Pisaliśmy niedawno o tym, że przeglądarka Chrome będzie w niedalekiej przyszłości blokować uciążliwe reklamy. Ostatnio Google potwierdziło tę informację, a właściciele stron muszą przygotować się na planowane zmiany, modyfikując bądź usuwając reklamy, które nie są zgodne ze standardami. Właściciel wyszukiwarki udostępnił także nowe funkcje w swoich narzędziach internetowych – raport pokazujący uciążliwe reklamy na stronie internetowej.

 

Raport widoczności reklam od Google

Aby uzyskać dostęp do nowej funkcji, wystarczy zalogować się do Search Console, wybrać opcję „Narzędzia internetowe”:

searchconsole-min

 

Następnie należy kliknąć „Raport widoczności reklam od Google”.

raport-na-temat-widocznosci-min

 

W tym miejscu wybrać można także, jaki rodzaj raportu nas interesuje – dotyczący komputerów lub urządzeń mobilnych. Dzięki temu można w jednym miejscu przejrzeć wszystkie informacje, które dotyczą reklam na naszej witrynie.

Jeśli któraś z reklam na stronie nie będzie zgodna ze standardami i będzie uciążliwa dla użytkowników – będzie można ją zobaczyć w raporcie oraz ewentualnie nanieść wymagane poprawki.

 

 

Coalition for Better Ads – walka Google o lepsze reklamy w sieci

Standardy, które określają jakie reklamy są uciążliwe dla użytkowników zostały określone na tej stronie. Wśród „zakazanych” typów reklam wymienić można między innymi:

  • wyskakujące okienka;
  • reklamy zasłaniające cały ekran;
  • reklamy odliczające czas do zamknięcia;
  • filmy reklamowe automatycznie odtwarzające dźwięk.

Pełna lista wraz z bardziej szczegółowymi informacjami dostępna jest na stronie Coalition for Better Ads.

O samym pomyśle Google na blokowanie uciążliwych reklam w przeglądarce Chrome można natomiast przeczytać w naszym artykule w tym miejscu.

 

Jedna odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *