Share on Facebook5Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 7.8. From 4 votes.
Please wait...

Prowadzenie fanpage’a sklepu internetowego bądź firmy, ma na celu między innymi pokazywanie fanom najbardziej przydatnych informacji (np. o nowych produktach czy promocjach), ale także innych wartościowych treści, które udostępniane są na przykład na firmowym blogu.

Wpisy na fanpage’u skłaniają użytkowników do interakcji – polubienia, skomentowania czy udostępnienia – co zwiększa nie tylko rozpoznawalność marki, ale także zachęca ich do odwiedzenia strony sklepu lub firmy. W jaki sposób można jeszcze bardziej zwiększyć zasięg treści publikowanych na fanpage’u?

 

Promowanie postów na Facebooku

Portal społecznościowy udostępnia bardzo łatwą metodę zwiększenia zasięgu postów publikowanych na fanpage’u. Pod każdym z wpisów użytkownik może odnaleźć niebieski przycisk „Promuj post”.

promowanie

 

Przycisk ten jest widoczny także podczas tworzenia nowego wpisu, co daje możliwość promowania zarówno wcześniej opublikowanych na fanpage’u treści, jak i tych udostępnianych na bieżąco.

Niezależnie od tego w którym miejscu klikniemy przycisk, wyświetlone zostanie nowe okno, w którym można zmodyfikować kilka elementów – omówmy je pokrótce, co pozwoli nam dowiedzieć się, jak promować posty na Facebooku.

 

Wybór grupy docelowej

Pierwszą rzeczą, którą należy określić przed promowaniem wpisu na Facebooku jest grupa odbiorców, którym zostanie on wyświetlony. Portal społecznościowy proponuje kilka gotowych, domyślnie skonfigurowanych grup docelowych, bazując np. na aktualnej lokalizacji lub umożliwia skierowanie reklamy do osób lubiących fanpage.

Jeśli ustawienia te nie spełniają naszych oczekiwań, w każdym momencie można je edytować, bądź stworzyć własną grupę docelową, dopasowaną do konkretnych potrzeb.

promowanie-tworzenie-grupy

 

Tworząc niestandardową grupę odbiorców należy przede wszystkim nadać jej nazwę, a następnie skonfigurować pozostałe elementy, takie jak:

  • płeć;
  • wiek odbiorców;
  • lokalizację, w której obecnie przebywają;
  • szczegółowe kryteria, jak np. zainteresowania, co pozwala na zawężenie grupy odbiorców i wyświetlenie posta jedynie tym osobom, które rzeczywiście będą nim zainteresowane – co znacznie zwiększa efektywność promocji;
  • ostatnim elementem jest także możliwość wykluczenia pewnych odbiorców z grupy.

Właściwe określenie grupy odbiorczej promowanych postów pozwala nie tylko zwiększyć efektywność tego działania, ale także wpływa na jej budżet.

 

Budżet promocji i czas jej trwania

W dalszym korku konieczne jest ustalenie tego, ile jesteśmy w stanie przeznaczyć na działania promowanie wpisu na Facebooku. Można wybrać z kilku gotowych kwot, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby wpisać własną sumę. Co ciekawe – najniższym możliwym budżetem jest 2 złote na dzień.

Drugim ważnym elementem jest natomiast wybranie czasu wyświetlania promowanego wpisu. Krótszy czas oznacza mniejsze koszty dzienne, ale jednocześnie powoduje, że post trafi do mniejszej liczby odbiorców. Z kolei dłuższy czas powoduje dotarcie do szerszej grupy odbiorców, w zamian za zwiększone koszty za każdy dzień.

Manipulując tymi ustawieniami jesteśmy w stanie sprawdzić, do jak dużej grupy odbiorczej trafi promowany przez nas post i wybrać takie ustawienie, które będzie dla nas satysfakcjonujące.

Uwaga jednak – wyświetlane wyniki są jedynie symulacją i nie oznaczają, że post trafi do dokładnie takiej liczby osób.

promowanie-budzet-i-czas

 

Ostatnim krokiem jest wybranie waluty oraz konta – warto zwrócić na to uwagę, jeśli zarządzamy kilkoma stronami na Facebooku.

Po kliknięciu przycisku „Promuj” post zacznie być wyświetlany określonej przez nas wcześniej grupie odbiorczej przez wskazany czas – do wyczerpania budżetu. Jeśli promujemy wpis po raz pierwszy, w kolejnym roku będziemy mieli możliwość wybrania metody płatności:

promowanie-platnosc-kopia-min

 

Analizowanie statystyk

Po zakończeniu promocji pozostaje jedynie sprawdzenie, jak wybrane przez nas ustawienia wpłynęły na zwiększenie zasięgu. Dostęp do statystyk promowanego posta można uzyskać klikając w przycisk „Zobacz wyniki”, który wyświetlany jest po zakończeniu promocji pod wpisem.

Dodatkowo można zobaczyć zbiorcze informacje, udając się pod zakładkę „Statystyki” (widoczną na górze strony), gdzie dostępne są dane na temat samego fanpage’a oraz wszystkich wcześniej promowanych postów.

Mając wiedzę na temat wyników, o wiele łatwiejsze będzie wprowadzenie ewentualnych poprawek (np. zmieniając grupę docelową), co może znacznie zwiększyć efektywność przyszłych promocji.

 

Promowanie poprzez przycisk czy menedżera reklam?

Przedstawiony sposób promowania wpisów na Facebooku cechuje się wyjątkową prostotą, co jednak powoduje, że zawiera on ograniczoną liczbę opcji. Aby skorzystać z rozszerzonych możliwości promowania treści na Facebooku, należy skorzystać z tak zwanego menedżera reklam.

Zawiera on więcej opcji, szczególnie dotyczących konfigurowania grupy odbiorczej, ustalania budżetu czy umiejscowienia promowanego wpisu, a także o wiele więcej informacji na temat statystyk.

Menedżer reklam polecany jest dla rozwiniętych firm, które chcą mieć większą kontrolę nad procesem promowania, natomiast stosowanie przycisku nie wymaga od nas szczególnej wiedzy na temat mechanizmów działania reklamy na Facebooku. Z promowania za pomocą przycisku mogą korzystać wszyscy, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z tym portalem społecznościowym i chcą w łatwy sposób zwiększyć zasięg publikowanych na Facebooku treści.

 

Rating: 7.8. From 4 votes.
Please wait...
Share on Facebook5Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

2 Comments

  1. Posty promowane są naprawdę skuteczne. Sam widzę na swojej tablicy treści promowane i naprawdę są dobrze dopasowane. Dodatkowo po podjęci interakcji potrafi się pojawić powiadomienie z zaproszeniem do polubienia i obserwowania strony 🙂

    Odpowiedz

  2. Ze względu na popularność i możliwość zarządzania targetem, Facebook jest obecnie w mojej opinii najpotężniejszym narzędziem marketingowym. Co do symulacji przewidywanej ilości osób, jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby liczba była mniejsza, niż zakładana – chociaż zakładam, że dużo zależy w tym wypadku od konkretnej branży.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *