Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Korzystanie z zewnętrznej firmy logistycznej wiąże się z integracją platformy sklepu internetowego z systemami firmy, z którą współpracujemy. Jakie są zalety takiej integracji i czy dla wymagających właścicieli eSklepów firmy logistyczne oferują dodatkowe funkcjonalności usprawniające sprzedaż?

 

Zalety integracji platformy sklepu internetowego z firmą logistyczną

Przede wszystkim główną korzyścią, jaka wynika z integracji systemów eSklepu z platformą magazynu zewnętrznego jest fakt, że wszystkie czynności związane z przyjmowaniem towaru, przechowywaniem go oraz wysyłaniem wykonywane są przez firmę logistyczną. Nie musimy tego wszystkiego robić sami, co znacznie ułatwia naszą pracę i skupić się możemy np. na promocji swojego sklepu internetowego czy obsłudze klienta.

 

Automatyzacja procesu obsługi zamówień

Kolejną zaletą integracji systemów eSklepu i firmy logistycznej jest automatyzacja procesów związanych z obsługą zamówień. Jak wyglądają wtedy poszczególne etapy zamówienia?

  • Klient dokonuje zakupu w sklepie internetowym – w tym momencie do systemu magazynowego firmy logistycznej trafia komunikat, w którym zawarta jest informacja między innymi o tym jaki przedmiot został kupiony;
  • Pracownik firmy logistycznej znajduje produkt w magazynie – dzięki systemom informatycznym łatwo można zlokalizować szukany produkt;
  • Produkt jest pakowany;
  • Paczka z towarem zostaje wysłana – pod wskazany przez klienta adres, który automatycznie pobrany został z platformy sklepu internetowego.

Kiedy ostatni etap zostanie zakończony, do klienta oraz do platformy sklepu internetowego zostanie wysłany automatyczny komunikat o tym, że produkt został wysłany i kiedy klient może się go spodziewać.

 

Dodatkowe funkcjonalności wynikające z integracji platformy sklepu z firmą logistyczną

Integracja systemów firmy logistycznej oraz platformy eSklepu umożliwia wprowadzenie innych funkcjonalności, które mogą usprawnić proces zakupowy. W zależności od potrzeb właściciela sklepu internetowego może to być na przykład automatycznie wysyłana do klienta wiadomość o statusie paczki.

Nie tylko można poinformować użytkownika sklepu o nadaniu towaru, ale również przesłać e-mail, w momencie kiedy przedmiot jest pakowany. Dzięki temu klient wie na jakim etapie jest jego zamówienie i może śledzić ten proces niemal na żywo. Z pewnością pozytywnie wpływa to na doświadczenie z korzystania ze sklepu internetowego, który oferuje taką możliwość.

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *