Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 1.0. From 1 vote.
Please wait...

Weryfikacja konta na Instagramie lub Facebooku oznacza, że profil taki otrzymuje specjalną „plakietę” – oznaczenie potwierdzającą autentyczność danej marki lub osoby publicznej. O ile w przypadku Facebooka opcja weryfikacji dostępna jest już od pewnego czasu, to dotychczas marki obecne na Instagramie nie miały takiej możliwości – do teraz.

Jak zatem ubiegać się o zdobycie plakietki i kto może ją otrzymać?

 

Oznaczenie autentyczności profilu

Niebieska plakietka lub odznaka widoczna przy profilach na Instagramie lub Facebooku wskazuje innym użytkownikom tych serwisów, że mają oni styczność z oficialnym kontem danej marki czy osoby – aktora, polityka, muzyka itp.

mark-konto-oficjalne

Przykład oznaczenia oficjalnego konta na Facebooku…

 

Choć jest to najlepszy sposób na potwierdzenie autentyczności profilu, to istnieją jednak również inne metody na to, aby poinformować o tym innych użytkowników – np. poprzez powiązanie konta ze stroną główną czy innymi profilami w pozostałych mediach społecznościowych.

... oraz na Instagramie

… oraz na Instagramie

 



Jak zweryfikować oficjalny profil na Instagramie?

Aby rozpocząć proces weryfikacji autentyczności, w pierwszej kolejności należy przełączyć konto z prywatnego na firmowe – o tym jak to zrobić, pisaliśmy w jednym z poprzednich artykułów.

Później należy w aplikacji mobilnej Instagrama wejść do ustawień konta i wybrać opcję „Złóż wniosek o weryfikację„. Następnie wystarczy podać swoje dane (imię oraz nazwisko) i załączyć dokument, który je potwierdza (np. dowód osobisty). Informacje te nie są udostępniane publicznie i służą jedynie weryfikacji autentyczności.

Ostatnim krokiem jest oczekiwanie na odpowiedź od Instagrama.

Warto jednak pamiętać, że procesowi weryfikacji mogą poddać się jedynie te konta, które spełnią wymienione niżej wymagana:

  • autentyczność – profil musi reprezentować prawdziwą osobę publiczną lub firmę czy markę;
  • unikalność – tylko jedno konto reprezentujące daną markę czy osobę może zostać zweryfikowane, wyjątkiem są konta, które związane są np. z zagranicznym oddziałem danej firmy;
  • uzupełniony profil – mowa tutaj o zdjęciu, opisie oraz przynajmniej jednym poście. Zabronione jest posiadanie odnośników do kont w pozostałych serwisach społecznościowych;
  • rozpoznawalność – to kryterium, które z pewnością będzie trudne do spełnienia dla większości kont. Instagram podaje, że liczy się popularność oraz to, czy informacje o danej marce lub osobie pojawiają się w różnych źródłach (co ważne – nie są brane pod uwagę wiadomości sponsorowane lub innego rodzaju treści promocyjne).

 

W przypadku otrzymania negatywnej odpowiedzi w sprawie weryfikacji konta, ubiegać się o nią ponownie można dopiero po 30 dniach. Warto też pamiętać, że Instagram w każdej chwili może usunąć oznaczenie przy profilu w przypadku nadużyć (np. sprzedaży konta innej osobie lub marce). Działania takie mogą prowadzić nawet do całkowitego usunięcia konta.

Jak widać zatem, choć proces ubiegania się o oznaczenie autentyczności profilu na Instagramie został znacznie uproszczony i udostępniony każdemu, to nie wszyscy mogą mieć szansę na jego zdobycie.

 

Rating: 1.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

2 Comments

  1. Czegoś takiego szukałam. Chciałam sobie ustawić coś takiego jako właścicielka kilku firm na facebooku ale nie wiedziałam za bardzo jak. Super poradnik, bardzo przydatny.

    Odpowiedz

  2. Social media mają bardzo duży wpływ na wyniki sprzedaży. Wielu użytkowników właśnie dzięki nim trafia na stronę naszego sklepu. Trzeba więc dbać o wszelkie aspekty w social media, gdyż to się opłaca 😉

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *