Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Weryfikacja konta na Instagramie lub Facebooku oznacza, że profil taki otrzymuje specjalną „plakietę” – oznaczenie potwierdzającą autentyczność danej marki lub osoby publicznej. O ile w przypadku Facebooka opcja weryfikacji dostępna jest już od pewnego czasu, to dotychczas marki obecne na Instagramie nie miały takiej możliwości – do teraz.

Jak zatem ubiegać się o zdobycie plakietki i kto może ją otrzymać?

 

Oznaczenie autentyczności profilu

Niebieska plakietka lub odznaka widoczna przy profilach na Instagramie lub Facebooku wskazuje innym użytkownikom tych serwisów, że mają oni styczność z oficialnym kontem danej marki czy osoby – aktora, polityka, muzyka itp.

mark-konto-oficjalne

Przykład oznaczenia oficjalnego konta na Facebooku…

 

Choć jest to najlepszy sposób na potwierdzenie autentyczności profilu, to istnieją jednak również inne metody na to, aby poinformować o tym innych użytkowników – np. poprzez powiązanie konta ze stroną główną czy innymi profilami w pozostałych mediach społecznościowych.

... oraz na Instagramie

… oraz na Instagramie

 

Jak zweryfikować oficjalny profil na Instagramie?

Aby rozpocząć proces weryfikacji autentyczności, w pierwszej kolejności należy przełączyć konto z prywatnego na firmowe – o tym jak to zrobić, pisaliśmy w jednym z poprzednich artykułów.

Później należy w aplikacji mobilnej Instagrama wejść do ustawień konta i wybrać opcję „Złóż wniosek o weryfikację„. Następnie wystarczy podać swoje dane (imię oraz nazwisko) i załączyć dokument, który je potwierdza (np. dowód osobisty). Informacje te nie są udostępniane publicznie i służą jedynie weryfikacji autentyczności.

Ostatnim krokiem jest oczekiwanie na odpowiedź od Instagrama.

Warto jednak pamiętać, że procesowi weryfikacji mogą poddać się jedynie te konta, które spełnią wymienione niżej wymagana:

  • autentyczność – profil musi reprezentować prawdziwą osobę publiczną lub firmę czy markę;
  • unikalność – tylko jedno konto reprezentujące daną markę czy osobę może zostać zweryfikowane, wyjątkiem są konta, które związane są np. z zagranicznym oddziałem danej firmy;
  • uzupełniony profil – mowa tutaj o zdjęciu, opisie oraz przynajmniej jednym poście. Zabronione jest posiadanie odnośników do kont w pozostałych serwisach społecznościowych;
  • rozpoznawalność – to kryterium, które z pewnością będzie trudne do spełnienia dla większości kont. Instagram podaje, że liczy się popularność oraz to, czy informacje o danej marce lub osobie pojawiają się w różnych źródłach (co ważne – nie są brane pod uwagę wiadomości sponsorowane lub innego rodzaju treści promocyjne).

 

W przypadku otrzymania negatywnej odpowiedzi w sprawie weryfikacji konta, ubiegać się o nią ponownie można dopiero po 30 dniach. Warto też pamiętać, że Instagram w każdej chwili może usunąć oznaczenie przy profilu w przypadku nadużyć (np. sprzedaży konta innej osobie lub marce). Działania takie mogą prowadzić nawet do całkowitego usunięcia konta.

Jak widać zatem, choć proces ubiegania się o oznaczenie autentyczności profilu na Instagramie został znacznie uproszczony i udostępniony każdemu, to nie wszyscy mogą mieć szansę na jego zdobycie.

 

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *