Share on Facebook19Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn1Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 6.6. From 5 votes.
Please wait...

Prowadząc sklep internetowy ważna jest nie tylko ilość osób, która go odwiedzi. Oczywiście powinno nam zależeć na tym, by nasz e-Sklep był popularny i ludzie chętnie na niego wchodzili, ale istotna jest przede wszystkim ilość dokonanych przez odwiedzających zakupów. Chodzi o tak zwaną konwersję, a więc sprawienie, by klient trafiający na stronę dzięki reklamie wykonał jakąś akcję – np. zapisanie się na newsletter, pozostawienie swoich danych kontaktowych, czy kupno przedmiotu. Przedstawiamy zatem proste sposoby na to, jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, czyli inaczej mówiąc – jak sprawić, by klienci częściej u nas kupowali.

 

Ułatw klientowi zakupy

Bywają sytuacje, w których użytkownik odwiedza Twój sklep internetowy, wybiera produkt dla siebie, dodaje go do koszyka, a następnie… porzuca go. Szerzej o porzuconych koszykach i sposobie ich ratowania wspomnieliśmy tutaj, jednak należy zastanowić się, dlaczego tak się dzieje. Być może klienta zniechęciła konieczność rejestracji przed zakupem lub sam proces był za długi i wymagał podania dużej ilości informacji.

Łatwy proces zakupowy, to klucz do tego jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym! Daj klientowi wybór – jeśli chce szybko kupić jakąś rzecz, nie zmuszaj go do zakładania konta w sklepie, pozwól mu dokończyć transakcję jako gość.

jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym konto gościa

 

Poinformuj, że można dokonywać zwrotów

Wiele osób, które odwiedzają nasz sklep zastanawia się, czy produkty, które sprzedajemy mu się spodobają i czy ewentualnie może dokonać ich zwrotu lub wymiany. Jeśli użytkownik nie znajdzie takiej informacji w dobrze widocznym miejscu, istnieje prawdopodobieństwo, że wybierze inny sklep, który da mu taką możliwość.

Nie każdy klient przeszukuje całą witrynę w poszukiwaniu informacji o zasadach zwrotu lub wymiany. Osoba, która odwiedza Twój sklep i dodaje przedmiot do koszyka, musi wiedzieć od razu, że jeśli towar nie spełnia jego wymagań – może go odesłać.

wymiana-zwrot-min

 

Różne metody płatności

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? Dopasuj się do klienta! Daj mu możliwość płacenia za zakupy w taki sposób, jaki jest wygodny dla niego, a nie dla Ciebie. Warto wdrożyć w e-Sklepie różne metody płatności – od standardowych przelewów i płatności gotówką w oddziale stacjonarnym, aż po karty płatnicze i inne nowoczesne sposoby, jakie jak np. BLIK. Serwis Allegro umożliwił niedawno – o czym pisaliśmy tutaj – użytkownikom swojej aplikacji mobilnej możliwość płacenia za pomocą Android Pay. Metoda ta ma wielu zwolenników, ponieważ jest prosta i szybka.

rozne-formy-platnosci-min

 

Opinie klientów o produktach

Chociaż opis w sklepie internetowym może wymienić wszystkie zalety produktu i sugerować, że jest to najlepszy wybór dla klienta, to jednak znacznie większą moc mają komentarze oraz recenzje innych użytkowników. Sprawiają one, że osoby odwiedzające nasz sklep widzą, jakie w rzeczywistości są nasze produkty, a jeśli oceny są wysokie – bardziej zachęci ich to do zakupu.

opinie-o-produkcie-min

 

Poza komentarzami i ocenami, można również zastosować inne formy tak zwanych „dowodów społecznych” (social proof):

 

Rekomendacje znanych osób:

rekomendacje-celebrytow-min

 

Informacje liczbowe (ile osób kupiło dany przedmiot):

licznik-osob-min

 

Oznaczenie „wybór klientów”, patronat sklepu:

patronat-min

 

To oczywiście nie wszystkie sposoby na to, jak zwiększyć konwersje w sklepie internetowym – przedstawiliśmy tylko niektóre, najprostsze rozwiązania. Chcesz poznać inne metody zwiększania sprzedaży w eSklepie? Śledź stronę eMarketing.pl i bądź na bieżąco!

 

Rating: 6.6. From 5 votes.
Please wait...
Share on Facebook19Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn1Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. Zgadzam się z powyższymi punktami, szczególnie istotna jest tu analiza procesu zakupowego i sprawienie, aby był on jak najbardziej intuicyjny i wygodny dla użytkownika. Częste problemy dotyczą również przycisków CTA, gdy są niewidoczne dla użytkownika mogą powodować spadki konwersji, warto zatem to sprawdzić i testować zmiany.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *