Bardzo często wspominamy w artykułach o tym, że strony sklepów internetowych lub firm należy dostosowywać do urządzeń mobilnych, ponieważ to właśnie użytkownicy smartfonów lub tabletów stanowią obecnie większość w internecie. Niedawno opublikowany raport firmy Gemius/PBI potwierdza te stwierdzenia. 

Większa liczba użytkowników mobilnych w stosunku do zeszłego roku

Raport firmy Gemius/PBI, dotyczący liczby internautów w czerwcu 2017 roku pokazuje, że mamy obecnie do czynienia z tendencją wzrostową użytkowników sieci, korzystających z urządzeń przenośnych. Zgodnie z wynikami raportu, w Polsce jest ich ponad 20 milionów, co stanowi wzrost o niemal 3 miliony w porównaniu z zeszłym rokiem (kiedy było ich ponad 17 milionów).

Zmniejsza się za to liczba osób, które korzystają z urządzeń stacjonarnych – w czerwcu zeszłego roku było ich ponad 28 milionów, a obecnie liczba ta zmniejszyła się o niecałe 700 tysięcy.

Mając na uwadze wyniki raportu firmy Gemius/PBI, należy w taki sposób projektować witryny sklepów internetowych lub innych firm, aby korzystanie z nich na telefonach komórkowych było jak najbardziej wygodne. Dotyczy to w szczególności zapewnienia:

  • szybkich czasów ładowania strony;
  • wygodnego menu nawigacyjnego;
  • wyraźnych zdjęć oraz grafik, tak aby ich oglądanie na mniejszym ekranie nie było kłopotliwe.

 

Rozwiązaniem jest stworzenie osobnej strony mobilnej, która spełniać będzie wszystkie te warunki, bądź zaprojektowanie witryny z myślą o urządzeniach mobilnych, dynamicznie dopasowującej się do wielkości ekranu – czyli tak zwanej strony responsywnej.

Obie te metody mają swoje wady oraz zalety. Więcej o stronach responsywnych oraz mobilnych można dowiedzieć się w artykule na ten temat, znajdującym się w tym miejscu. Polecamy również obejrzenie odcinka eMarketing TV, w którym Grzegorz omawia te dwa rodzaje stron internetowych, dopasowanych do smartfonów lub tabletów:

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *