Share on Facebook9Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

W ciągu najbliższego miesiąca użytkownicy Google AdWords zaczną korzystać z narzędzia o nowej nazwie. Google Ads – bo tak nazywać się będzie platforma, łącząca usługi dotychczas dostępne osobno. Oprócz samego połączenia narzędzi, właściciel wyszukiwarki zaoferuje również nowe rozwiązania.

 

Koniec Google AdWords?

Narzędzie Google AdWords, obecnie już pełnoletnie – zostało utworzone 18 lat temu – znane będzie wkrótce pod nową nazwą – Google Ads. Nie oznacza to jednak, że przestanie ono istnieć, a jedynie zostanie przeniesione do wspólnej platformy, która pozwoli z jednego miejsca zarządzać reklamami publikowanymi we wszystkich usługach Google czy innych aplikacjach.

Nowością w Google Ads ma być narzędzie, które pozwoli łatwo tworzyć skuteczne reklamy mniejszym firmom, nieposiadającym doświadczenia w promowaniu się w sieci. Działanie usługi ma być oparte o sztuczną inteligencję, można więc spodziewać się, że wiele z bardziej zaawansowanych (odstraszających początkujących użytkowników) opcji będzie niedostępnych. Prawdopodobnie zasada działania tego narzędzia zbliżona będzie go opisywanego przez nas wcześniej Google AdWords Express.

 

Google Marketing Platform i Google Ad Manager

To jednak nie koniec zaplanowanej przez Google integracji narzędzi. Dotychczas dostępne osobno usługi DoubleClick (służąca do zarządzania reklamami na stronach, czasem oraz częstotliwością ich wyświetlania oraz targetowaniem do właściwej grupy odbiorczej) oraz Google Analytics 360 Suite (analityka dla dużych przedsiębiorstw) połączone zostaną w jedną platformę Google Marketing Platform.

Kolejnym nowym narzędziem – tym razem łączącym usługi DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange – będzie Google Ad Manager, platforma oparta na technologii programmatic, która pozwala w zautomatyzowany sposób skierować reklamy do właściwych odbiorców, co czyni je jeszcze bardziej skutecznymi.

Choć właściwie nie zmieni się wiele (logo oraz nazwa narzędzia – również w oficjalnych dokumentach, np. rozliczeniowych), to warto być przygotowanym na nową nazwę jednej z ważniejszych dla marketerów usług firmy Google – szczególnie, że nastąpi ona już 24 lipca!

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook9Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Rafał Szeles

Rafał Szeles

Dyrektor Zarządzający WebDoctor, strateg eMarketingu, Certyfikowany specjalista Google AdWords i Google Analytics.

Projektując strategie łączy doświadczenie z zakresu prowadzenia kampanii eMarketingowych z praktyką w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Dzięki temu jego strategie obejmują nie tylko etap pozyskania leadów, ale również optymalizację procesów ofertowania, obsługi sprzedażowej i posprzedażowej. Doświadczenie zbierał prowadząc projekty dla Uniwersytetu Warszawskiego, Miasta Poznań, Subway Polska, Targów Remadays oraz Życia bez Ograniczeń (wizyta Nicka Vujicica w Polsce).

Ekspert ds. analizy i optymalizacji w Akademii eCommerce oraz twórca publikacji na portalu eMarketing.pl. Zwolennik automatyzacji lejków sprzedażowych, dzięki którym klienci osiągają skalę sprzedaży niemożliwą do wygenerowania tradycyjnymi metodami.

Napisz do mnie: r.szeles@webdoctor.pl

Jeden komentarz

  1. Praktyka pokaże jak to się wszystko zmieni i w jakim kierunku pójdzie. Czy będzie chodziło tylko o rebranding i renaming + kosmetykę, czy faktycznie coś nowego nam zaoferują.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *