Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 7.2. From 6 votes.
Please wait...

Prowadząc sklep internetowy ważna jest nie tylko ilość osób, która go odwiedzi. Oczywiście powinno nam zależeć na tym, by nasz e-Sklep był popularny i ludzie chętnie na niego wchodzili, ale istotna jest przede wszystkim ilość dokonanych przez odwiedzających zakupów. Chodzi o tak zwaną konwersję, a więc sprawienie, by klient trafiający na stronę dzięki reklamie wykonał jakąś akcję – np. zapisanie się na newsletter, pozostawienie swoich danych kontaktowych, czy kupno przedmiotu. Przedstawiamy zatem proste sposoby na to, jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, czyli inaczej mówiąc – jak sprawić, by klienci częściej u nas kupowali.

 

Ułatw klientowi zakupy

Bywają sytuacje, w których użytkownik odwiedza Twój sklep internetowy, wybiera produkt dla siebie, dodaje go do koszyka, a następnie… porzuca go. Szerzej o porzuconych koszykach i sposobie ich ratowania wspomnieliśmy tutaj, jednak należy zastanowić się, dlaczego tak się dzieje. Być może klienta zniechęciła konieczność rejestracji przed zakupem lub sam proces był za długi i wymagał podania dużej ilości informacji.

Łatwy proces zakupowy, to klucz do tego jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym! Daj klientowi wybór – jeśli chce szybko kupić jakąś rzecz, nie zmuszaj go do zakładania konta w sklepie, pozwól mu dokończyć transakcję jako gość.

jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym konto gościa

 



Poinformuj, że można dokonywać zwrotów

Wiele osób, które odwiedzają nasz sklep zastanawia się, czy produkty, które sprzedajemy mu się spodobają i czy ewentualnie może dokonać ich zwrotu lub wymiany. Jeśli użytkownik nie znajdzie takiej informacji w dobrze widocznym miejscu, istnieje prawdopodobieństwo, że wybierze inny sklep, który da mu taką możliwość.

Nie każdy klient przeszukuje całą witrynę w poszukiwaniu informacji o zasadach zwrotu lub wymiany. Osoba, która odwiedza Twój sklep i dodaje przedmiot do koszyka, musi wiedzieć od razu, że jeśli towar nie spełnia jego wymagań – może go odesłać.

wymiana-zwrot-min

 

Różne metody płatności

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? Dopasuj się do klienta! Daj mu możliwość płacenia za zakupy w taki sposób, jaki jest wygodny dla niego, a nie dla Ciebie. Warto wdrożyć w e-Sklepie różne metody płatności – od standardowych przelewów i płatności gotówką w oddziale stacjonarnym, aż po karty płatnicze i inne nowoczesne sposoby, jakie jak np. BLIK. Serwis Allegro umożliwił niedawno – o czym pisaliśmy tutaj – użytkownikom swojej aplikacji mobilnej możliwość płacenia za pomocą Android Pay. Metoda ta ma wielu zwolenników, ponieważ jest prosta i szybka.

rozne-formy-platnosci-min

 

Opinie klientów o produktach

Chociaż opis w sklepie internetowym może wymienić wszystkie zalety produktu i sugerować, że jest to najlepszy wybór dla klienta, to jednak znacznie większą moc mają komentarze oraz recenzje innych użytkowników. Sprawiają one, że osoby odwiedzające nasz sklep widzą, jakie w rzeczywistości są nasze produkty, a jeśli oceny są wysokie – bardziej zachęci ich to do zakupu.

opinie-o-produkcie-min

 

Poza komentarzami i ocenami, można również zastosować inne formy tak zwanych „dowodów społecznych” (social proof):

 

Rekomendacje znanych osób:

rekomendacje-celebrytow-min

 

Informacje liczbowe (ile osób kupiło dany przedmiot):

licznik-osob-min

 

Oznaczenie „wybór klientów”, patronat sklepu:

patronat-min

 

To oczywiście nie wszystkie sposoby na to, jak zwiększyć konwersje w sklepie internetowym – przedstawiliśmy tylko niektóre, najprostsze rozwiązania. Chcesz poznać inne metody zwiększania sprzedaży w eSklepie? Śledź stronę eMarketing.pl i bądź na bieżąco!

 

Rating: 7.2. From 6 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

3 Comments

  1. Zgadzam się z powyższymi punktami, szczególnie istotna jest tu analiza procesu zakupowego i sprawienie, aby był on jak najbardziej intuicyjny i wygodny dla użytkownika. Częste problemy dotyczą również przycisków CTA, gdy są niewidoczne dla użytkownika mogą powodować spadki konwersji, warto zatem to sprawdzić i testować zmiany.

    Odpowiedz

  2. W jaki sposób mobilizujecie klientów do dodawania opinii na temat produktu?

    Odpowiedz

  3. Fajnie też wykorzystać cross selling daje szanse na zwiększenie sprzedaży.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *