Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Pisaliśmy niedawno o tym, że przeglądarka Chrome będzie w niedalekiej przyszłości blokować uciążliwe reklamy. Ostatnio Google potwierdziło tę informację, a właściciele stron muszą przygotować się na planowane zmiany, modyfikując bądź usuwając reklamy, które nie są zgodne ze standardami. Właściciel wyszukiwarki udostępnił także nowe funkcje w swoich narzędziach internetowych – raport pokazujący uciążliwe reklamy na stronie internetowej.

 

Raport widoczności reklam od Google

Aby uzyskać dostęp do nowej funkcji, wystarczy zalogować się do Search Console, wybrać opcję „Narzędzia internetowe”:

searchconsole-min

 

Następnie należy kliknąć „Raport widoczności reklam od Google”.

raport-na-temat-widocznosci-min

 

W tym miejscu wybrać można także, jaki rodzaj raportu nas interesuje – dotyczący komputerów lub urządzeń mobilnych. Dzięki temu można w jednym miejscu przejrzeć wszystkie informacje, które dotyczą reklam na naszej witrynie.

Jeśli któraś z reklam na stronie nie będzie zgodna ze standardami i będzie uciążliwa dla użytkowników – będzie można ją zobaczyć w raporcie oraz ewentualnie nanieść wymagane poprawki.

 

 

Coalition for Better Ads – walka Google o lepsze reklamy w sieci

Standardy, które określają jakie reklamy są uciążliwe dla użytkowników zostały określone na tej stronie. Wśród „zakazanych” typów reklam wymienić można między innymi:

  • wyskakujące okienka;
  • reklamy zasłaniające cały ekran;
  • reklamy odliczające czas do zamknięcia;
  • filmy reklamowe automatycznie odtwarzające dźwięk.

Pełna lista wraz z bardziej szczegółowymi informacjami dostępna jest na stronie Coalition for Better Ads.

O samym pomyśle Google na blokowanie uciążliwych reklam w przeglądarce Chrome można natomiast przeczytać w naszym artykule w tym miejscu.

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

Jeden komentarz

  1. Ciekawe, zwłaszcza że od dawna uznaje się reklamy na stronie jako negatywny czynnik rankingowy. Jak widać dbają o nas 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *