Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Czy e-mail marketing jest nadal najskuteczniejszą metodą komunikacji z potencjalnymi oraz aktualnymi klientami? Biorąc pod uwagę wyniki badania przeprowadzonego przez GetResponseponad połowa ankietowanych pozytywnie ocenia ten sposób komunikacji. Wysokie noty e-mail marketingu wynikają z faktu, że generuje on wysoki poziom zwrotu z inwestycji. Skuteczność tego sposobu komunikacji można zwiększyć jeszcze bardziej, wiedząc, jakie e-maile powinien wysyłać sklep internetowy do swoich klientów – oto kilka przykładów!

 

Wiadomość powitalna

Taki komunikat powinien być wysyłany krótko po tym, jak osoba odwiedzająca stronę sklepu zapisze się na newsletter. Dzięki temu wciąż będzie ona pamiętać o firmie i zwiększa to prawdopodobieństwo, że zaangażuje się w treści, które w tym e-mailu będą się znajdować.

Może to być na przykład zachęta do śledzenia sklepu w mediach społecznościowych, zniżka na pierwsze zakupy czy innego rodzaju wezwania do działania (CTA), które zachęcą użytkownika do dalszych kroków.

W wiadomości powitalnej powinno się unikać słów, które filtry w programie pocztowym mogą uznać za reklamę, co sprawi, że e-mail taki wyląduje w folderze SPAM, a to zmniejszy jego efektywność.

 

Wiadomość informująca o porzuconym koszyku

O sytuacji, w której klient rezygnuje w ostatniej chwili z zakupu przedmiotu w sklepie internetowym pisaliśmy już w tym miejscu. Dobrym sposobem na odzyskanie tak zwanego „porzuconego koszyka” jest wysłanie wiadomości zachęcającej do sfinalizowania transakcji.

W treści e-maila należy zamieścić informację o tym, jaki produkt lub produkty czekają w koszyku lub poinformować o tym, że pozostała ich ograniczona liczba, zatem mogą nie być dostępne w niedalekiej przyszłości. Wiadomość powinna umożliwić klientowi natychmiastowe przejście do koszyka i dokończenie zakupu.

Innym sposobem na zachęcenie klienta do powrotu do porzuconego koszyka jest zaoferowanie zniżki, jednak z metody tej należy korzystać z umiarem i jedynie w szczególnych przypadkach. W przeciwnym wypadku klient może umyślnie porzucać koszyk, licząc na dodatkowy rabat.

 

Wiadomość wysyłana po zakupie

Jeśli klient dokona zakupu w sklepie, również wtedy warto przesłać mu odpowiednią wiadomość. Nie tylko samo podsumowanie transakcji, ale również prośbę o wystawienie recenzji w momencie kiedy użytkownik otrzyma produkt.

Ciekawym pomysłem jest także przedstawienie pozostałych, powiązanych z zakupionym towarem produktów lub uzupełniających go – np. akcesoriów do telefonu. W innych przypadkach można podesłać klientowi informację o tym, jak używać zakupionego produktu.

 

E-maile zachęcające do ponownych zakupów

Jeśli klient od dłuższego czasu nie kupuje już w naszym sklepie, warto wykorzystać e-mail marketing, aby zachęcić go do powrotu. W tym przypadku również dobrze sprawdzają się oferty rabatowe, ale można też zaproponować inne produkty z asortymentu sklepu, które powiązane będą z poprzednimi zakupami klienta.

Pomocne w tym przypadku będą narzędzia służące do automatyzacji marketingu, które pozwolą spersonalizować taką wiadomość i wysłać do klienta w odpowiednim momencie. Więcej o marketing automation można dowiedzieć się w tym miejscu.

W takich wiadomościach można też skorzystać ze strategii cross- oraz up-sellingu, czyli oferowania produktów uzupełniających i dodatkowych. O przykładach takich ofert pisaliśmy w tym miejscu.

 

Informacje o nowościach i ofertach specjalnych

Aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, należy komunikować klientom o wszystkich nowych produktach, które się w nim pojawiają. Treść e-maila musi nie tylko zawierać opisy czy zdjęcia tych produktów, ale także CTA, które przeniesie odbiorcę bezpośrednio na stronę sklepu, gdzie nowości są dostępne do kupienia.

W podobny sposób należy informować o promocjach w sklepie – tutaj warto również zaznaczyć w treści wiadomości, że oferta jest ograniczona czasowo lub dostępna do wyczerpania zapasów (których również jest niewiele). Takie poczucie „pilności” z pewnością zwiększy efektywność wiadomości e-mail.

 

Wiadomości zawierające treści edukacyjne

Komunikacja z wykorzystaniem e-mail marketingu nie musi opierać się wyłącznie na bezpośrednim oferowaniu produktów ze sklepu – warto także przesyłać treści, z których klient może dowiedzieć się czegoś nowego na temat produktów sklepu. Mogą to być np. poradniki lub recenzje.

Zachęcimy w ten sposób użytkownika do odwiedzenia bloga sklepu, a jeśli treści tam zawarte będą interesujące – być może klient w przyszłości stanie się jego stałym czytelnikiem. Stąd już natomiast prosta droga to stania się stałym klientem.

 

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *