie dziwić w dobie mediów społecznościowych. 🙂
    Ze swojej strony dodałabym do zestawienia również Unamo Social Media Monitoring, czyli produkt z krajowego podwórka, który oferuje również 14 dni darmowych testów, podczas których można śmiało przetestować rozwiązania sekcji do monitorowania mediów społecznościowych oraz internetu.

    Odpowiedz

  3. W bezpłatne 14 dni tylko poznasz narzędzie Brand24. Na efekty monitorowanie potrzeba więcej czasu, aby potestować różne słowa kluczowe (te ogóle i niszowe). Polecam chociaż wykupić jeden miesiąc tej usługi.

    Odpowiedz

  4. Ciekawe narzędzia. Nie wiedziałem o istnieniu czegoś takiego 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *