Share on Facebook13Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 3 votes.
Please wait...

Pozycjonowanie, którego zasady (za sprawą aktualizacji algorytmów Google) zmieniają się niemal cały czas, to trudna praca. Nie tylko dlatego, że odwieczną tajemnicą pozostaje to, co tak naprawdę wpływa na pozycję danej witryny na pierwszej stronie wyszukiwarki – pomocą są jedynie domysły oraz wskazówki od firmy Google – ale także dlatego, że w sieci istnieje wiele różnych sposobów i sztuczek, które taką pozycję obiecują. Co najgorsze: nie zawsze one działają. Aby ułatwić sobie zadanie, warto poznać mity na temat pozycjonowania, które można odnaleźć w Internecie.

 

1. Pierwsza pozycja oznacza koniec pracy

Dla osób, które nie są obeznane z pozycjonowaniem, może wydawać się, że osiągnięcie pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania to najważniejszy cel, a obecność witryny na tym miejscu to zarazem koniec pracy. Niestety – to popularny mit, ponieważ praca pozycjonera trwa niemal nieustannie.

Czy to w związku ze stale zmieniającymi się algorytmami firmy Google, czy to ze względu na nieustannie działającą na tym polu konkurencję – raz osiągnięta pierwsza pozycja nie będzie utrzymana przez cały czas. Wymagane jest ciągłe usprawnianie witryny, nadążanie za zmianami, tworzenie nowych treści czy nasycanie ich lepszymi słowami kluczowymi.

 

2. Pozycjonowanie jest szybkie i łatwe

Kolejny mit, z którego obalenia z pewnością ucieszą się wszystkie osoby, które zawodowo zajmują się pozycjonowaniem. Praca w branży SEO wymaga poświęcenia bardzo dużo czasu na osiągnięcie pożądanych efektów, a biorąc pod uwagę brak konkretnych wytycznych, które zagwarantują obecność witryny na wysokiej pozycji, jest to też zadanie niezwykle trudne i wymagające sporej wiedzy oraz umiejętności.

 

3. Dobrą pozycję można osiągnąć tylko za pomocą treści

Mit ten ma w sobie ziarno prawdy – treści na stronie pomagają osiągnąć wysoką pozycję, jednak same artykuły na stronie dadzą niewiele, jeśli nie będą przygotowane zgodnie z zasadami SEO. Tyczy się to w szczególności wplatania w treść właściwych słów kluczowych, ale również pisania wartościowych tekstów – pozbawionych rażących błędów, odpowiednio długich, podzielonych na akapity, zawierających nagłówki, zdjęcia, grafiki, ale też interesujących i przydatnych dla czytelników.

Google docenia trud włożony w pisanie takich treści, a pisanie tylko pod algorytmy wyszukiwarki – z pominięciem odbiorców – może przynieść efekty odwrotne od oczekiwanych.

 

4. Linki sponsorowane to sposób na zwiększenie pozycji strony w wynikach organicznych

Fakt – wykupienie reklam w usłudze Google AdWords to metoda na szybkie osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, jednak nie ma to większego wpływu na wyniki organiczne. Można wręcz powiedzieć, że pozycjonowanie i linki sponsorowane to dwa odmienne światy i wpływ jednego na drugi jest jedynie pośredni, np. reklamy Google AdWords mogą tylko sprawić, że dana strona stanie się częściej odwiedzana lub linkowana w innych miejscach, co zwiększa jej popularność i może (acz nie musi) wynieść ją na wyższą pozycję w wynikach organicznych.

 

5. Linki wewnętrzne nie wpływają na pozycję strony

Istnieje także przekonanie, że jedynie tak zwane „backlinki” (czyli odnośniki zwrotne z innych witryn, kierujące na naszą stronę) są najważniejsze, natomiast mniejsze znaczenie mają wszelkie linki wewnątrz strony. Jest to oczywiście popularny mit – dlaczego?

Linki wewnętrzne sprawiają, że użytkownikom o wiele łatwiej jest poruszać się w obrębie witryny oraz pomagają one także szybciej i sprawniej zaindeksować witrynę w wyszukiwarce. Dzięki nim osoby odwiedzające stronę są w stanie spędzić na niej o wiele więcej czasu. Wszystko to pozytywnie wpływa na pozycję, jaką może osiągnąć dana witryna.

 

6. Istnieją programy, które pozwalają osiągnąć wysoką pozycję

Istnieje wiele firm, które oferują swoje narzędzia, reklamowane jako sposób na szybkie i łatwe osiągnięcie pierwszej pozycji w wyszukiwarce. Niestety – jest to mit, gdyż takie narzędzie jeszcze nie powstało. Owszem – szereg programów pomaga w analizowaniu zawartości witryny czy sprawdzaniu pozycji poszczególnych słów kluczowych w Google.

Nie można jednak wierzyć w zapewnienia producentów takich narzędzi, o gwarancji uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

 

To tylko wybrane, najbardziej popularne mity na temat pozycjonowania – warto być świadomym ich istnienia, aby w przyszłości uniknąć niepotrzebnych nieporozumień. Czy znacie jakieś inne nieprawdziwe informacje związane z SEO? Podzielcie się nimi w komentarzach!

Rating: 10.0. From 3 votes.
Please wait...
Share on Facebook13Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. Mity można w prosty sposób obalić i wielu autorów się nad tym pochyla, ale co z faktami? O tym już nie każdy potrafi rzeczowo opowiadać, a szkoda – bo naprawdę wiele dobrego materiału można na ten temat stworzyć i zaledwie nieliczni poczynili trud przyswojenia tej wiedzy. W celu jej uzupełnienia warto czytać podobne artykuły i być na bieżąco z nowinkami, bo jako prężnie rozwijająca się branża, permanentnie się przeobraża i ewoluuje. Jedno, co pozostaje niezmiennym – to nadrzędne zasady, do których muszą się stosować tak początkujący, jak i zaawansowani eksperci. Warto ufać jedynie najlepszym, którzy swoją wiedzą rzeczywiście coś wnoszą na rynek, dlatego zaufałem autorom tego tekstu http://on-info.pl/artixen-net-radzi-na-co-zwrocic-uwage-przy-optymalizacji-strony-www/

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *