Share on Facebook4Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn28Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 6.5. From 2 votes.
Please wait...

Google wprowadziło właśnie do swojej wyszukiwarki obrazów funkcjonalność, którą powinny zainteresować się sklepy internetowe. Czy nowość w Google Grafika może zwiększyć ruch na stronę eSklepu oraz powiększyć sprzedaż?

 

Podobne produkty w Google Grafika

Od teraz użytkownik, który wyszuka i wybierze interesujący go obraz w mobilnej wyszukiwarce Google zobaczy poniżej dodatkową sekcję o nazwie „Podobne”. Ukazują się tam przedmioty widoczne na fotografii, wraz z odnośnikiem do sklepu oraz informacją o cenie.

podobne produkty w google grafika

 

Sekcja podobne produkty w Google Grafika oraz ich wyświetlanie możliwe jest dzięki zaawansowanej technologii analizowania i rozpoznawania obrazów. Jak widać na powyższych przykładzie, Google na wybranym przez użytkownika zdjęciu odnalazło przedmioty takie jak okulary i zaproponowało poniżej listę sklepów, gdzie można zakupić podobnie wyglądające produkty.

Dzięki podobnym produktom wyświetlanym w rezultatach wyszukiwania Google Grafika osoby szukające inspiracji mogą od razu zobaczyć cenę i przejść na stronę sklepu internetowego, który oferuje ubrania oraz akcesoria widoczne na zdjęciu.

Google informuje dodatkowo, że póki co w sekcji „Podobne” wyświetlane będą jedynie produkty z kategorii torebki, buty oraz okulary, a pozostałe pojawią się w Google Grafika w ciągu najbliższych miesięcy.

Sklepy internetowe, które zainteresowane są nowym rozwiązaniem, powinny zastosować się do zalecenia Google, a więc odpowiednio oznaczyć oferowane przez siebie towary za pomocą danych strukturalnych – dzięki temu pojawią się one w wynikach wyszukiwania Google Grafika. Bardziej szczegółowe informacje na ten temat znajdują się na blogu firmy Google w tym miejscu.

Rating: 6.5. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook4Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn28Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. Dla e-commerce brzmi to świetnie! Teraz tylko pytanie w jaki sposób wielkie G będzie rankować kolejność obrazków/sklepów.
    W sumie czekam aż zobaczę zdjęcie np Lewandowskiego i dowiem się gdzie i za ile kupił swoje buty :V

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *