Znikające po 24 godzinach relacje publikowane na żywo przez użytkowników można znaleźć na przykład w aplikacji Snapchat (gdzie funkcja taka pojawiła się po raz pierwszy), ale również na Instagramie czy Facebooku.

W przypadku giganta społecznościowego nie cieszą się one zbyt dużą popularnością – niedawno portal ogłosił, że korzysta z nich ok 150 milionów użytkowników dziennie. Dla porównania – z relacji w aplikacji Instagram (należącej do Facebooka) korzysta niemal 300 milionów osób dziennie, z kolei ze Snapchat Stories – ok. 190 milionów.

Osiągnięty przez Facebooka wynik może nie być spektakularny, jednak sprawił on, że portal społecznościowy zdecydował się wreszcie zacząć zarabiać na Stories, uruchamiając w nich (póki co testowo) reklamy.

 

Reklamy w Facebook Stories – 14 miesięcy po starcie usługi

Format reklamy w relacjach nie będzie różniła się od tych, które obecne są już np. w Instagram Stories –  filmy wideo trwające od 5 do 15 sekund będą wyświetlane pomiędzy relacjami użytkowników i w każdym momencie możliwe będzie ich pominięcie.

facebook-stories_reklamy1
Firmy mogą przenieść swoje dotychczasowe reklamy z Instagram Stories do relacji na Facebooku – to samo będzie można wykonać z reklamami, które dotychczas wyświetlane były w Aktualnościach.

 

O tym, że reklamy w Facebook Stories mają testowy charakter świadczy fakt, że dostępne są one póki co jedynie dla firm z USA, Meksyku oraz Brazylii. Dodatkowo obecnie nie jest możliwe stworzenie filmów reklamowych zawierających dodatkowe elementy, takie jak np. przyciski odsyłające na stronę – Facebook zapowiada, że opcja taka pojawi się w przyszłości. W późniejszym terminie zostaną również udostępnione narzędzia służące do mierzenia skuteczności tego typu reklam.

Z relacji na Facebooku od dłuższego czasu mogą również korzystać fanpage, co stanowi dodatkową możliwość nawiązania kontaktu z użytkownikami.

 

Skuteczny video marketing na wyciągnięcie ręki!

Stworzenie krótkiego filmu reklamowego, który przyciągnie uwagę potencjalnych klientów może być wyzwaniem. Warto jednak zacząć od postaw!

Zobacz darmowe szkolenie online na temat video marketingu, przygotowane przez Grzegorza Kordeczkę – stratega eMarketingu, trenera biznesu oraz przedsiębiorcę. Dowiedz się, jak opracować tematy filmów, jakie są najważniejsze elementy, które powinny znaleźć się w każdym wideo oraz poznaj zagadnienia techniczne, takie jak nagrywanie, oświetlenie czy montaż!

Kliknij poniższy przycisk i dowiedz się więcej!

1-2-b

 

4 odpowiedzi

  1. No widziałem coraz więcej tych reklam wszędzie wciskają na snapchacie po modernizacji teraz pełno reklam jest które strasznie denrwują do tego dodali rekalmy na messengerze teraz jeszcze na story i będziemy mieli na każdym kroku spoty reklamowe. Nie wiem ten marketing coraz silniej i agresywniej wchodzi na rynek. Ciekawe jak będzie za jakiś czas.

  2. Może być to dobry pomysł na reklamę nie powiem, tylko gdy czasem jak będzie za dużo tych reklam to ludzie nie przestaną korzystać i np wybiorą instagrama i snapchata, gdzie tych reklam nie ma wcale tak dużo ? Jestem ciekaw co z tego wyjdzie, pożyjemy zobaczymy, najpierw niech wprowadzą i wszystko będzie wiadomo. Pozdrawiam serdecznie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *