Share on Facebook5Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...

Podobnie jak Google, Facebook cały czas testuje na niewielkiej grupie użytkowników nowe funkcje, które niekiedy dostępne są ostatecznie dla wszystkich. W ostatnich miesiącach w taki właśnie sposób wprowadzone zostały na portalu społecznościowym nowości w postaci możliwości tymczasowego wstrzymywania relacji, a także pokazu slajdów w miejscu zdjęcia lub wideo w tle na fanpage’u. Jak działają te funkcje?

 

Snooze, czyli wstrzymywanie relacji na Facebooku

Użytkownicy, którzy chcieli zapanować nad nadmiarem postów w aktualnościach na Facebooku, dotychczas mieli możliwość albo usunięcia danego użytkownika z grona znajomych (co zazwyczaj było krokiem ostatecznym), albo zaprzestać jego obserwowania. Dotyczyło to zarówno profili osób prywatnych jak i stron (poprzez ich „odlajkowanie”) lub grup (np. wyłączając powiadomienia).

Opcje te jednak wyłączały widoczność postów na stałe. Zatem jeśli fanpage publikował w danym okresie za dużo wpisów na temat nowego produktu, mogło to zostać negatywnie odebrane przez fanów, którzy mimo wszystko po pewnym czasie chcieliby ponownie śledzić aktualności z tej strony. Zwykle jednak mało który użytkownik pamiętał o ponownym włączeniu „obserwowania” fanpage’a, co w konsekwencji powodowało, że wiele innych interesujących postów zwyczajnie im umykało.

Jak poinformował Facebook, jego badania wykazały, że użytkownicy pragną większej kontroli nad tym, jakie wpisy od znajomych, stron czy grup widzą w aktualnościach i przede wszystkim – kiedy je widzą. Stąd też wprowadzono funkcję z angielskiego nazywaną „snooze” (drzemka), co w polskiej wersji serwisu przetłumaczone zostało na „wstrzymaj relacje”.

Funkcja ta dostępna jest dla wszystkich postów opublikowanych przez naszych znajomych, strony lub grupy. Wystarczy jedynie przy danym wpisie wybrać widoczne w prawym górnym rogu trzy kropki, a następnie kliknąć odpowiednią opcję.

facebook-snooze-wstrzymaj-relacje

 

Powoduje to wstrzymanie wyświetlania postów konkretnego użytkownika, fanpage’a czy grupy na okres 30 dni. W dowolnym momencie można cofnąć swoją decyzję, jednak po upływie wspomnianego czasu funkcja zostanie automatycznie wyłączona, a kilka dni wcześniej wyświetlone zostanie powiadomienie.

Jest to interesujące rozwiązanie zwłaszcza jeśli jedynie tymczasowo chcemy wyłączyć widoczność postów np. na stronie, która zbyt nachalnie reklamuje swój nowy produkt, w grupie, której uczestnicy publikują od pewnego czasu więcej treści, które nie trafiają w nasze zainteresowania, lub znajomych, których postów w aktualnościach chcemy tymczasowo widzieć mniej.

 

Zdjęcie w tle, wideo w tle i… pokaz slajdów w tle na Facebooku

Nie mniej ciekawą nowością na portalu społecznościowym jest rozwinięcie możliwości okładki (z ang. „cover”), która widoczna jest w górnej sekcji na fanpage’ach. Dotychczas znane były funkcje dodawania zdjęcia w tle na Facebooku, a po pewnym czasie portal społecznościowy umożliwił również dodawanie wideo w tle. Obecnie nowością jest pokaz slajdów w tle.

Aby skorzystać z nowej funkcji, wystarczy wykonać podobne kroki, co w przypadku zmiany zdjęcia w tle – klikając widoczną na fanpage’u ikonę aparatu zobaczymy opcję umożliwiającą stworzenie pokazu slajdów:

facebook-pokaz-slajdow

 

W kolejnym kroku należy z kolei wybrać zdjęcia, które pojawiać się będą w pokazie – maksymalnie 5. Można też zaznaczyć opcję, dzięki której fotografie będą wybierane i zmieniane automatycznie na podstawie tego, jak bardzo będą one popularne (ile zdobędą polubień, udostępnień, komentarzy czy reakcji.

facebook-pokaz-slajdow-zdjecia

 

Pokaz slajdów w tle na Facebooku to kolejna funkcja, która pozwoli dodatkowo wyróżnić swój fanpage spośród pozostałych.

Obie opisane w tym artykule nowości na Facebooku mogą być nadal w fazie testów, zatem nie wszyscy użytkownicy mogą mieć do nich dostęp. Dajcie znać w komentarzach, czy widzicie je u siebie!

 

Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook5Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Maja Podonowska-Zadłużna

Maja Podonowska-Zadłużna

Specjalistka z zakresu Social Media oraz Kampanii Adwords. Jako Specjalista ds. Kampanii Reklamowych w agencji Webdoctor odpowiada za kluczowych klientów agencji, prowadząc konta we wszystkich mediach społecznościowych, w tym fanpage na Facebooku.

Prywatnie podróżniczka, zwiedziła już 4 kontynenty i właśnie planuje wyprawę do Ameryki Południowej.

Napisz do mnie: m.podonowska@webdoctor.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *