Niedawno na naszej stronie ukazał się artykuł na temat tego, jak promować wpisy na Facebooku, aby jeszcze bardziej zwiększyć ich zasięg. Dzięki temu o wiele łatwiej zwiększyć też rozpoznawalność marki, ale także zachęcić użytkowników do odwiedzenia strony firmy bądź większej interakcji – udostępnień, dodawania komentarzy lub polubień.

Jak się okazuje – nie wszystkie rodzaje postów mogą być promowane. Portal społecznościowy opublikował na swoich stronach listę treści, które nie mogą być już przekształcane na reklamę. Jakich postów nie można promować na Facebooku?

 

Reklama na Facebooku

Szybkie przekształcanie wpisów na reklamę za pomocą przycisku „Promuj” jest łatwym sposobem na zwiększenie widoczności – wystarczy kilka kroków, takich jak ustalenia grupy docelowej czy budżetu, aby post wyświetlał się określonym osobom przez wskazany czas.

Dotychczas możliwe było utworzenie reklamy z każdego wpisu, który publikowany był na fanpage’u. Sytuacja ta mogła niepotrzebnie komplikować i tak prosty już proces promowania za pomocą przycisku. Niektóre z treści też nie nadawały się do promowania, co narazić mogło właścicieli stron na niepotrzebne koszty i mało efektywną reklamę.

Od 15 września Facebook wprowadzi pewne ograniczenia i nie będzie już możliwe promowanie dowolnych wpisów, które publikowane są na fanpage’u. Portal społecznościowy opublikował na swoich stronach pomocy listę 17 postów, które nie mogą być zamienione na reklamę.

Wśród nich znajdują się między innymi wpisy na temat zmiany zdjęcia profilowego, udostępniające produkt ze sklepu na Facebooku, informujące o wzięciu udziału w wydarzeniu czy posty udostępnione na fanpage’u przez zewnętrzną aplikację. Pełną listę znaleźć można na tej stronie.

W przypadku, kiedy użytkownik trafi na post, który nie podlega promowaniu, zobaczy stosowną informację oraz inny przycisk:

promowanie-niedostepne-kopia

 

Facebook argumentuje swoją decyzję faktem, że tego rodzaju wpisy bardzo rzadko były promowanie przez właścicieli fanpage’y, a nawet jeśli, to osiągały one bardzo słabe wyniki.

Wypromowane przed zmianami typy postów, które znajdują się na wspomnianej wcześniej liście, będą wyświetlać się odbiorcom jako reklamy do 29 września.

 

Jedna odpowiedź

  1. Z jednej strony trochę to ograniczenie dla użytkowników bo też dlaczego nie mogę promować tego co chcę? Z drugiej facebook broni się przed słabymi reklamami. Ciężko powiedzieć które podejście jest lepsze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *