Share on Facebook8Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest1Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Jeśli prowadzisz biznes i planujesz jego wypromowanie oraz chcesz mieć możliwość kontaktu ze swoimi odbiorcami, warto zastanowić się nad stworzeniem profili firmowych w mediach społecznościowych. Pisaliśmy już w tym miejscu, jak utworzyć fanpage firmy na Facebooku. Natomiast jak założyć konto firmowe na Instagramie?

 

Dlaczego warto posiadać profil firmowy na Instagramie?

Instagram to kanał społecznościowy, który skupia się na udostępnianiu treści wizualnych – grafik, zdjęć czy krótkich filmów. Konto firmowe w tym portalu może być z powodzeniem wykorzystane w różnego rodzaju działalnościach – od sklepów internetowych po studia fotograficzne czy duże, rozwinięte przedsiębiorstwa.

Konto firmowe na Instagramie daje markom kilka nowych możliwości, jakich nie mają profile prywatne, a wśród nich między innymi:

  • możliwość dodania danych kontaktowych;
  • dostęp do statystyk (wyświetlenia, najpopularniejsze posty, informacje o odbiorcach i inne);
  • możliwość tworzenia postów reklamowych bezpośrednio w aplikacji.

 

Zakładanie konta firmowego na Instagramie

Istnieją dwa sposoby na to, jak można stworzyć profil firmy na Instagramie:

  • przełączając obecne konto prywatne w firmowe;
  • utworzyć nowe konto od zera, a następnie przełączyć je w profil biznesowy.

 

Dzięki temu osoby, które wcześniej posiadały profil osobisty na Instagramie, gdzie zamieszczane były treści powiązane z prowadzoną działalnością, mogą w bardzo prosty sposób zmienić charakter konta i przełączyć profil na firmowy – nie tracąc przy tym dotychczas udostępnionych materiałów.

Natomiast dla tych, którzy zechcą zachować swoje prywatne konto i utworzyć osobny profil firmowy – taka opcja również jest dostępna.

W przypadku posiadania dwóch lub więcej kont firmowych i prywatnych, pomiędzy profilami można łatwo przełączać z poziomu aplikacji.

Jeśli już posiadamy konto na portalu społecznościowym, wystarczy udać się do sekcji ustawienia (trzy kropki na telefonach z systemem Android i koło zębate na urządzeniach z iOS) i odszukać opcję „Przełącz na profil firmowy”.

przelaczanie-konta-min

 

Natomiast jeśli planujemy utworzyć zupełnie nowe konto, należy wylogować się z Instagrama i przejść proces zakładania nowego konta (podając adres e-mail, tworząc hasło itp). Następnie wystarczy powtórzyć proces przełączania konta opisany wcześniej.

Przełączanie profilu na firmowy wiąże się z podaniem kilku dodatkowych informacji – przede wszystkim wymagane jest podpięcie do konta fanpage’a na Facebooku (co ważne – musimy być administratorami tej strony). Jeśli nie posiadamy fanpage’a, możemy też utworzyć go z poziomu aplikacji Instagram – nadając jej nazwę oraz kategorię:

tworzenie-fanpagea-min

 

W kolejnym kroku podajemy także dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu oraz lokalizację. Informacji tych nie musimy uzupełniać, jednak z pewnością będą przydatne dla potencjalnych klientów.

dane-konta-min

 

Gotowe! Konto firmowe na Instagramie zostało utworzone. Od teraz w jego opisie widoczna będzie kategoria, którą wybraliśmy wcześniej, a jeśli zdecydowaliśmy się na podanie danych kontaktowych oraz adresu – pojawią się dodatkowe przyciski, które ułatwią kontakt.

kontakt-min

 

Warto zauważyć, że w każdej chwili można cofnąć konto firmowe i zmienić je z powrotem na profil prywatny – zmiany tej również dokonuje się w ustawieniach.

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook8Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest1Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *