Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

W momencie zapowiedzi pojawienia się na Facebooku reakcji, które mogą być przyznane postom lub komentarzom, wielu użytkowników oczekiwało również przycisku „Nie lubię tego” – całkowitego przeciwieństwa znaku rozpoznawczego portalu w postaci „kciuka w górę”. Pewne grono użytkowników mogło od niedawna zauważyć przy komentarzach przycisk, którego nazwa sugerowałaby możliwość „niepolubienia” danej treści – czy tak jest w rzeczywistości?

 

Przycisk „nie lubię tego”

Możliwość przydzielenie treści na Facebooku „kciuka w dół” to funkcja, o którą prosi wielu użytkowników, jednak portal społecznościowy pozostaje nieugięty i jak tłumaczy to sam twórca serwisu, Mark Zuckerberg:

Dodanie przycisku „nie lubię tego” sprawi, że Facebook stanie się forum, na którym użytkownicy będą mogli „plusować” i „minusować” wpisy innych – nie chcemy tworzyć takiego rodzaju społeczności

W zamian jednak użytkownicy w 2015 roku otrzymali reakcje, dzięki którym zamiast klasycznego „polubienia” wyrazić mogą oni o wiele więcej emocji względem treści – śmiech, smutek, radość, złość, zaskoczenie.

reakcje facebook

 

Część osób zwróciło jednak niedawno uwagę na to, że pod komentarzami innych użytkowników pojawił się wcześniej niewidoczny przycisk „downvote” (głos na nie).

Źródło: TechCrunch

Źródło: TechCrunch

 

Czyżby Facebook jednak zmienił zdanie i wprowadził upragniony przez wielu „kciuk w dół”? Wątpliwości rozwiewają się w momencie kliknięcia w tajemniczy przycisk – jest to testowany na bardzo ograniczonej liczbie użytkowników nowy sposób zgłaszania niewłaściwych komentarzy. Możliwość taka jest już dostępna dla wszystkich, jednak ukryta jest ona pod menu w kształcie trzech kropek (lub po przytrzymaniu danego komentarza w aplikacji mobilnej).

Oto, co zobaczą osoby, które klikną przycisk „downvote”:

Źródło:

Źródło: TechCrunch

 

O tym, że nie jest to przycisk „nie lubię tego” poinformował również sam Facebook, tłumacząc, że jest to jedynie test mający na celu sprawdzenie, jak taki mechanizm raportowania niewłaściwych treści przyjmie się wśród użytkowników. Według przedstawicieli Facebooka w testach bierze jedynie 5% użytkowników w Stanach Zjednoczonych, korzystających z aplikacji portalu na urządzenia z systemem Android. Nowy przycisk wyświetla się również tylko przy komentarzach do publicznych wpisów fanpage’y.

Trudno póki co określić, czy nowa funkcja zgłaszania komentarzy zostanie udostępniona szerszemu gronu użytkowników.

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. Zgodzę się, że „nie lubię tego” zepsułoby facebooka. Nie lubisz, to po prostu nie lajkujesz. Wiele biznesów miałoby problem z dislike’ami, związanymi nie tyle z marną usługą czy publikowaną treścią, co brakiem odpowiedzialności społeczności, konkurencji, hejterów.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *