Share on Facebook12Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn9Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Wprowadzone na Facebooku ponad rok temu reakcje na posty przyjęły się zarówno wśród użytkowników, jak i osób zajmujących się obsługą fanpage. Reakcje to niezwykle atrakcyjny sposób, aby aktywować użytkowników do różnego rodzaju działań – innych niż zwykłe polubienie postu lub jego udostępnienie. Forma takich działań wśród pracowników social media z pewnością zwiększy się, ponieważ Facebook ogłosił niedawno, że posty z reakcjami będą miały wyższą rangę w News Feedzie.

 

Posty z reakcjami ważniejsze od pozostałych

reakcje facebook

Zdaniem Facebooka osoby, które „zareagują” na jakiś wpis – a więc wybiorą jedną z sześciu emotikon: „Lubię to”, „Super”, „Ha ha”, „Wow”, „Przykro mi” i „Wrr” – o wiele bardziej wskazują na to, które posty ich interesują  bez względu na to, czy emocje te będą pozytywne lub negatywne. Samo nadanie emocji wymaga też większego nakładu pracy niż zwykłe kliknięcie w standardowe „Lubię to”, zatem wydaje się naturalne, że wpisy oznaczone w ten sposób przez użytkownika muszą dla niego znaczyć coś więcej.

 

Do czego wykorzystać reakcje na Facebooku?

Mając na uwadze wprowadzone przez Facebooka zmiany warto zatem angażować fanów do nadawania postom publikowanym na fanpage’u różnego rodzaju emocji. Dzięki temu wpisy takie będą o wiele lepiej widoczne dla pozostałych użytkowników serwisu, co bardzo dobrze przekłada się na naturalną promocję. Warto jednak wcześniej zapoznać się z zaleceniami Facebooka w kwestii tego, w jaki sposób wykorzystywać reakcje. Jeszcze jakiś czas temu popularne były ankiety, w których użytkownicy głosowali za pomocą emotiokon oznaczających konkretne emocje. Chociaż oficjalnie społecznościowy gigant nie popiera takich praktyk, to jednak zezwala na używanie reakcji w ankietach, przy spełnieniu kryteriów dostępnych na swojej stronie.

zasady korzystania z reakcji fb

 

Wykorzystując reakcje w ankietach niedozwolone jest między innymi:

  • stosowanie reakcji w sprzeczności z wyrażanymi przez nie emocjami (np. „Wrr” wyrażające polubienie czegoś);
  • sprawianie, by reakcje dominowały nad stworzonym przez nas contentem;
  • używania emotikon reakcji w filmach, które są jedynie statycznymi lub zapętlonymi obrazami.

 

Aby dowiedzieć się, jakie posty najlepiej dodawać na fanpage Twojego sklepu internetowego i skąd czerpać inspiracje do wpisów promujących ofertę, zachęcamy do obejrzenia fragmentu wywiadu z Mają Podonowską – Specjalistą ds. Kampanii Reklamowych WebDoctor!

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook12Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn9Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *