Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Badanie przeprowadzone przez Trusted Shops pokazuje, że bardzo dużo osób robi zakupy w internecie przynajmniej raz na pół roku, to jednak rośnie liczba klientów, którzy mieli przykre doświadczenia z eSklepami. Jakie są najczęstsze problemy podczas zakupów w sieci, z którymi spotykają się klienci z Polski i jak właściciele sklepów internetowym mogą je rozwiązać?

 

Podstawy zakupowe online Polaków – badanie Trusted Shops

Raport badania przeprowadzonego przez Kantar Public na zlecenie firmy Trusted Shops pokazuje, że 38% Polaków dokonuje zakupu w internecie minimum dwa razy do roku. Częściej – dwa razy w miesiącu – zakupu w sieci dokonuje 12% badanych.

Wynik ten spadł o jeden procent w porównaniu z badaniem przeprowadzonym w roku ubiegłym. Bardzo niewielu – 2% – respondentów korzysta z eSklepów raz w tygodniu.

 

Najczęstsze problemy podczas zakupów w sieci

Inne ciekawe informacje, jakie mogą wyciągnąć z badania właściciele sklepów internetowych, to najczęstsze problemy podczas zakupów w sieci, z jakimi mają do czynienia klienci.

Prawie połowa osób biorących udział w badaniu (45%) przyznała, że miała jakiś kłopot z zamówionym przez internet towarem. Jakie przykre doświadczenia z zakupami w sieci spotkały Polaków?

  • zbyt długi czas wysyłki – 17%;
  • otrzymanie innego towaru niż zamówiony – 15%;
  • utrudniony kontakt ze sprzedawcą – 12%
  • produkt dotarł do klienta uszkodzony – 11%;
  • towar nie dotarł pod wskazany adres, problem z odzyskaniem pieniędzy – 7%;
  • problem ze zwrotem produktu – 4%.

Wartości te są delikatnie wyższe, w porównaniu z badaniem przeprowadzonym rok temu – zwykle o 1-2% więcej.

 

Co może zrobić właściciel eSklepu, żeby uniknąć takich problemów?

Przede wszystkim warto postarać się, aby klient zawsze otrzymywał dokładnie taki produkt, jaki zamówił w sklepie internetowym. W przypadku małych firm pomyłki przy wysyłce mogą zdarzać się relatywnie rzadko, ale w miarę rozwoju sklepu i większej ilości zamówień, może to dziać się częściej.

Dobrym sposobem na uniknięcie tego problemu jest zlecenie logistyki sklepu internetowego zewnętrznej firmie. Poza zdjęciem z siebie tego obowiązku i zajęciem się np. dalszą promocją biznesu, przekazujemy cały proces magazynowania oraz wysyłki towaru w ręce profesjonalistów, co znacznie obniża prawdopodobieństwo wysyłki trwającej zbyt długo, wysyłki innego produktu lub towaru uszkodzonego w transporcie (spowodowane np. złym rodzajem opakowania).

Więcej na temat zewnętrznych firm logistycznych oraz korzyści, jakie daje współpraca z taką firmą, można przeczytać w tym artykule. Zachęcamy również do obejrzenia wywiadu z Marcinem Klimaszewski z firmy Cloudpack:

 

Zlecone przez firmę Trusted Shops i wykonane przez ośrodek Kantar Public badanie „Podstawy zakupowe online Polaków” zostało przeprowadzone w okresie 21-26 kwietnia 2017 i wzięło w nim udział 1063 osób.

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *