Share on Facebook7Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn23Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 3 votes.
Please wait...

Czy email marketing to wciąż skuteczne narzędzie dla marketerów i w jaki sposób wykorzystywana jest przez nich automatyzacja mailingu? GetResponse – firma, która dostarcza zaawansowane rozwiązania marketingu internetowego – opracowała raport, który odpowiada na te pytania oraz wskazuje, z których elementów marketing automation marketerzy korzystają najchętniej.

 

Co to jest marketing automation

Dzięki niemu firmy mają możliwość zautomatyzowania pewnych działań wykonywanych w procesie marketingu czy sprzedaży, tak aby zamienić klientów potencjalnych w tych rzeczywiście zainteresowanych ofertą.

Do przykładowych działań marketing automation zalicza się między innymi opracowywanie scenariuszy automatycznie wysyłanych wiadomości e-mail, ocenianie potencjalnych klientów (lead scoring), a także personalizowanie stron internetowych i mailingów, z uwzględnieniem tego, jakie są zainteresowania odbiorców oraz jak angażują się oni w treści.

Więcej o marketing automation opowiada Michał Leszczyński z firmy GetResponse, w poniższym wywiadzie:

 

Czy marketing automation jest nadal chętnie stosowany?

Bazując na raporcie, będącym analizą ankiety przeprowadzonej na prawie 3 tysiącach marketerów ze 127 krajów na całym świecie, można wywnioskować, że marketing automation to technika, z której chętnie korzystają marketerzy.

Okazuje się jednak, że nie wszyscy wykorzystują jej pełny potencjał – z wszystkich zaawansowanych funkcji marketing automation korzysta nieco ponad 13% marketerów, natomiast ponad 21% ankietowanych twierdzi, że narzędzia tego używa jedynie w podstawowym zakresie. Co ciekawe, 17% firm nie korzysta w ogóle z marketing automation w swoich działaniach marketingowych.

skutecznosc-ma-min

Źródło: raport GetResponse

 

Najchętniej stosowaną techniką automatyzacji działań marketingowych jest zdaniem ankietowanych planowanie wysyłki wiadomości e-mail (np. powitalnych) – z tej metody korzysta ponad 65% marketerów.

wykorzystywane-techniki-ma-min

Źródło: raport GetResponse

 

Który kanał marketingowy jest najskuteczniejszy?

Ze względu na zwrot inwestycji, najwyżej ocenianym kanałem marketingowym jest e-mail marketing – połowa (50,1%) polskich marketerów oceniło go jako „dobry” i „świetny”. Kolejne miejsca zajęły content marketing oraz media społecznościowe.

ocena-kanalow-min

Źródło: raport GetResponse

 

Mimo popularności social media i możliwości, jakie dają one w kontekście komunikacji z klientami, to jednak właśnie e-mail marketing jest uważany za ten najbardziej efektywny. Jak zauważają autorzy raportu – nie wymaga on dużych nakładów finansowych i przynosi zadowalające efekty.

Odpowiedzi udzielone na to pytanie odzwierciedlają także to, w jakie kanały marketingu firmy chętniej będą inwestować w przyszłości – 58% ankietowanych twierdzi, że planuje zwiększyć budżet na działania e-mail marketingowe, przy czym jest to najwyższy wynik spośród wszystkich technik.

planowane-naklady-min

Źródło: raport GetResponse

 

Przy okazji warto też wspomnieć, w jaki sposób marketerzy stosują personalizację wysyłanych do klientów wiadomości. Ze wszystkich ankietowanych 41,6% nie stosuje jej w ogóle. Natomiast w stopniu podstawowym (korzystając z kilku kryteriów tj. demografia, zainteresowania itp.) wiadomości personalizuje 35,7% marketerów. Niemal 23% ankietowanych stosuje personalizację o wiele bardziej zaawansowaną – np. lead scoring czy aktywność użytkownika.

personalizacja-min

Źródło: raport GetResponse

 

Jakie wnioski płyną z raportu GetResponse? Choć marketing automation to bardzo skuteczne narzędzie, to nie wszystkie firmy wykorzystują jego pełny potencjał, a część z nich nie stosuje tych rozwiązań w ogóle. Z czego to wynika? Być może część marketerów nie wie, jak korzystać z dostępnych narzędzi, co wskazuje na to, że firmy je oferujące powinny jeszcze bardziej edukować swoich klientów i pokazywać im, jak stosować bardziej zaawansowane rozwiązania.

Warto też wspomnieć, że badanie to pokazuje, w jakim stopniu marketing automation jest stosowane w krajowym e-commerce, czego nie pokazywały dostępne dotychczas opracowania.

Dostęp do pełnego raportu GetResponse „Skuteczność email marketingu i marketing automation 2017” można uzyskać na stronie firmy – w tym miejscu.

 

Rating: 10.0. From 3 votes.
Please wait...
Share on Facebook7Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn23Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *