Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Content Marketing – co to jest i dlaczego warto wykorzystać tę strategię do reklamowania swojego biznesu w internecie? Zapraszamy do oglądania kolejnego odcinka z cyklu Strategie eMarketingu w eMarketing TV, w którym dowiesz się, jak niskim nakładem finansowym przyciągnąć do siebie więcej klientów!

 

Jak reklamować się w internecie?

Aby Twój internetowy biznes rósł w siłę, niezwykle istotne jest docieranie do jak największej liczby odbiorców. Do tematu podejść można na kilka sposobów poprzez wykorzystanie technik takich jak:

  • pozycjonowanie;
  • linki sponsorowane;
  • content marketing.

 

Co to jest pozycjonowanie?

Są to działania mające na celu sprawienie, że konkretna strona znajdzie się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie opiera się na szeregu działań, które wymagają bardzo dużego zaangażowania oraz systematyczności, aby osiągnąć zamierzony efekt. Niestety – rozwiązanie to nie gwarantuje natychmiastowego awansu w rankingu wyszukiwarek, gdyż proces taki może trwać bardzo dużo czasu. W dodatku trudno dobrze wypozycjonować się na wszystkie słowa kluczowe, które nas interesują – szczególnie trudne do pozycjonowania są słowa ogólne, wśród których jest duża konkurencja (np. „buty”).

 

Jak działają linki sponsorowane?

Inną metodą promocji są reklamy AdWords, a więc linki sponsorowane. Sprawiają one, że odnośnik do naszego sklepu lub firmy znajdzie się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania (i dodatkowo będzie odpowiednio oznaczony), co z pewnością przyciągnie większą ilość klientów. Ponownie jednak rozwiązanie to ma swoje wady. Stosowanie linków sponsorowanych wiąże się z nakładami finansowymi. Jak dużymi? To już zależy od słów kluczowych – dla przykładu warto sprawdzić jedną z popularniejszych fraz, chociażby biuro księgowe.

adwords biuro rachunkowe

 

Jak widać na powyższym obrazku, ta fraza kluczowa jest bardzo chętnie wyszukiwana oraz reklamowana. Z powodu dużej konkurencji wzrasta również stawka za jedno kliknięcie w link sponsorowany. Inne słowa mogą mieć o wiele niższe stawki za kliknięcie:

buty sportowe adwords

Jeżeli chcesz wiedzieć, czym różni się pozycjonowanie od linków sponsorowanych – zobacz poniższy film:

 

Czym jest Content Marketing?

Dlaczego warto zastanowić się nad wprowadzeniem strategii Content Marketingu? Przede wszystkim opcja taka jest o wiele tańsza niż płatne linki. Wymaga jedynie sporego nakładu pracy i odpowiedniego zaplanowania, jednak w przyszłości zaowocuje to zwiększonym ruchem na naszej stronie!

Jak działa strategia Content Marketingu najlepiej przedstawić na konkretnym przykładzie – wróćmy zatem do wspomnianego wcześniej biura rachunkowego. Potencjalny klient może trafić na stronę firmy oferującej takie usługi poprzez wpisane w wyszukiwarkę słowa kluczowego, jednak ta droga może być zupełnie inna. Przypuśćmy, że przedsiębiorca chciałby założyć spółkę, np. z o.o. W wyszukiwarce nie wpisuje zatem frazy „biuro rachunkowe”, a pytanie „jak założyć spółkę z o.o.”. Odnajduje artykuł, w którym dowiaduje się, że do stworzenia spółki konieczne jest spisanie umowy spółki. Jest to zatem kolejna fraza wpisywana do wyszukiwarki Google – „jak sporządzić umowę spółki”. Skierować ona może klienta na stronę jakiegoś biura rachunkowego, które stworzyło artykuł poradnikowy na ten temat, a jednocześnie zachęca w nim do skorzystania właśnie z usług ich firmy.

sciezka-klienta-min

 

Przedsiębiorca może tutaj zakończyć poszukiwania, ale jednocześnie możliwe jest, że poszuka w internecie konkurencyjnych biur rachunkowych, lub takich mających swoją siedzibę bliżej siedziby jego firmy i nawiąże z jakimś współpracę.

 

Model AIDA

Opisana wcześniej ścieżka, którą potencjalny klient może przejść poszukując w internecie informacji, opiera się na klasycznym modelu marketingowym AIDA. Poszczególne kroki poszukiwania można przypisać do etapów we wspomnianym modelu. A zatem:

A – czyli attention, coś co przykuwa naszą uwagę – w tym przypadku kwestia tego, jak założyć jakąś spółkę;

I – czyli interest, zainteresowanie się tematem – jak napisać umowę spółki;

D – czyli desire, pragnienie, by problem rozwiązać – wyszukanie odpowiedniego biura rachunkowego;

A – czyli action, konkretne działanie – kontakt z wybraną firmą.

model aida

 

 

Reklamowanie za pomocą Content Marketingu

Zazwyczaj firmy reklamują się na dwóch ostatnich etapach D oraz A – poprzez pozycjonowanie czy linki sponsorowane. Działania takie są bardzo kosztowne, ponieważ stawki za kliknięcie są wysokie, a konkurencja w frazach kluczowych jest na tyle duża, że trudno wybić się na pierwsze pozycje.

Dobrze jest zatem zaplanować skuteczną strategię Content Marketingową już na etapach A, I oraz D. Właśnie wtedy edukujemy potencjalnego klienta, który nie zdaje sobie jeszcze sprawy, że rozwiązaniem jego problemów są usługi oferowane przez naszą firmę. Dobrze stworzona strategia Content Marketing pozwala też oszczędzić dużo pieniędzy – profesjonalne teksty poradnikowe mogą osiągać nawet do 500 wejść miesięcznie. Zupełnie za darmo, jedynie przy wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych. Chcąc osiągnąć podobną liczbę wejść miesięcznie przy wykorzystaniu linków sponsorowanych, musielibyśmy za każdy zapłacić kilkanaście złotych, co w sumie daje kwotę ponad 9 tysięcy złotych.

 

Skuteczny Content Marketing

Jak zaplanować i stworzyć skutecznie działają strategię Content Marketing? Ważne jest dobranie odpowiednich słów kluczowych – istnieją specjalne narzędzia, które bardzo ułatwiają to zadanie. O tym, jakie to narzędzia oraz jak z nich korzystać dowiecie się już w następnym odcinku Narzędzi eMarketingu w eMarketing TV. Obejrzyj materiał na żywo już w najbliższą środę o godzinie 14:00 oraz w piątek o tej samej porze, kiedy to poznasz nowe, skuteczne strategie eMarketingowe. Zapraszamy!

 

Śledź eMarketing.pl na Facebooku i bądź na bieżąco!

Zapraszam też do kontaktu na www.kordeczka.pl i na moim profilu na Facebooku.

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Grzegorz Kordeczka

Grzegorz Kordeczka


DOŚWIADCZENIE
Od 2005 roku wdraża odważne strategie eMarketingu i konsultuje ich efektywność. Uczy, przewiduje i inspiruje przedsiębiorców do realizacji marzeń biznesowych przy wykorzystaniu narzędzi marketingu internetowego.

PRACOWAŁ DLA:
Pracował m.in. dla: ENEA, OSRAM, CURVER, MEDIA EXPERT i MIASTO POZNAŃ. Wulkan pomysłów i pogromca porażki.

EDUKCJA
Wykłada na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Ekonomicznym oraz Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *