Share on Facebook7Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn3Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Niedawno na stronie opublikowaliśmy poradnik, który krok po kroku pokazywał, w jaki sposób rozpocząć transmisję na żywo na Facebooku. Teraz – zgodnie z zapowiedzią – przedstawiamy artykuł, w którym przedstawiamy wskazówki, które sprawią, że nadawane na żywo treści będą o wiele bardziej efektywne i ciekawe dla widzów.

 

Transmisja na żywo na Facebooku – o czym warto pamiętać?

 

Sprawdź sprzęt przed nagraniem

Zanim rozpoczniesz transmisję na żywo na Facebooku, warto uruchomić ją w trybie prywatnym i sprawdzić, czy dodatkowy sprzęt, którego używasz, działa poprawnie. Dotyczy to w szczególności zewnętrznej kamery lub aparatu oraz mikrofonów. Dodatkowo warto upewnić się, że scena, którą chcesz pokazać jest odpowiednio oświetlona i czy w kadrze nie znajdują się elementy, które nie powinny być widoczne.

Promuj transmisję odpowiednio wcześniej

Jeśli chcesz, by jak najwięcej widzów obejrzało nadawane na żywo wideo, pamiętaj o tym, by wypromować ten je z wyprzedzeniem. Możesz stworzyć post z zapowiedzią na Facebooku lub w innych mediach społecznościowych, tak aby każdy zainteresowany mógł dołączyć w odpowiednim czasie.

fb-live-zapowiedz-min

 

Facebook udostępnia również osobne narzędzie do tworzenia zapowiedzi transmisji na żywo, która pojawi się w strumieniu wiadomości na profilu firmowym. Jednak powstałego w ten sposób posta nie można płatnie wypromować, aby trafił on do większej liczby odbiorców. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest samodzielne napisanie zapowiedzi i płatne zaadresowanie jej do wybranej grupy odbiorców.

fb-live-promowanie-min

 

Bądź spontaniczny i nie bój się pomyłek

Cechą charakterystyczną transmisji na żywo jest właśnie ich „surowość” i spontaniczność – nie powinno się tego ukrywać. Drobne pomyłki, przejęzyczenia i inne sytuacje losowe zdarzają się każdemu. Pokazuje to autentyczność przekazu, a małe niedociągnięcia są wybaczane przez widzów.

 

Przygotuj scenariusz

Spontaniczność i autentyczność nie oznacza jednak, że do nadawania na żywo nie należy się przygotowywać. Warto stworzyć scenariusz filmu lub wypisać w punktach najważniejsze zagadnienia, które chcesz przekazać podczas transmisji. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której zapomnisz wspomnieć o ważnych dla Ciebie kwestiach.

 

Spraw, by transmisja na żywo była wizualnie atrakcyjna

Osoby, które zobaczą, że nadajesz na Facebooku na żywo będą widzieć w swoim strumieniu wiadomości film z wyłączonym dźwiękiem. Warto więc zachęcić ich do włączenia głosu i oglądania. Transmisja musi być atrakcyjna przez cały czas, ponieważ nie każdy zobaczy ją od początku – rozważ zatem zmiany kadrów, tak aby kamera nie była statyczna.

Facebook mierzy zaangażowanie transmisji na żywo, a więc to czy użytkownicy portalu włączają dźwięk, uruchamiają wideo na pełnym ekranie lub zwiększają jego jakość. Wszystko to wpływa na pozycje filmu w strumieniu wiadomości i ma on szansę trafić do większej ilości odbiorców.

 

Znajdź osobę, która będzie monitorowała i odpowiadała na komentarze

Prowadząc transmisję na żywo nie jesteś w stanie wszystkiego zrobić sam. Dlatego dobrze jest poprosić drugą osobę, aby czytała pojawiające się na bieżąco komentarze od widzów i udzielała na nie odpowiedzi. Przeglądanie komentarzy jest szczególnie utrudnione, jeśli prowadzimy transmisję z użyciem smartfona, zatem pomoc osoby monitorującej sytuację na komputerze jest niezwykle przydatna.

 

Pamiętaj o widoczności marki

Podczas całego przekazu na żywo warto postarać się, by logo lub inne elementy, które kojarzone są z naszą marką były cały czas widoczne dla odbiorców. Dobrym pomysłem jest na przykład nałożenie znaku wodnego w postaci logo firmy na treść wideo.

 

Wykorzystaj ponownie nagrany materiał

Po zakończeniu transmisji na żywo Facebooku umożliwia pobranie filmu. Jest to doskonała okazja, aby użyć go w innych kanałach komunikacji z naszymi odbiorcami. Możemy na przykład odpowiednio przygotowany i skrócony materiał umieścić na Instagramie, bądź opublikować np. na YouTubie i dodatkowo zwiększyć zasięg.

facebook-live-pobierz-film-min

 

Edytuj opis filmu po zakończeniu transmisji

Pamiętaj, że po tym jak transmisja na żywo zostanie opublikowana na Facebooku w formie posta, zawsze możesz edytować jego opis. Warto umieścić tam odnośnik do naszej strony internetowej, link do landing page’a na którym będzie można pobrać plik z dodatkowymi informacjami lub do każdego innego miejsca, na które chcesz skierować swoich przyszłych widzów.

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook7Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn3Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *