Share on Facebook5Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Google oferuje wszystkim użytkownikom darmowe narzędzie Test My Site, dzięki któremu nie tylko można sprawdzić, jak szybko dana strona wczytuje się na urządzeniu mobilnym, ale także porównać ten wynik do pozostałych witryn w podobnej branży. Niedawno firma Google opublikowała również wyniki badania, które pokazuje szybkość wczytywania stron mobilnych w poszczególnych krajach europejskich. Na którym miejscu znalazła się Polska?

 

Szybkość wczytywania stron mobilnych w Europie – badanie Google

Właściciel wyszukiwarki internetowej przebadał czas wczytywania stron mobilnych po kliknięciu w reklamę w 17 różnych europejskich krajach – średnio czas ten wyniósł niewiele ponad 9 sekund.

Gdzie jednak można spotkać najszybciej ładujące się strony? Liderem okazały się Niemcy – średni czas ładowania witryn mobilnych u naszych zachodnich sąsiadów to 8,1 sekund. Kolejna w rankingu jest natomiast Hiszpania oraz Holandia ze zbliżonym czasem wczytywania wynoszącym ponad 8 i pół sekundy.

Na jakiej pozycji znalazła się z kolei Polska? Nasz kraj zajął dopiero 11 miejsce, ze średnim czasem ładowania stron mobilnych 9,1 sekund.

czas-wczytywania-stron-moblinych-w-europie-min

 

Wydawać się może, że są to nieznaczne różnice w postaci kilku sekund, jednak jak twierdzą eksperci Google, najbardziej optymalnym czasem są 3 sekundy, podczas których strona powinna się w całości wczytać. Zatem średnie wyniki z Europy są o ponad 6 sekund dłuższe od zalecanego czasu.

 

Która branża ma najszybciej wczytujące się strony mobilne?

Oprócz zbadania szybkości wczytywania stron, Google podzieliło wyniki pomiędzy poszczególne branże. Według zebranych danych najszybsze okazały się strony zawierające wiadomości lokalne oraz ogłoszenia (8,1 sekund), w dalszej kolejności witryny firm z branży finansowej (niewiele ponad 8,2 sekundy) a na trzecim miejscu witryny z sektora edukacji i administracji publicznej (8,6 sekund). Branża, która najbardziej nas interesuje – czyli sprzedaż detaliczna – uzyskała wynik w okolicy 10,3 sekund.

pagespeedbranze-min

 

Są to znacznie dłuższe czasy niż sugerowane 3 sekundy, co może niepokoić. Szczególnie biorąc pod uwagę pozostałe dane, które opublikowało Google. Według właściciela wyszukiwarki nawet 1-sekundowe opóźnienie wczytywania strony mobilnej zmniejsza konwersję o całe 7%, a zadowolenie potencjalnego klienta spada o 16%.

Aby sprawdzić, jaki jest czas wczytywania oraz wydajność naszej strony, warto skorzystać z darmowego narzędzia Google Test My Site. Oferuje ono również wskazówki, które pozwolą poprawić niezadowalający wynik.

 

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook5Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

5 Comments

  1. To może być niezłą kartą przetargową przy pozyskiwaniu nowego klienta na wykonanie lepszej od konkurencji strony internetowej bądź poprawę istniejącego serwisu.

    Odpowiedz

  2. Udało sie w 3s, ale łatwosc obslugi do poprawy 😉
    3s
    Czas ładowania w sieci 3G: świetny
    MałaSzacowana utrata użytkowników
    (ze względu na czas ładowania)
    Twoja strona nie spełnia wytycznych związanych z łatwością obsługi.Więcej informacji

    Odpowiedz

  3. Ciekawe jest, że narzędzie TMS przewiduje utratę 35% klientów przy stronie wczytującej się 20 sek. , natomiast przy wczytywaniu 9 sek. niewspółmiernie dużo, bo 29 %
    … potwierdza to poniekąd dane o 7 % utracie konwersji
    Wynika z tego jednak, że słuszne są powszechnie znane zalecenia, że strona ma się wczytywać od 3 do 5 sek.
    Najbardziej wkurza jak ikonka się kręci i kręci 🙁

    Odpowiedz

  4. Jest drobna, acz ważna, nieścisłość. Jesli badał to z serwerów umiejscowionych w MTV to te pomiary są nic nie warte. Wystarczy wziąć byl ejaki telefon, wpisać Onet i masz „szybko”. Podobnie inne strony.

    Czasy pomiaru ładowania strony w GA mają się nijak do rzeczywistości. Google mierzy to ze swoich serwerów a w Polsce ich nie ma…

    Odpowiedz

  5. Bardzo fajny artykuł, ale jak napisał Zgred jest tutaj nieścisłość. Jednak nie umniejsza to znaczenia – jako karta przetargowa w negocjacjach z klientami. Może to spowoduje, że podejmą decyzję o zmianie strony. U mnie test również nie wyszedł najlepiej – ale już nad tym pracuję.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *