Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Korzystanie z zewnętrznej firmy logistycznej wiąże się z integracją platformy sklepu internetowego z systemami firmy, z którą współpracujemy. Jakie są zalety takiej integracji i czy dla wymagających właścicieli eSklepów firmy logistyczne oferują dodatkowe funkcjonalności usprawniające sprzedaż?

 

Zalety integracji platformy sklepu internetowego z firmą logistyczną

Przede wszystkim główną korzyścią, jaka wynika z integracji systemów eSklepu z platformą magazynu zewnętrznego jest fakt, że wszystkie czynności związane z przyjmowaniem towaru, przechowywaniem go oraz wysyłaniem wykonywane są przez firmę logistyczną. Nie musimy tego wszystkiego robić sami, co znacznie ułatwia naszą pracę i skupić się możemy np. na promocji swojego sklepu internetowego czy obsłudze klienta.

 

Automatyzacja procesu obsługi zamówień

Kolejną zaletą integracji systemów eSklepu i firmy logistycznej jest automatyzacja procesów związanych z obsługą zamówień. Jak wyglądają wtedy poszczególne etapy zamówienia?

  • Klient dokonuje zakupu w sklepie internetowym – w tym momencie do systemu magazynowego firmy logistycznej trafia komunikat, w którym zawarta jest informacja między innymi o tym jaki przedmiot został kupiony;
  • Pracownik firmy logistycznej znajduje produkt w magazynie – dzięki systemom informatycznym łatwo można zlokalizować szukany produkt;
  • Produkt jest pakowany;
  • Paczka z towarem zostaje wysłana – pod wskazany przez klienta adres, który automatycznie pobrany został z platformy sklepu internetowego.

Kiedy ostatni etap zostanie zakończony, do klienta oraz do platformy sklepu internetowego zostanie wysłany automatyczny komunikat o tym, że produkt został wysłany i kiedy klient może się go spodziewać.

 

Dodatkowe funkcjonalności wynikające z integracji platformy sklepu z firmą logistyczną

Integracja systemów firmy logistycznej oraz platformy eSklepu umożliwia wprowadzenie innych funkcjonalności, które mogą usprawnić proces zakupowy. W zależności od potrzeb właściciela sklepu internetowego może to być na przykład automatycznie wysyłana do klienta wiadomość o statusie paczki.

Nie tylko można poinformować użytkownika sklepu o nadaniu towaru, ale również przesłać e-mail, w momencie kiedy przedmiot jest pakowany. Dzięki temu klient wie na jakim etapie jest jego zamówienie i może śledzić ten proces niemal na żywo. Z pewnością pozytywnie wpływa to na doświadczenie z korzystania ze sklepu internetowego, który oferuje taką możliwość.

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *