Każdego dnia do Map Google dodawane są kolejne lokalizacje firm oraz innych obiektów usługowych. Co prawda jak się okazuje, wiele z nich jest fałszywych, jednak i tak pomagają one w odnajdywaniu ciekawych miejsc w swojej okolicy. Zdecydowana większość lokalizacji dodawana jest przez samych użytkowników Map lub uczestników programu Lokalni Przewodnicy – właściciele firm mogą także samodzielnie zakładać wizytówki oraz je weryfikować lub „przejmować” punkty dodane na Mapach przez pozostałych.

Niewielu się na to decyduje, co – biorąc pod uwagę coraz większe możliwości wizytówek Google Moja Firma oraz fakt, że są one cały czas rozwijane – jest bardzo zaskakujące…

Kilka dni temu Google zapowiedziało na swoim blogu szereg nowych funkcji i narzędzi w usłudze Google Moja Firma, które pozwolą jeszcze bardziej wypromować swoją firmę w Mapach.

 

Logo i zdjęcie w tle

Wkrótce możliwe będzie dodanie do zdjęć oraz grafik logo, które wyświetlane będzie w prawym górnym rogu profilu. Inną opcją – podobnie jak w przypadku Facebooka lub innych portali społecznościowych – będzie możliwość ustawienia tak zwanego „zdjęcia w tle”. Wszystko to pozwoli właścicielom na stworzenie bardziej spersonalizowanej wizytówki.

 

Skrócone nazwy (i linki)

Właściciele wizytówek mogą stworzyć krótką nazwę swojej firmy oraz łatwy do zapamiętania link (g.page/[twojanazwa]), którym dzielić można się ze stałymi lub nowymi klientami. Krótki link pozwala też przesłać do klienta prośbę o wystawienie opinii. Wkrótce możliwe też będzie wyszukiwanie miejsc na Mapach Google przy użyciu skróconej nazwy.

 

Oferta specjalna w zamian za „śledzenie”

Przeglądając miejsca w Mapach Google, zauważyć można przycisk „Obserwuj”, co pozwala użytkownikowi otrzymywać najnowsze informacje na temat firmy w formie powiadomienia na telefonie. Wkrótce właściciele będą mogli jeszcze bardziej zachęcać klientów do śledzenia lokalnych biznesów poprzez oferowanie dodatkowych zniżek w zamian za obserwowanie.

 

Wyróżnienie dla najlepszych

Zaangażowanie właścicieli, dbanie o wygląd oraz aktualność wizytówek i wysoka jakość obsługi – skutkująca wysokimi ocenami – ma być nagradzane przez Google. 5% najlepszych miejsc z danej kategorii otrzyma specjalne oznaczenie „Local Favorite”. To, jakie będą szczegółowe kryteria przyznania wyróżnienia (oprócz tych wspomnianych wcześniej) oraz jak faktycznie przełożą się one na widoczność miejsc na Mapie, póki co pozostaje tajemnicą.

Google oferuje też właścicielom wizytówek możliwość pobierania oraz drukowania dodatkowych materiałów, którymi można upiększyć swój lokal – mowa o naklejkach, plakatach lub gotowych postach na media społecznościowe (np. z najlepszą recenzją klienta). Niestety obecnie opcja ta dostępna jest jedynie dla firm mieszczących się w Stanach Zjednoczonych.

Część z nowości jest już dostępna do testowania, jednak jak bywa w takich przypadkach – zmiany będą wprowadzane stopniowo dla każdego użytkownika.

 

3 odpowiedzi

  1. Bardzo fajnie, że trochę się rozwinęło. Moim zdaniem brakuje jeszcze kilku ciekawych funkcjonalności, ale umówmy się, około 90 przedsiębiorców nie wykorzystuje nawet połowy podstawowych funkcji, chociaż są bardzo istotne zwłaszcza dla biznesów lokalnych 🙂

  2. Pozycjonowanie biznesów działających lokalnie należy rozpocząć od założenia wizytówki Google Moja Firma 😉 Jest to mega ważny element całej kampanii, którego efekty będą natychmiast po wdrożeniu widoczne 🙂 Już niejednokrotnie słyszałem o zwiększeniu ilości zapytań po założeniu profilu Google Moja Firma i klientów 😉 Statystyki mówią same za siebie 😉

  3. Myślę ze google dąży do tego aby stworzyć osobny ranking dla wizytówek google. Taki nowy plac zabaw dla lokalnych firm.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *