Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...

Kilka miesięcy temu gigant społecznościowy rozpoczął w kilku krajach testowanie nowego sposobu wyświetlania aktualności dla użytkowników. Oznaczało to tak naprawdę oddzielenie postów publikowanych przez fanpage od tych publikowanych przez profile prywatne, co – jak słusznie zauważyli wydawcy – skutecznie może zmniejszyć zasięg organiczny postów z fanpage’y.

 

Nietrafiony pomysł

Obawy firm okazały się niestety prawdziwe. Badanie przeprowadzone w październiku ubiegłego roku pokazało, że po wprowadzeniu zmian przez Facebooka znacznie ucierpiał zasięg naturalny publikowanych postów.

1-tbrk0fmbcugy3bhgui2vba

Przeprowadzone w Słowacji badanie potwierdziło, że wprowadzenie podziału strumienia aktualności na Facebooku znacznie obniżyło zasięg organiczny postów publikowanych przez fanpage.

 

Skąd pomysł na podzielenie strumienia aktualności na portalu społecznościowym? Chęć zmian podyktowana była zgłoszeniami otrzymanymi od użytkowników, którzy pragnęli widzieć więcej treści od swoich bliskich, zamiast postów z firmowych fanpage’y. Facebook przyznał jednak otwarcie, że nie był to dobry pomysł i nie zyskał on przychylności użytkowników. Dla osób, które brały udział w teście nie było do końca jasne, dlaczego aktualności zostały podzielone, a dodatkowo utrudniało to odnalezienie najważniejszych informacji.

Właściciele fanpage’y w krajach, które były objęte testem mogą odetchnąć z ulgą, tak samo jak pozostałe fanpage w innych miejscach na świecie – Facebook oficjalnie poinformował, że przestaje testować podział aktualności i tym samym nie będzie wprowadzał tego pomysłu globalnie. Jednak nawet jeśli wpisy od firm czy innych stron nie będą oddzielone od postów znajomych, to i tak – w związku z niedawną zmianą algorytmów Facebooka – treści takie pojawiać się będą coraz rzadziej.

Portal społecznościowy poinformował również, że w ciągu najbliższych tygodni zniknie zakładka „Proponowane aktualności”, która w domyśle służyć miała do odkrywania nowych fanpage’y, bazując na dotychczasowych zainteresowaniach użytkownika. Ta opcja również zdaniem Facebooka okazała się nietrafionym pomysłem.

 

Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. No i bardzo dobrze. Dropy w zasięgach były ostatnio tragiczne… ciekawe czy wróci to do normy…

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *