Share on Facebook8Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 4 votes.
Please wait...

Czy email marketing to wciąż skuteczne narzędzie dla marketerów i w jaki sposób wykorzystywana jest przez nich automatyzacja mailingu? GetResponse – firma, która dostarcza zaawansowane rozwiązania marketingu internetowego – opracowała raport, który odpowiada na te pytania oraz wskazuje, z których elementów marketing automation marketerzy korzystają najchętniej.

 

Co to jest marketing automation

Dzięki niemu firmy mają możliwość zautomatyzowania pewnych działań wykonywanych w procesie marketingu czy sprzedaży, tak aby zamienić klientów potencjalnych w tych rzeczywiście zainteresowanych ofertą.

Do przykładowych działań marketing automation zalicza się między innymi opracowywanie scenariuszy automatycznie wysyłanych wiadomości e-mail, ocenianie potencjalnych klientów (lead scoring), a także personalizowanie stron internetowych i mailingów, z uwzględnieniem tego, jakie są zainteresowania odbiorców oraz jak angażują się oni w treści.

Więcej o marketing automation opowiada Michał Leszczyński z firmy GetResponse, w poniższym wywiadzie:

 

Czy marketing automation jest nadal chętnie stosowany?

Bazując na raporcie, będącym analizą ankiety przeprowadzonej na prawie 3 tysiącach marketerów ze 127 krajów na całym świecie, można wywnioskować, że marketing automation to technika, z której chętnie korzystają marketerzy.

Okazuje się jednak, że nie wszyscy wykorzystują jej pełny potencjał – z wszystkich zaawansowanych funkcji marketing automation korzysta nieco ponad 13% marketerów, natomiast ponad 21% ankietowanych twierdzi, że narzędzia tego używa jedynie w podstawowym zakresie. Co ciekawe, 17% firm nie korzysta w ogóle z marketing automation w swoich działaniach marketingowych.

skutecznosc-ma-min

Źródło: raport GetResponse

 

Najchętniej stosowaną techniką automatyzacji działań marketingowych jest zdaniem ankietowanych planowanie wysyłki wiadomości e-mail (np. powitalnych) – z tej metody korzysta ponad 65% marketerów.

wykorzystywane-techniki-ma-min

Źródło: raport GetResponse

 

Który kanał marketingowy jest najskuteczniejszy?

Ze względu na zwrot inwestycji, najwyżej ocenianym kanałem marketingowym jest e-mail marketing – połowa (50,1%) polskich marketerów oceniło go jako „dobry” i „świetny”. Kolejne miejsca zajęły content marketing oraz media społecznościowe.

ocena-kanalow-min

Źródło: raport GetResponse

 

Mimo popularności social media i możliwości, jakie dają one w kontekście komunikacji z klientami, to jednak właśnie e-mail marketing jest uważany za ten najbardziej efektywny. Jak zauważają autorzy raportu – nie wymaga on dużych nakładów finansowych i przynosi zadowalające efekty.

Odpowiedzi udzielone na to pytanie odzwierciedlają także to, w jakie kanały marketingu firmy chętniej będą inwestować w przyszłości – 58% ankietowanych twierdzi, że planuje zwiększyć budżet na działania e-mail marketingowe, przy czym jest to najwyższy wynik spośród wszystkich technik.

planowane-naklady-min

Źródło: raport GetResponse

 

Przy okazji warto też wspomnieć, w jaki sposób marketerzy stosują personalizację wysyłanych do klientów wiadomości. Ze wszystkich ankietowanych 41,6% nie stosuje jej w ogóle. Natomiast w stopniu podstawowym (korzystając z kilku kryteriów tj. demografia, zainteresowania itp.) wiadomości personalizuje 35,7% marketerów. Niemal 23% ankietowanych stosuje personalizację o wiele bardziej zaawansowaną – np. lead scoring czy aktywność użytkownika.

personalizacja-min

Źródło: raport GetResponse

 

Jakie wnioski płyną z raportu GetResponse? Choć marketing automation to bardzo skuteczne narzędzie, to nie wszystkie firmy wykorzystują jego pełny potencjał, a część z nich nie stosuje tych rozwiązań w ogóle. Z czego to wynika? Być może część marketerów nie wie, jak korzystać z dostępnych narzędzi, co wskazuje na to, że firmy je oferujące powinny jeszcze bardziej edukować swoich klientów i pokazywać im, jak stosować bardziej zaawansowane rozwiązania.

Warto też wspomnieć, że badanie to pokazuje, w jakim stopniu marketing automation jest stosowane w krajowym e-commerce, czego nie pokazywały dostępne dotychczas opracowania.

Dostęp do pełnego raportu GetResponse „Skuteczność email marketingu i marketing automation 2017” można uzyskać na stronie firmy – w tym miejscu.

 

Rating: 10.0. From 4 votes.
Please wait...
Share on Facebook8Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. U mnie emali marketng poszedł w odstawkę i zastąpiliśmy go marketingiem smsowym. Skuteczność znacznie większa, koszty stosunkowo niskie. Używamy platformę playsms.pl, która zajmuje się taką masową wysyłką wiadomości.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *