Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Czy e-mail marketing jest nadal najskuteczniejszą metodą komunikacji z potencjalnymi oraz aktualnymi klientami? Biorąc pod uwagę wyniki badania przeprowadzonego przez GetResponseponad połowa ankietowanych pozytywnie ocenia ten sposób komunikacji. Wysokie noty e-mail marketingu wynikają z faktu, że generuje on wysoki poziom zwrotu z inwestycji. Skuteczność tego sposobu komunikacji można zwiększyć jeszcze bardziej, wiedząc, jakie e-maile powinien wysyłać sklep internetowy do swoich klientów – oto kilka przykładów!

 

Wiadomość powitalna

Taki komunikat powinien być wysyłany krótko po tym, jak osoba odwiedzająca stronę sklepu zapisze się na newsletter. Dzięki temu wciąż będzie ona pamiętać o firmie i zwiększa to prawdopodobieństwo, że zaangażuje się w treści, które w tym e-mailu będą się znajdować.

Może to być na przykład zachęta do śledzenia sklepu w mediach społecznościowych, zniżka na pierwsze zakupy czy innego rodzaju wezwania do działania (CTA), które zachęcą użytkownika do dalszych kroków.

W wiadomości powitalnej powinno się unikać słów, które filtry w programie pocztowym mogą uznać za reklamę, co sprawi, że e-mail taki wyląduje w folderze SPAM, a to zmniejszy jego efektywność.

 



Wiadomość informująca o porzuconym koszyku

O sytuacji, w której klient rezygnuje w ostatniej chwili z zakupu przedmiotu w sklepie internetowym pisaliśmy już w tym miejscu. Dobrym sposobem na odzyskanie tak zwanego „porzuconego koszyka” jest wysłanie wiadomości zachęcającej do sfinalizowania transakcji.

W treści e-maila należy zamieścić informację o tym, jaki produkt lub produkty czekają w koszyku lub poinformować o tym, że pozostała ich ograniczona liczba, zatem mogą nie być dostępne w niedalekiej przyszłości. Wiadomość powinna umożliwić klientowi natychmiastowe przejście do koszyka i dokończenie zakupu.

Innym sposobem na zachęcenie klienta do powrotu do porzuconego koszyka jest zaoferowanie zniżki, jednak z metody tej należy korzystać z umiarem i jedynie w szczególnych przypadkach. W przeciwnym wypadku klient może umyślnie porzucać koszyk, licząc na dodatkowy rabat.

 

Wiadomość wysyłana po zakupie

Jeśli klient dokona zakupu w sklepie, również wtedy warto przesłać mu odpowiednią wiadomość. Nie tylko samo podsumowanie transakcji, ale również prośbę o wystawienie recenzji w momencie kiedy użytkownik otrzyma produkt.

Ciekawym pomysłem jest także przedstawienie pozostałych, powiązanych z zakupionym towarem produktów lub uzupełniających go – np. akcesoriów do telefonu. W innych przypadkach można podesłać klientowi informację o tym, jak używać zakupionego produktu.

 

E-maile zachęcające do ponownych zakupów

Jeśli klient od dłuższego czasu nie kupuje już w naszym sklepie, warto wykorzystać e-mail marketing, aby zachęcić go do powrotu. W tym przypadku również dobrze sprawdzają się oferty rabatowe, ale można też zaproponować inne produkty z asortymentu sklepu, które powiązane będą z poprzednimi zakupami klienta.

Pomocne w tym przypadku będą narzędzia służące do automatyzacji marketingu, które pozwolą spersonalizować taką wiadomość i wysłać do klienta w odpowiednim momencie. Więcej o marketing automation można dowiedzieć się w tym miejscu.

W takich wiadomościach można też skorzystać ze strategii cross- oraz up-sellingu, czyli oferowania produktów uzupełniających i dodatkowych. O przykładach takich ofert pisaliśmy w tym miejscu.

 

Informacje o nowościach i ofertach specjalnych

Aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, należy komunikować klientom o wszystkich nowych produktach, które się w nim pojawiają. Treść e-maila musi nie tylko zawierać opisy czy zdjęcia tych produktów, ale także CTA, które przeniesie odbiorcę bezpośrednio na stronę sklepu, gdzie nowości są dostępne do kupienia.

W podobny sposób należy informować o promocjach w sklepie – tutaj warto również zaznaczyć w treści wiadomości, że oferta jest ograniczona czasowo lub dostępna do wyczerpania zapasów (których również jest niewiele). Takie poczucie „pilności” z pewnością zwiększy efektywność wiadomości e-mail.

 

Wiadomości zawierające treści edukacyjne

Komunikacja z wykorzystaniem e-mail marketingu nie musi opierać się wyłącznie na bezpośrednim oferowaniu produktów ze sklepu – warto także przesyłać treści, z których klient może dowiedzieć się czegoś nowego na temat produktów sklepu. Mogą to być np. poradniki lub recenzje.

Zachęcimy w ten sposób użytkownika do odwiedzenia bloga sklepu, a jeśli treści tam zawarte będą interesujące – być może klient w przyszłości stanie się jego stałym czytelnikiem. Stąd już natomiast prosta droga to stania się stałym klientem.

 

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *