Share on Facebook43Share on Google+1Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn10Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...

Profile firmowe na Facebooku zostały zaprezentowane niemal 10 lat temu i od tego czasu cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Nic dziwnego – fanpage są doskonałym sposobem na promocję w sieci nie tylko artystów czy osób publicznych, ale także firm, np. sklepów internetowych. Obecnie niemal każda marka posiada swój profil na Facebooku, jednak samo posiadanie strony firmowej to nie wszystko. Jak prowadzić fanpage, aby był on jak najbardziej efektywny?

 

Stwórz unikalny adres URL

Facebook pozwala na zmianę adresu, który prowadzi do profilu firmowego, a dokładniej – wszystkiego co znajduje się po „www.facebook.pl/”. Dzięki temu użytkownicy nie tylko będą mogli o wiele łatwiej znaleźć konkretny fanpage – ponieważ adres będzie łatwiejszy do zapamiętania – ale także uczyni taką stronę firmową o wiele bardziej unikalną.

Poza tym fanpage z unikatowym, krótkim adresem o wiele lepiej nadaje się też do tego, by umieszczać go na innych materiałach promocyjnych poza internetem – bannerach, wizytówkach, plakatach itp.

Aby zmienić adres fanpage’a, wystarczy zalogować się na profil firmowy, wejść w zakładkę „Informację”, a następnie w sekcji „Ogólne” edytować (lub nadać nową) nazwę, co jednocześnie zmieni także adres URL.

fanpage-url-min

 

Optymalizacja Messengera

Bardzo często zdarza się, że osoby obserwujące fanpage marek na Facebooku chętnie kontaktują się z nimi poprzez Messengera. Jest to zazwyczaj szybszy i łatwiejszy sposób na zadanie pytania, niż szukanie numeru telefonu lub adresu e-mail. Również firmy prowadzące fanpage w portalu społecznościowym chętnie korzystają z tej metody kontaktu z fanami i szybko odpisują na otrzymane wiadomości.

Aby zwiększyć efektywność profilu firmowego na Facebooku, możliwe jest zoptymalizowanie formy kontaktu przez Messengera. W jaki sposób?

 

Automatyczna odpowiedź

W ustawieniach fanpage’a, w zakładce „Wiadomości” można zmienić kilka opcji, które dotyczą Messengera – jedną z nich jest właśnie możliwość ustawienia automatycznej odpowiedzi na wiadomości użytkowników.

wiadomosci-fb-min

 

Dzięki temu osoby, które skontaktują się z daną marką na Facebooku poza godzinami jej pracy (lub kiedy żaden jej przedstawiciel nie jest obecny przed komputerem), otrzymają automatyczną odpowiedź, która potwierdzi, że wkrótce można spodziewać się informacji zwrotnej bezpośrednio od firmy.

 

Wiadomość powitalna

Poza tym Facebook umożliwia stworzenia tak zwanej „wiadomości powitalnej”, czyli tekstu, który będzie wyświetlany w oknie czatu, w momencie kiedy użytkownik po raz pierwszy spróbuje skontaktować się z danym fanpage’m.

fb-wiadomosc-powitalna-min

 

Na powyższym przykładnie widać też, że wiadomość powitalną (a także wysyłaną automatycznie) można dodatkowo spersonalizować. Dzięki temu w miejscu niebieskiego prostokąta wstawione może być np. imię użytkownika.

 

Prowadzenie transmisji na żywo

Aby jeszcze bardziej urozmaicić swój fanpage, warto zastanowić się nad pomysłem transmitowania wideo na żywo. Od jakiegoś czasu Facebook oferuje taką możliwość i bardzo wiele profili firmowych (ale także osób prywatnych) nadaje na żywo treści filmowe, które przyciągają wielu widzów.

Więcej o transmisjach na żywo na Facebooku piszemy w tym artykule, który zawiera informacje o tym, jak krok po korku rozpocząć nadawanie. Poza tym polecamy również nasz drugi tekst, z którego dowiedzieć się można, w jaki sposób można zwiększyć efektowność transmisji na żywo.

 

Oznaczanie osób oraz innych fanpage’y w postach

Jeśli publikujemy jako strona firmowa interesujące posty na Facebooku, warto zawsze oznaczyć w ich treści osoby lub firmy, które są powiązane z tematem. Dzięki temu znacznie zwiększa się widoczność profilu (ponieważ oznaczone osoby/fanpage otrzymują powiadomienia o tym fakcie), a także wzrasta szansa na dotarcie do większej liczby odbiorców.

Jeśli oznaczone osoby lub profile firmowe postanowią udostępnić post na swojej stronie Facebook, możemy także dotrzeć do ich fanów i przy okazji zachęcić ich do obserwowania naszego fanpage’a.

Jak oznaczyć osoby lub fanpage w postach lub komentarzach? Wystarczy w treści wprowadzić znak „@”, a następnie wpisywać nazwę profilu, który chcemy oznaczyć. Wyświetlona zostanie lista z podpowiedziami, z której można wybrać interesujący nas fanpage.

fb-oznaczanie-min

 

Kierowanie postów do wybranych odbiorców

Tak samo jak płatne reklamy, również tradycyjne posty na Facebooku mogą być wyświetlane tylko wybranym osobom. Stworzenie niestandardowej grupy odbiorców wpisu może ograniczyć jego widoczność, jednak wyświetli się on wyłącznie osobom, które naprawdę mogą być zainteresowane zawartą w nim ofertą lub treścią.

Aby mieć możliwość kierowania postów do wybranych osób, należy najpierw włączyć odpowiednią opcję w ustawieniach fanpage’a:

optymalizacja-grupy-odbiorcow-fb-min

 

Po jej włączeniu, podczas tworzenia nowego posta, widoczna jest dodatkowa funkcja:

post-z-ustawieniami-min

 

Wybierając ją, możemy zarówno określić dokładnie, do jakich osób chcemy zaadresować post, uwzględniając ich zainteresowania.

grupa-odbiorcow-zainteresowania-min

 

Zyskujemy także możliwość ograniczenia grupy odbiorców z względu na wiek, płeć, lokalizację czy język.

grupa-odbiorcow-ograniczenia-min

 

Planowanie postów

Jak prowadzić fanpage, aby był on bardziej efektywny? Publikować dużo postów, które będą interesujące dla odbiorców i zachęcą ich do angażowania się w treść – dodawania „łapek w górę”, reakcji, dalszego udostępniania czy komentowania.

Facebook ułatwia dodawanie nowych postów za pomocą ich planowania. Wystarczy napisać treść i określić, o której godzinie (lub którego dnia) ma się on pojawić na tablicy.

planowanie-posta-min

 

Ciekawym rozwiązaniem jest także skorzystanie z harmonogramu dystrybucji. Opcja ta jest szczególnie przydatna jeśli firma często organizuje czasowo ograniczone promocje i informuje o nich na Facebooku. Dzięki temu post z informacją o promocji nie będzie widoczny w aktualnościach, jednak nadal będzie wyświetlany na fanpage’u. Jeśli użytkownik trafi na niego nawet po zakończeniu promocji, może go to zachęcić do polubienia strony, aby dowiedzieć się o ofercie specjalnej w przyszłości, wtedy kiedy firma ponownie ją zorganizuje.

 

Dlaczego warto posiadać fanpage sklepu internetowego?

Aby dowiedzieć się jeszcze więcej na temat stron firmowych na Facebooku, zachęcamy do obejrzenia fragmentu wywiadu z naszym ekspertem, Mają Podanowską, która opowiada o tym, jakie korzyści płyną z posiadania fanpage’a, w przypadku prowadzenia sklepu internetowego.

 

 

Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook43Share on Google+1Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn10Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

Jeden komentarz

  1. Super art! dzięki 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *