Share on Facebook12Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 7.0. From 3 votes.
Please wait...

Proces zakładania wizytówki w Google Moja Firma jest niezwykle prosty i dlatego narzędzie to polecane jest niemal wszystkim właścicielom – szczególnie lokalnych przedsiębiorstw – którzy chcą zwiększyć swoją widoczność w sieci. Co jednak zrobić w sytuacji, kiedy wizytówka już istnieje, jednak nie mamy do niej dostępu, aby skutecznie nią zarządzać? Oto dwie metody na to, jak przejąć wizytówkę Google Moja Firma.

 

Niezweryfikowane wizytówki Google Moja Firma

Bazując na wiedzy z poprzednich poradników opisujących to, jak założyć wizytówkę Google Moja Firma wiemy, że proces ten wymaga od właściciela weryfikacji. Polega to na wysłaniu przez Google specjalnego kodu na podany podczas zakładania konta firmy adres korespondencyjny. Potwierdza to, że osoba zakładająca wizytówkę w rzeczywistości posiada firmę pod wskazanym adresem.

weryfikacja-wizytowki

 

Istnieją jednak przypadki, kiedy wizytówka tworzona jest w nieco odmienny sposób, np. kiedy miejsce jest dodawane w Mapach Google przez tak zwanych Lokalnych Przewodników – wolontariuszy dbających o to, aby informacje znajdujące się w tej usłudze były zawsze aktualne, wprowadzając do niej niedawno otwarte miejsca, czy nanosząc zmiany w już istniejących lokalizacjach (dodawanie własnych zdjęć, godzin otwarcia czy danych kontaktowych).

W takich sytuacjach Google również tworzy swego rodzaju wizytówkę widoczną w Mapach czy wyszukiwarce, jednak nie ma ona przypisanego właściciela – nie jest ona zweryfikowana. Jeśli właściciel lokalnego biznesu zechce „przejąć” wizytówkę Google Moja Firma, może to zrobić klikając odpowiedni link po wyszukaniu go w wyszukiwarce:

przejmowanie-wizytowki

 

Po kliknięciu opcji „Jesteś właścicielem tej firmy” użytkownik musi następnie zalogować się na swoje konto Google, potwierdzić adres kontaktowy i zlecić wysyłkę kodu weryfikacyjnego. Po jego otrzymaniu automatycznie stanie się on właścicielem wizytówki, a więc zyska dostęp do panelu, w którym może zarządzać informacjami o danej lokalizacji, ale także dodawać wpisy w Google Moja Firma czy sprawdzać statystyki.

 

Przejmowanie wizytówki Google Moja Firma zweryfikowanej przez kogoś innego

Bywają także przypadki, kiedy to zarządzanie wizytówką GMF zostało przekazane firmie zewnętrznej lub jej administratorem był poprzedni właściciel biznesu, przez co uzyskanie danych do logowania może być utrudnione. Jeśli wizytówka została wcześniej zweryfikowana, to wcześniej opisana metoda jej przejmowania nie będzie już dostępna, co nie oznacza jednak, że w takiej sytuacji nie da się już nic zrobić.

Aby uzyskać dostęp od obecnego właściciela wizytówki Google Moja Firma, należy zalogować się na stronie www.business.google.com, rozpocząć dodawanie nowej lokalizacji (klikając ikonę „plusa”) i w formularzu wpisać nazwę firmy. Spośród podpowiedzi wybieramy miejsce, do którego chcemy uzyskać dostęp i przechodzimy dalej.

przejmowanie-zweryfikowanej-wizytowki

 

W kolejnym kroku zobaczymy komunikat, który poinformuje nas, że dana wizytówka została już zweryfikowana i mamy możliwość wysłania do obecnego właściciela prośby o nadanie do niej praw administratora.

przejmowanie-zweryfikowanej-komunikat

 

Po wybraniu opcji „Potwierdź, że firma należy do Ciebie” wyświetlony zostanie formularz, w którym możemy wskazać jaki poziom dostępu do wizytówki chcemy uzyskać, jakie jest nasze powiązanie z daną firmą, a także podać nasze dane kontaktowe.

przejmowanie-wizytowki-formularz

 

Obecny właściciel otrzyma powiadomienie i może zdecydować, czy zgadza się na przeniesienie własności do wizytówki firmy. Z kolei jeśli w ciągu 7 dni nie nastąpi żadna reakcja z drugiej strony, weryfikacja wizytówki zostanie cofnięta i będziemy mogli ponownie ją przeprowadzić (prosząc o wysyłkę kodu), zyskując tym samym dostęp do konta administratora.

Należy pamiętać, że jest to skuteczny sposób na przejęcie wizytówki – zachowane zostaną też wszystkie dotychczasowe statystyki i inne informacje – jednak może on zająć sporo czasu.

 

Rating: 7.0. From 3 votes.
Please wait...
Share on Facebook12Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

2 Comments

  1. Cała instrukcja przejmowania wizytówki w Google podana na tacy 🙂 Oby jak najwięcej tak rzeczowych i konkretnych wpisów, ponieważ połapanie się w usługach Google bywa niejednokrotnie kłopotliwe, procedury są dość zawiłe, a odszukanie niezbędnych informacji nie tak łatwe, jak mogłoby się wydawać.

    Odpowiedz

  2. Dzięki za świetną instrukcję. Wszystko fajnie wyjaśnione

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *