Zmiana wyglądu reklam mobilnych na Facebooku

W maju tego roku odbyła się konferencja F8 firmy Facebook – coroczne wydarzenie, prezentujące nadchodzące nowości w portalu społecznościowym. Jedną z największych zapowiedzianych zmian był niemalże całkowity redesign aplikacji Facebooka – zarówno w wersji desktopowej (oglądanej na komputerach osobistych) jak i w aplikacji mobilnej. Choć odświeżone wersje Facebooka jeszcze nie są widoczne dla każdego, to […]

Sporo nowości w Google Moja Firma

Każdego dnia do Map Google dodawane są kolejne lokalizacje firm oraz innych obiektów usługowych. Co prawda jak się okazuje, wiele z nich jest fałszywych, jednak i tak pomagają one w odnajdywaniu ciekawych miejsc w swojej okolicy. Zdecydowana większość lokalizacji dodawana jest przez samych użytkowników Map lub uczestników programu Lokalni Przewodnicy – właściciele firm mogą także samodzielnie zakładać […]

Sugerowane odpowiedzi na pytania w wizytówkach Google Moja Firma

Obecność firmy w różnych miejscach w sieci to nie tylko dodatek – to wręcz obowiązek. Tak jak dawniej każde szanujące się przedsiębiorstwo dysponowało stroną internetową, gdzie znaleźć można było wszystkie najważniejsze informacje (produkty, usługi, dane adresowe i kontaktowe), tak teraz liczy się również dobrze prowadzony profil na kanałach społecznościowych czy obecność bezpośrednio w wyszukiwarce Google, […]

Reklamy w wyszukiwarce Google Grafika

Korzystając z wyszukiwarki Google – lub innych usług giganta internetowego – użytkownik spotyka się z różnymi rodzajami reklam. Od tekstowych po filmy wideo. Wciąż nie do końca zagospodarowanym w tej kwestii obszarem pozostaje wyszukiwarka obrazów, która została uruchomiona przez Google w 2001 roku.   Reklamy na zdjęciach Już od pewnego czasu w Google Grafika dostępne […]

Rozszerzenia w reklamach Google – połączenia telefoniczne

Istnieje wiele sposobów, aby zachęcić użytkowników sieci do kliknięcia w daną reklamę. Dawniej próbowano przyciągnąć uwagę jaskrawymi kolorami lub animacjami, dziś liczy się stopień dopasowania do aktualnych potrzeb, tego co aktualnie szuka internauta. Osiągnąć to można dzięki rozszerzeniom w reklamach Google.   Tylko połączenie Obecnie coraz więcej osób korzysta z internetu na urządzeniach przenośnych – […]

Czy twoja strona jest gotowa na wyszukiwanie głosowe?

Jak obecnie korzystamy z wyszukiwarki internetowej? Wpisujemy hasło i przeglądamy wyniki, szukając interesujących nas informacji. Google od lat usprawnia działanie swojego flagowego produktu, tak aby cały proces był jak najłatwiejszy. Obecnie możemy szukać informacji przy pomocy obrazów lub… głosu. To trend, który z roku na rok staje się coraz bardziej popularny, zatem nie należy go […]

Reklamy w Facebook Stories już wkrótce

Znikające po 24 godzinach relacje publikowane na żywo przez użytkowników można znaleźć na przykład w aplikacji Snapchat (gdzie funkcja taka pojawiła się po raz pierwszy), ale również na Instagramie czy Facebooku. W przypadku giganta społecznościowego nie cieszą się one zbyt dużą popularnością – niedawno portal ogłosił, że korzysta z nich ok 150 milionów użytkowników dziennie. […]

Przeszukiwanie recenzji firm w Mapach Google

Wizytówka Google Moja Firma – wyświetlana w wyszukiwarce oraz w Mapach Google – to darmowe narzędzie oferowane przez właściciela wyszukiwarki, które pozwana zaistnieć mniejszym oraz większym biznesom w sieci. Wizytówka ta jest również przydatna dla osób, które chcą dowiedzieć się więcej o danej firmie – poznać godziny otwarcia, zobaczyć zdjęcia czy uzyskać dokładne wskazówki dojazdu. […]

Jak zoptymalizować landing page pod kątem telefonów komórkowych?

Dostosowanie stron internetowych do urządzeń mobilnych to w obecnych czasach nie „dodatkowa funkcjonalność”, a niemal obowiązek. Świadczy o tym rosnący z roku na rok udział ruchu z telefonów komórkowych na witrynach – przewiduje się, że do końca 2018 roku będzie on wynosił ponad 52%! Procentowy udział ruchu na stronach generowanego z telefonów komórkowych | Statista   Optymalizacja […]

Mobile-First Index już działa

Zmiany w sposobie indeksowania stron internetowych przez wyszukiwarkę Google były zapowiadane już od dłuższego czasu, między innymi przez pracowników firmy. Kilkanaście miesięcy temu Mobile-First Index opisywaliśmy również na łamach naszego portalu. Teraz Google oficjalnie ogłosiło na swoim blogu, że pozycja strony w wyszukiwarce będzie określana najpierw na podstawie mobilnej wersji witryny, a w drugiej kolejności – […]