Facebook zapowiedział kolejne nowości w Grupach – tym razem jeszcze więcej możliwości zyskają ich administratorzy. Choć zmiany te nie są jeszcze dostępne dla wszystkich, to należy spodziewać się, że wkrótce każdy będzie mógł skorzystać z nowych funkcji. Co przygotował Facebook?
Nowe narzędzia dla administratorów Grup
Administratorzy oraz moderatorzy w Grupach na Facebooku odpowiedzialni są za jakość treści, która ma być opublikowana przez pozostałych członków, a także o to, kto w ogóle będzie miał możliwość dołączenia do grupy.
Pierwsza z nowości to funkcja pozwalająca na automatyczne akceptowanie wpisów od wybranych osób. Oznacza to, że administrator nie musi ręcznie zatwierdzać wpisów, lecz przyznać wskazanemu członkowi swego rodzaju „przywilej”.
![preapproved-members](https://www.emarketing.pl/wp-content/uploads/2018/05/preapproved-members.png)
Kolejna nowość dotyczy wpisów, które naruszają zasady panujące w Grupie. Dotychczas administrator po prostu je usuwał, a twórca wpisu nie otrzymywał żadnej informacji zwrotnej dotyczącej tego, które zasady zostały złamane.
Teraz podczas usuwanie wpisu administrator może opcjonalnie wskazać autorowi, która z reguł została naruszona (o ile wcześniej zostały one określone w ustawieniach Grupy), a także dodać notatkę dla pozostałych administratorów lub moderatorów. Funkcja ta znacznie usprawni kontrolę nad tym, co publikują członkowie Grupy.
Facebook w przeszłości niejednokrotnie dodawał do Grup nowe funkcje – wiele z nich również ułatwiało codzienne prace administratorom. Warto wspomnieć chociażby o możliwości masowego akceptowania wielu próśb o członkostwo (co przy rozbudowanych Grupach z pewnością jest bardzo przydatne) czy usuwania ze społeczności osób, które rażąco nie przestrzegały przyjętych zasad wraz ze wszystkimi treściami, które dotychczas zostały przez nie opublikowane.
Zastanawiasz się, jak – i czy w ogóle warto – używać Grup na Facebooku w celach biznesowych? Znajdź inspiracje w jednym z naszych poprzednich artykułów!
Takie funkcje się bardzo przydadzą – z punktu widzenia admina grupy i samych użytkowników 😀
Witam,
a dlaczego w jednej grupie mogę przy postach osób oraz przy członkach grupy zaznaczyć opcję:
„Włącz zatwierdzanie postów dla członka” natomiast w innej grupie nie mam w ogóle tej opcji, żeby dla konkretnego członka grupy włączyć tą opcję?
W ogóle opcji tej nie ma.
Proszę o pomoc 🙂