Share on Facebook8Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn1Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 6.3. From 4 votes.
Please wait...

Planując założenie sklepu w internecie, należy zwrócić uwagę na szereg elementów. Jednym z nich – prawdopodobnie najważniejszym, zaraz po pomyśle na biznes – jest kwestia platformy, na której oparty będzie sklep. Platforma ecommerce to system, dzięki któremu o wiele łatwiejsza staje się nie tylko prezentacja produktów, ale także zarządzanie zamówieniami czy relacjami z klientami. Na co należy zwrócić uwagę i jak wybrać właściwą platformę sklepu internetowego?

 

Cena

Dla firm, które dopiero rozpoczynają działalność w Sieci, bardzo istotnym aspektem, decydującym o wyborze platformy ecommerce, będzie jej cena. Większość firm, która oferuje systemy ecommerce stosuje płatności abonamentowe, a więc klient musi co miesiąc dokonywać płatności, aby mieć dostęp do platformy.

Cena platformy ecommerce może wahać się w zależności od tego, jakie funkcje oferuje i w jakiej formie udostępniane jest użytkownikowi – jako usługa bądź jako samodzielne oprogramowanie.

Większość firm oferuje także darmowy okres próbny, co pozwala na przetestowanie usługi przed jej wykupieniem. Dzięki temu jesteśmy w stanie przekonać się, czy platforma ecommerce oferuje funkcje, które sprawdzą się w naszym sklepie internetowym.

 

Dodatkowe funkcje – integracje

Podczas wyboru platformy oprogramowania warto również zwrócić uwagę na to, jakie dodatkowe usługi mogą być z nią zintegrowane. Mowa tutaj zarówno o dodatkach ułatwiających czynności związane z fakturami, systemy do wysyłania mailingów, narzędzia analityczne czy rozwiązania logistyczne (integracja z magazynem).

Oprócz tego istotne jest, jakie metody płatności mogą być zintegrowane z systemem ecommerce. Aby klient mógł swobodnie dokonywać zakupów w sklepie, platforma ecommerce powinna oferować ich jak najwięcej – od przelewów tradycyjnych oraz elektronicznych, płatności kartą czy błyskawicznych (PayPal, PayU czy Blik).

Ciekawym rozwiązaniem są także dodatkowe aplikacje i rozszerzenia, która można zainstalować w sklepie. Warto zwrócić uwagę na dodatki takie jak system komentarzy (wraz z np. nagrodami za napisanie recenzji), ostatnio przeglądane przez klienta produkty lub to, czy platforma ma możliwość założenia bloga. O tym dlaczego warto prowadzić blog w sklepie internetowym można przeczytać w jednym z poprzednich artykułów na emarketing.pl.

 

Zgodność z urządzeniami mobilnymi

Zgodnie z danymi zebranymi podczas różnych badań, użytkowników mobilnych jest w Polsce niemal 20 milionów. Liczba ta z pewnością będzie z roku na rok coraz większa i należy również przyjąć, że duża część osób przeglądających internet na telefonie bądź tablecie dokonuje za pomocą tych urządzeń także zakupów w Sieci.

Dlatego też zależy zadbać o to, aby platforma ecommerce oferowała szablony sklepu, które będą responsywne, czyli płynnie dopasowywane do rozmiaru ekranu urządzenia, z którego korzysta klient. Dzięki temu samo przeglądanie, wyszukiwanie produktów oraz ich kupowanie będzie o wiele przyjemniejsze.

Nie tylko zwiększa to pozytywne doświadczenie klienta z korzystania ze sklepu, ale także – biorąc pod uwagę to, ile osób korzysta z urządzeń mobilnych – jest okazją do zwiększenia sprzedaży.

 

Możliwości rozwoju w przyszłości

Niezależnie od tego, jaka platforma ecommerce będzie fundamentem sklepu internetowego, warto pamiętać o tym, że biznes będzie się rozwijał wraz z upływem czasu – a przynajmniej na tym powinno zależeć jego właścicielowi.

Dlatego też należy wybrać takie rozwiązanie, które będzie mogło zyskiwać nowe możliwości, wraz z rozwojem sklepu. Często wiąże się to z wykupieniem droższego pakietu, oferującego dodatkowe funkcje czy więcej miejsca na serwerach – dzięki temu nie musimy na początku prowadzenia działalności płacić za opcje, których nie wykorzystamy.

Wybór właściwej platformy ecommerce może być trudny – w szczególności, że na rynku dostępnych jest szereg rozwiązań i firm, które oferują swoje usługi. Wiedząc jednak na co należy zwrócić uwagę, zanim zdecydujemy się na konkretną platformę, może znacznie ułatwić ten wybór.

Rating: 6.3. From 4 votes.
Please wait...
Share on Facebook8Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn1Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. Najważniejsze to jest skrypt, późniejsze jego rozwijanie, wydajność. To co opisane to jest pikuś. Ostatnio jest wiele zapytań o to czy dobry jest skrypt X czy Y – to co Marcin Duraj powiedział na FestiwaluSEO – unikać skryptów w modelu SaaS, zakodowanych. Otwarty kod daje możliwości rozbudowy, modyfikacji i elastycznej zmiany programisty. Skrypt autorski to stryczek na szyję.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *