Share on Facebook4Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 7.7. From 3 votes.
Please wait...

Zapowiadana kilka miesięcy przez portal aukcyjny eBay funkcja wyszukiwania przedmiotów przy pomocy zdjęć została niedawno udostępniona użytkownikom. Dzięki niej znajdowanie produktów w ofercie portalu – zwłaszcza takich, których nie potrafimy opisać lub nie znamy ich dokładnej nazwy – staje się o wiele łatwiejsze. Jak działa wyszukiwanie za pomocą obrazu na eBay?

 

Find It On eBay

Nowa funkcja dostępna jest w aplikacji portalu aukcyjnego na telefony z systemem Android. Aby z niej skorzystać, wystarczy udostępnić znalezione zdjęcie (zarówno w przeglądarce jak i w mediach społecznościowych, jak np. Facebook) i wybrać aplikację eBay.

Kolejny krok polega na wybraniu interesującego nas fragmentu ze zdjęcia – jeśli planujemy wyszukać tylko jeden element, np. buty. Aplikacja, korzystając z dobrodziejstwa sztucznej inteligencji, znajdzie wśród wystawionych na sprzedaż przedmiotów takie, które są wizualnie podobne do udostępnionego zdjęcia.

Cały proces wyszukiwania przedmiotów przy pomocy zdjęć został przedstawiony na poniższym filmie:

 

Image Search

Dodatkową opcję – dostępną z kolei w aplikacji mobilnej eBay na telefony z systemem iOS – zyskała też wyszukiwarka portalu aukcyjnego. Pozwala ona na wyszukiwanie za pomocą obrazu, jednak z użyciem zdjęć, które użytkownik sam wykona, lub już posiada w pamięci telefonu. Wystarczy w aplikacji wybrać ikonę aparatu, widoczną przy wyszukiwarce i wybrać interesujące nas zdjęcie lub je zrobić.

imagesearch

Źródło: eBay

 

W komunikacie eBay zapewnia, że w miarę jak użytkownicy będą korzystać z nowych funkcji częściej, będzie ona mogła proponować o wiele bardziej dopasowane wyniki – wszystko to dzięki technologii uczenia maszynowego (machine learning).

Funkcja o bardzo zbliżonym działaniu dostępna jest też od pewnego czasu w wyszukiwarce Google Grafikawybrane kategorie produktów są rozpoznawane na przeglądanych przez użytkowników zdjęciach i wyświetlane w osobnej sekcji, wraz z odnośnikami do tych przedmiotów w sklepach internetowych.

Serwis eBay wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, jednak od 2005 roku mogą korzystać z niego także osoby z Polski. Mimo długiej obecności na rynku – jego rozpoznawalność jest znikoma. Według raportu „E-commerce w Polsce 2017”, jedynie 10% ankietowanych wymieniło portal eBay na pytanie o spontaniczną znajomość serwisów e-commerce. W czołówce znajdowały się portal Allegro (71%), OLX (32%) oraz Zalando (13%).

znajomosc-serwisow-ecommerce

 

Rating: 7.7. From 3 votes.
Please wait...
Share on Facebook4Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. Bardzo ciekawy pomysł. Na pewno stworzenie takiego algorytmu nie jest proste ale bardzo opłacalne.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *