Dziś sklep, żeby odnosił zyski, potrzebuje dobrej kampanii reklamowej. Bez tego może być trudno dotrzeć do nowych klientów. Czy wartościowy marketing butiku internetowego można poprowadzić samemu, jeśli tak, to, jak to zrobić? Przedstawimy dziś kilka sposobów na skuteczny marketing w sklepie internetowym.

Otwieranie sklepu internetowego

Żeby prowadzić sklep internetowy, najpierw trzeba go zbudować, butik internetowy warto postawić na stronie wraz z unikalną domeną i hostingiem. Początkowo może to wydawać się duży wydatek, jednak są to rzeczy niezbędne. Strona internetowa zostanie de facto samą wizytówką firmy, warto się więc do tego przyłożyć. Ogólne koszty prowadzenia sklepu online omówiono na ilekosztuje.pl, na stronie znajdziecie więcej szczegółów dotyczących wydatków.

Skuteczny marketing sklepu internetowego, czyli jaki?

Skuteczny marketing dla sklepu internetowego to długotrwały proces, wielofalowy i przede wszystkim wielowątkowy. Nie dość, że musi mieć dobrze prezentującą się stronę WWW, to duże znaczenie odgrywa także dobrze rozplanowana kampania marketingowa.

1. Pozycjonowanie sklepu internetowego

Sama strona WWW jest ważna, jest to wizytówka biznesu, ale też żywa reklama. To właśnie naszą stronę klient będzie znajdował w wyszukiwaniach Google. Do tego jednak potrzebne jest dobre pozycjonowanie. Działania SEO pozwolą naszemu sklepowi na większą widoczność w sieci. Pozycjonowanie można zrobić samemu lub zlecić usługę agencji SEO.

2. Strona sklepu internetowego na Facebooku

Portale społecznościowe odgrywają dziś wielką rolę w marketingu. Warto założyć stronę na takich portalach jak Facebook, Instagram, pozwolą one dotrzeć ci do większej ilości klientów. Budowanie społeczności, organizowanie konkursów czy dzielenie się kodami rabatowymi – wszystkie te akcje mają realny wpływ na zainteresowanie asortymentem sklepu.

3. TikTok jako reklama zwiększającą widoczność

Dobrym sposobem na reklamę może okazać się też TikTok – wiele firm korzysta z tej aplikacji jako sposobu na zwiększenie widoczności marki, ponieważ losowy filmik może się stać viralem, którego zobaczą tysiące osób – warto zaryzykować i sprawdzić. Ponadto, jeśli prowadzimy butik internetowy z odzieżą, to będzie to dobra przestrzeń do dzielenia stylizacjami, ponieważ tego typu filmy są bardzo popularne na tym serwisie streamingowym.

4. Promocje w sklepie internetowym

Warto regularnie robić w sklepie promocje, mogą być okolicznościowe, np. Black Friday, na Boże Narodzenie, na Dzień Kobiet, dobrym pomysłem jest też dzień darmowej wysyłki. Okazyjne ceny i promocje zachęcają potencjalnych klientów do złożenia zamówienia, takie akcje wbrew pozorom mogą nam pomóc zarobić pieniądze.

5. Wizytówka sklepu internetowego w Google Maps

Jeśli prowadzimy sklep internetowy, ale posiadamy także siedzibę butiku w danym mieście, możemy skorzystać z wizytówki firmowej w Google Maps. Dzięki temu, klienci, którzy będą szukać produktów, które oferujemy, mogą nas łatwiej znaleźć, ponieważ wyszukiwarka Google może nas polecić na podstawie podanej lokalizacji. To dobry sposób na zdobycie lokalnych klientów.

6. Reklamy PPC dla sklepu internetowego

Dużą rolę mogą też odgrywać płatne reklamy PPC w Google Ads. Przy wyszukiwaniu danego produktu, Google poleca od razu produkty wraz ze zdjęciami – to właśnie tam chcesz się pojawić. Internauci często produktów wyszukują właśnie w ten sposób. Takie reklamy można także umieścić na Facebooku, a co ciekawe, są one odporne na wtyczki blokujące reklamy, dzięki czemu wiele osób może zobaczyć ofertę sklepu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *