Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Firma Google słynie ze swoich narzędzi, które z jednej strony mają naprawdę wiele możliwości, a z drugiej – są niezwykle intuicyjne i łatwe w obsłudze. Wśród nich pojawiają się jednak również takie, które początkujących użytkowników mogą przytłoczyć ogromem możliwości i zaawansowanych ustawień.

Taką usługą może być na przykład Google AdWords, dlatego właściciel wyszukiwarki oferuje jej uproszczoną wersję – AdWords Express. Czy warto korzystać z tego „odchudzonego” i łatwiejszego w obsłudze narzędzia?

 

Zalety AdWords Express

Cechą charakterystyczną AdWords Express jest – o czym już wspomnieliśmy – maksymalne uproszczenie wszelkich etapów związanych z konfiguracją. W domyśle użytkownik musi jedynie stworzyć nowe konto w usłudze, wybrać firmę, którą chce reklamować w sieci, cel jaki mają osiągnąć reklamy, ustalić budżet i… pozwolić narzędziu działać automatycznie.

Ekran powitalny Google AdWords Express - konfiguracja narzędzia sprowadza się do przejścia jedynie trzech kroków.

Ekran powitalny Google AdWords Express – konfiguracja narzędzia sprowadza się do przejścia jedynie trzech kroków.

 

Jak twierdzi Google – proces konfiguracji powinien zająć maksymalnie 15 minut. Okazuje się jednak, że prostota nie zawsze idzie w parze z efektywnością. Skuteczność narzędzia AdWords Express osłabia przede wszystkim brak dostępu do bardziej rozbudowanych funkcji.

 

Dla kogo AdWords Express?

Użytkownik nie może bowiem samodzielnie decydować o doborze słów kluczowych. Proces ten odbywa się automatycznie i ma zagwarantować on jak największe dotarcie reklamy do określonej grupy docelowej.

Narzędzie nie pozwala też na dokładniejsze modyfikowanie innych ustawień, które pozwalają na zmniejszenie kosztu za kliknięcie w reklamę lub zwiększenie jej skuteczności. Co prawda użytkownik otrzymuje raport efektywności, ale nie można na jego podstawie zmienić ustawień reklamy – te dokonywane są automatycznie przez Google.

Zatem – mając na uwadze powyższe informacje – czy warto interesować się w ogóle narzędziem AdWords Express? Wszystko zależy od tego, jak duża firma chce się przy jego pomocy reklamować. Okrojona wersja AdWords z pewnością przypadnie do gustu mniejszym przedsiębiorstwom, które stawiają pierwsze kroki w świecie reklamy internetowej i chcą promować się w sieci samodzielnie.

Bardziej rozwinięte firmy powinny mimo wszystko zdecydować się na klasyczną wersję Google AdWords, która pozwala na większą swobodę w konfiguracji reklam, budżetu, słów kluczowych czy innych ustawień, które zapewnią jeszcze większą skuteczność i większy zwrot z inwestycji.

AdWords Express można porównać do przycisku „Promuj” na Facebooku. Opcja ta również pozwala na szybkie zwiększenie zasięgu danego wpisu na portalu społecznościowym, ale brakuje w niej wielu zaawansowanych ustawień, które dostępne są w Menedżerze Reklam. Zarówno AdWords Express jak i przycisk Promuj spełniają swoje zadanie, jednak dla bardziej wymagających użytkowników mogą one okazać się niewystarczające.

Jeśli chcemy mieć pewność, że pieniądze wydane na reklamę w sieci zaowocują większym ruchem na stronie lub nowymi zapytaniami ofertowymi, najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług specjalistów w tej dziedzinie.

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *