Share on Facebook13Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn4Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 9.8. From 4 votes.
Please wait...

Bardzo wielu przedsiębiorców spotyka się z problemem, jakim są porzucone koszyki w sklepie internetowym. Na czym polega to zjawisko? Mówi się tak o sytuacji, kiedy klient przegląda naszą stronę, wybiera produkt, który planuje kupić, dodaje go do koszyka, jednak w końcowym etapie nie finalizuje transakcji.

Można to porównać do zachowania klientów w sklepach stacjonarnych – wkładają oni wybrane produkty z półek do koszyka, jednak w pewnym momencie stwierdzają, że jednak dane towary nie są im potrzebne, więc albo odkładają je na miejsce, albo zwyczajnie zostawiają koszyk z produktami przy kasie lub wyjściu ze sklepu.

W przypadku każdego przedsiębiorstwa – działającego offline jak i online – sytuacja taka powinna występować jak najrzadziej. Transakcja, która nie odbyła się do samego końca pozbawia nas zarobku, a do tego nie można dopuścić! Jak zatem odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym i jakie narzędzia mogą nam w tym pomóc?

 

Uratuj porzucone koszyki w sklepie internetowym

Najlepszym sposobem na uratowanie porzuconego koszyka w eSklepie jest przypomnienie o nim klientowi. W jaki sposób? Warto wykorzystać do tego celu adres e-mail, który podał on w jednym z etapów finalizowania zakupu. Wysłanie wiadomości to jednak dopiero początek pracy, ponieważ trzeba też wiedzieć, co w takim e-mailu napisać, aby spełniał on swoją rolę, a więc zachęcił klienta do dokończenia zakupu.

 

Ile wiadomości wysłać i po jakim czasie?

Zanim przejdziemy do tworzenia treści e-maila z przypomnieniem o porzuconym koszyku, warto zastanowić się, kiedy wysłać taką wiadomość do klienta oraz ile takich przypomnień powinien on od naszego sklepu otrzymać.

Kluczowe są pierwsze 24 godziny, od momentu kiedy klient porzuci koszyk w eSklepie. Dobrze jest wysłać do użytkownika 3 wiadomości:

  • pierwszą w ciągu godziny od opuszczenia strony;
  • drugą po 24 godzinach od niedokończonego zakupu;
  • ostatniego, trzeciego maila najlepiej przesłać do klienta po upłynięciu kilku dni od porzucenia koszyka.

A co w tych wiadomościach należy zamieścić? Zapraszamy do lektury naszego poradnika!

 

Porzucone koszyki w sklepie internetowym – co napisać w mailu z przypomnieniem?

 

Przede wszystkim – temat

Temat e-maila z przypomnieniem o porzuconym koszyku w eSklepie, to prawdopodobnie najważniejszy element takiej wiadomości. Dlaczego? Ponieważ zazwyczaj jest on zapisany większą czcionką niż pozostałe treści, więc zwiększa to prawdopodobieństwo, że klient go przeczyta. Temat powinien w bezpośredni sposób przypomnieć użytkownikowi, że czegoś zapomniał, tak aby jak najszybciej zrozumiał, że nie dokończył transakcji w naszym sklepie i wciąż nie jest na to za późno.

 

Przypomnienie o produkcie

Chociaż pierwszą wiadomość z przypomnieniem o porzuconym koszyku należy wysłać do klienta już po upływie 1 godziny, może on zwyczajnie zapomnieć, co tak naprawdę zamierzał kupić. W treści e-maila trzeba więc klientowi przypomnieć, co dodał do koszyka. Warto dodać zdjęcie produktu, informację o ilości, oraz podsumowanie wraz z ceną ostateczną. Dobrym rozwiązaniem jest również dodanie bezpośredniego odnośnika do porzuconego koszyka, tak aby klient mógł od razu dokończyć transakcje.

 

Treść, która sprzedaje

Pisaliśmy już o tym, że odpowiednio przeprowadzona strategia Content Marketingu potrafi zwiększyć sprzedaż w naszym sklepie. Równie dobrze sprawdza się ona w e-mailu przypominającym o porzuconym koszyku! Postaraj się, aby treści zawarte w takiej wiadomości pokazały klientowi, dlaczego warto dokończyć zakup. Należy wytworzyć między naszym sklepem a klientem emocjonalną więź – dobrze sprawdzają się proste komunikaty, które zawierają np. imię klienta.

Więcej o personalizacji wiadomości e-mail możecie dowiedzieć się, oglądając fragment wywiadu z Pawłem Cichockim z EmailHeroes:

 

Zaproponuj coś w zamian

Zastanów się, dlaczego klient porzucił koszyk w Twoim eSklepie. Być może cena produktu, albo koszt wysyłki był za wysoki? Czasami warto zaproponować klientowi niewielki rabat, w zamian za to, że wróci na naszą stronę i dokończy zakup. Warto również w treści maila z przypomnieniem wspomnieć o tym, że kod zniżkowy ma ograniczony czas ważności – np. 24 godziny. Uwaga jednak – nie należy tego rozwiązania stosować zbyt często. Może to doprowadzić do sytuacji, w której klienci skuszeni możliwością otrzymania zniżki specjalnie będą porzucać koszyki.

 

Zachowaj zawartość koszyka dla klienta

Być może klient porzucił koszyk w sklepie internetowym, ponieważ potrzebuje trochę czasu na zastanowienie. Nie ma w tym nic złego, jednak w wiadomości z przypomnieniem możesz poinformować go, że produkty, które klient dodał do koszyka są dla niego zarezerwowane. Napisz również, że produkty w koszyku będą na niego czekać jedynie przez określony czas – zastosuj regułę niedostępności. Możesz także poinformować klienta, że produkt, który znajduje się w porzuconym przez niego koszyku dostępny jest jedynie w ograniczonej liczbie, zatem musi pospieszyć się z finalizacją zakupu.

Stworzenie e-maila z przypomnieniem o porzuconym koszyku nie wymaga wiele pracy. Niektórzy klienci potrzebują jedynie drobnej zachęty, dzięki której dokończą zakup w naszym sklepie internetowym. Warto to wykorzystać i zwiększyć swoją sprzedaż!

Rating: 9.8. From 4 votes.
Please wait...
Share on Facebook13Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn4Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. Przydatne informacje, dobry wpis. Dzięki.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *