Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Badanie przeprowadzone przez Trusted Shops pokazuje, że bardzo dużo osób robi zakupy w internecie przynajmniej raz na pół roku, to jednak rośnie liczba klientów, którzy mieli przykre doświadczenia z eSklepami. Jakie są najczęstsze problemy podczas zakupów w sieci, z którymi spotykają się klienci z Polski i jak właściciele sklepów internetowym mogą je rozwiązać?

 

Podstawy zakupowe online Polaków – badanie Trusted Shops

Raport badania przeprowadzonego przez Kantar Public na zlecenie firmy Trusted Shops pokazuje, że 38% Polaków dokonuje zakupu w internecie minimum dwa razy do roku. Częściej – dwa razy w miesiącu – zakupu w sieci dokonuje 12% badanych.

Wynik ten spadł o jeden procent w porównaniu z badaniem przeprowadzonym w roku ubiegłym. Bardzo niewielu – 2% – respondentów korzysta z eSklepów raz w tygodniu.

 

Najczęstsze problemy podczas zakupów w sieci

Inne ciekawe informacje, jakie mogą wyciągnąć z badania właściciele sklepów internetowych, to najczęstsze problemy podczas zakupów w sieci, z jakimi mają do czynienia klienci.

Prawie połowa osób biorących udział w badaniu (45%) przyznała, że miała jakiś kłopot z zamówionym przez internet towarem. Jakie przykre doświadczenia z zakupami w sieci spotkały Polaków?

  • zbyt długi czas wysyłki – 17%;
  • otrzymanie innego towaru niż zamówiony – 15%;
  • utrudniony kontakt ze sprzedawcą – 12%
  • produkt dotarł do klienta uszkodzony – 11%;
  • towar nie dotarł pod wskazany adres, problem z odzyskaniem pieniędzy – 7%;
  • problem ze zwrotem produktu – 4%.

Wartości te są delikatnie wyższe, w porównaniu z badaniem przeprowadzonym rok temu – zwykle o 1-2% więcej.

 

Co może zrobić właściciel eSklepu, żeby uniknąć takich problemów?

Przede wszystkim warto postarać się, aby klient zawsze otrzymywał dokładnie taki produkt, jaki zamówił w sklepie internetowym. W przypadku małych firm pomyłki przy wysyłce mogą zdarzać się relatywnie rzadko, ale w miarę rozwoju sklepu i większej ilości zamówień, może to dziać się częściej.

Dobrym sposobem na uniknięcie tego problemu jest zlecenie logistyki sklepu internetowego zewnętrznej firmie. Poza zdjęciem z siebie tego obowiązku i zajęciem się np. dalszą promocją biznesu, przekazujemy cały proces magazynowania oraz wysyłki towaru w ręce profesjonalistów, co znacznie obniża prawdopodobieństwo wysyłki trwającej zbyt długo, wysyłki innego produktu lub towaru uszkodzonego w transporcie (spowodowane np. złym rodzajem opakowania).

Więcej na temat zewnętrznych firm logistycznych oraz korzyści, jakie daje współpraca z taką firmą, można przeczytać w tym artykule. Zachęcamy również do obejrzenia wywiadu z Marcinem Klimaszewski z firmy Cloudpack:

 

Zlecone przez firmę Trusted Shops i wykonane przez ośrodek Kantar Public badanie „Podstawy zakupowe online Polaków” zostało przeprowadzone w okresie 21-26 kwietnia 2017 i wzięło w nim udział 1063 osób.

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *