Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 5.5. From 2 votes.
Please wait...

Google udostępnia od dłuższego czasu narzędzie, które pozwala na dogłębną analizę strony i przejrzenie raportu, który wskazuje najważniejsze czynniki wpływające na szybkość wczytywania się witryny. Niedawno narzędzie to zyskało nowy wygląd oraz pokazuje nowe wskaźniki.

Szybkość wczytywania witryny, w szczególności na urządzeniach mobilnych, jest ważna z kilku powodów. Przede wszystkim jest ona czynnikiem, który pozytywnie wpływa na działania pozycjonerskie – strona, które wczytuje się błyskawicznie, jest faworyzowana przez Google, przez co może znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania. Drugą kwestią jest wygoda użytkowników – zazwyczaj jeśli witryna wczytuje się wolno, to rezygnują oni z jej odwiedzenia. A to może drastycznie zmniejszyć współczynnik konwersji.

 

Nowy wygląd narzędzia do testowania szybkości witryny

Od teraz wchodząc na stronę narzędzia, użytkownicy mogą zobaczyć jego odmieniony wygląd:

mobilespeedtest-min

 

Po wprowadzeniu adresu strony i zakończeniu analizy wyświetlone zostaną wyniki. W pierwszej kolejności użytkownik zobaczy ile czasu potrzeba na wczytanie się strony oraz zakładany procent odwiedzających, których można utracić przez zbyt długi czas ładowania.

test-mobile-min

 

Kolejnym wskaźnikiem jest porównanie szybkości sprawdzanej witryny do pozostałych stron w branży oraz stron najszybciej wczytujących się. Zestawienie to bazuje na wewnętrznej analizie dokonanej przez Google na ponad 5 milionów witrynach.

test-porownanie-min

 

Ostatnim elementem jest informacja o tym, jak można skrócić czas ładowania witryny, stosując się do kilku wskazówek, oraz ile procent użytkowników można dzięki temu zyskać.

test-jak-przyspieszyc-min

 

Narzędzie to oferuje również możliwość wysyłki bardziej szczegółowego raportu na adres e-mail. Zainteresowane osoby mogą o niego poprosić, klikając przycisk „Get my free report” i wypełniając krótki formularz.

Przed wprowadzeniem zmian narzędzie „Test your mobile speed” pokazywało tylko, czy witryna jest „mobile friendly” (przyjazna urządzeniom mobilnym), jak szybko wczytuje się na telefonach oraz na komputerach stacjonarnych lub laptopach.

O tym jak jeszcze można sprawdzić, czy nasza witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, pisaliśmy w tym artykule. Przedstawiamy tam nie tylko darmowe narzędzia do testowania strony, ale także sposoby, jak samodzielnie można sprawdzić, czy witryna jest dostosowana do telefonów komórkowych.

 

Rating: 5.5. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *