Share on Facebook10Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn4Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 5 votes.
Please wait...

Prowadzenie bloga to czasochłonne zajęcie. Wymaga pracy, pewnych umiejętności oraz cierpliwości i konsekwencji w publikowaniu nowych treści. Dodatkowo blog w sklepie internetowym może przynieść biznesowi bardzo wiele korzyści. Chcesz wiedzieć, dlaczego warto wykorzystać tę strategię w swoim eSklepie i jakie są jej zalety?

 

Dlaczego warto prowadzić blog w sklepie internetowym

Główną zaletą bloga firmowego jest fakt, że przyciąga on więcej osób na naszą stronę. W jaki sposób? Blog jest elementem strategii content marketingowej, a więc tworzenia treści dopasowanych pod wyszukiwarki internetowe, tak aby użytkownicy szukający rozwiązania jakiegoś problemu mogli trafić na nasz blog, a w konsekwencji na stronę sklepu internetowego.

Więcej o strategii content marketingu możecie dowiedzieć się oglądając poniższy odcinek eMarketing TV:

 

Dodatkowo zamieszczanie ciekawych treści na blogu umożliwia budowanie dużej grupy odbiorców, którzy będą zaglądać co jakiś czas na naszą stronę, aby przeczytać interesujący tekst. Przyciąganie nowych użytkowników na stronę jest ważne, jednak sprawienie, by odwiedzali oni ją ponownie to już duży sukces i warto się o to postarać.

 

Blog w sklepie internetowym a pozycjonowanie

Pozycjonowanie szerokie (long-tail) to często wykorzystywana strategia, pozwalająca na znaczne zwiększenie ruchu w sklepie internetowym. Podstawą tej metody jest posiadanie dużej ilości indywidualnych podstron z wartościową, odpowiednio zoptymalizowaną oraz nasyconą słowami kluczowymi treścią. Istotą pozycjonowania long-tail jest pozyskiwanie ruchu z wielu dłuższych, bardzo precyzyjnych fraz charakteryzujących się niską konkurencyjnością. W ten sposób, wykorzystując efekt skali jesteśmy w stanie w stosunkowo krótkim czasie zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce.

W przypadku sklepów internetowych, kluczowe dla generowania ruchu z long-tail’a są unikalne opisy produktów oraz poszczególnych kategorii i podkategorii. Należy jednak zwrócić uwagę, że w niektórych przypadkach przygotowanie atrakcyjnych opisów o odpowiedniej długości oraz nasyceniu słowami kluczowymi może być utrudnione. W takiej sytuacji doskonale sprawdzi się prowadzenie bloga w obrębie naszego sklepu internetowego, który będzie dodatkowym kanałem umożliwiającym publikowanie wartościowych treści. W przypadku wielu sklepów internetowych świetne efekty przyniosą np. różnego rodzaju wpisy poradnikowe, recenzje, zestawienia itd.

Blog daje nam szerokie pole do popisu w kontekście budowania treści, gdyż publikowane wpisy nie muszą się ograniczać do kilku zdań. Dodatkowo treści na blogu mogą zawierać także odnośniki do sprzedawanych przez nas produktów – wewnętrzne linkowanie jest dobrym sposobem na zwiększenie rankingu swojej strony.

Podczas prowadzenia bloga w sklepie internetowym równie ważna jest częstotliwość ukazywania się wpisów. Dodawanie nowych treści nie tylko sprawia, że użytkownicy będą chcieli odwiedzać nasz blog w poszukiwaniu nowych wpisów, ale także pozytywnie wpływa na jego pozycjonowanie. Każdy nowy wpis to nowa strona do zaindeksowania w wyszukiwarce oraz nowa strona, którą można nasycić słowami kluczowymi.

 

Budowanie grupy odbiorców za pomocą bloga firmowego

Pisząc blog w sklepie internetowym mamy szansę na przedstawienie siebie w roli eksperta w danej dziedzinie. Jeśli sprzedajemy sprzęt sportowy, możemy tworzyć porady dla osób chcących rozpocząć przygodę ze sportem lub inspiracje dotyczące zdrowego trybu życia.

Artykuły eksperckie na blogu to również szansa na promowanie swoich produktów – możemy zamieszczać recenzje lub informacje o nowościach na rynku, które przy okazji są dostępne do kupienia w naszym sklepie. Blog to miejsce, gdzie zamieszczać można również zdjęcia oraz filmy – pokazanie produktów na żywo dodatkowo zachęci niezdecydowanych klientów do dokonania zakupu.

Im więcej poprawnych merytorycznie i jakościowych tekstów zamieścimy na blogu, tym większa szansa, że zdobędziemy pozycję eksperta w danej dziedzinie. A stąd już prosta droga do zbudowania dużej grupy czytelników, którzy przy okazji mogą stać się powracającymi klientami naszego sklepu internetowego.

Rating: 10.0. From 5 votes.
Please wait...
Share on Facebook10Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn4Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *