Share on Facebook8Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn6Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

W jednym z artykułów – dostępnym tutaj – radziliśmy, w jaki sposób można zachęcić klientów do dokończenia transakcji w sklepie internetowym za pomocą wiadomości e-mail. Tym razem skupimy się na tym, jak zminimalizować liczbę porzuconych koszyków – szczególnie w przypadku zakupów mobilnych. Przedstawiamy kilka prostych sposobów, dzięki którym można tego dokonać i tym samym zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym!

 

Zakupy mobilne a porzucone koszyki

Wiadomo to nie od dziś – telefonów używamy obecnie nie tylko do komunikowania się, ale również do przeglądania internetu. Smartfon jest też bardzo wygodnym narzędziem do dokonywania zakupów w sieci i coraz częściej właśnie w ten sposób to robimy. Jak wynika z badania przeprowadzonego w 2016 roku przez Gemius na grupie 1500 respondentów – 41% z nich kupuje w sklepach internetowych za pomocą telefonu komórkowego, a 24% przy użyciu tabletu.

czym-robimy-zakupy-w-sieci-min

Źródło: Raport Gemius „E-commerce w Polsce 2016”

 

Niestety nie wszystkie sklepy internetowe są odpowiednio przygotowane na użytkowników mobilnych, co skutkować może nie tylko gorszą opinią o marce, ale przede wszystkim tak zwanymi porzuconymi koszykami. Istnieją jednak sposoby, dzięki którym można zmniejszyć liczbę niedokończonych zakupów mobilnych w sieci. W jaki sposób?

 

Zadbaj o stworzenie strony dostosowanej do urządzeń mobilnych

Obecnie posiadanie witryny dostosowanej do urządzeń mobilnych jest niemal konieczne. Głównym powodem, przez który klienci porzucają koszyk w sklepie internetowym jest właśnie to, że witryna niepoprawnie wyświetla się na ich urządzeniu – tekst jest za mały, a elementy nawigacyjne utrudniają poruszanie się po stronie. Ciągłe przybliżanie widoku, poruszanie palcem w lewo i prawo z pewnością nie zachęca do dokonania zakupu, a wręcz irytuje klienta.

Czasem porzucony koszyk nie musi być efektem irytacji klienta, a jego niewiedzą na temat tego, jak dokończyć zamówienie, z powodu źle zaprojektowanej strony.

strona-responsywna-i-nie-min

Porównanie dwóch księgarni internetowych – jedna z nich posiada stronę dopasowaną do urządzeń mobilnych, a druga nie.

 

Więcej o stronach responsywnych oraz o korzyściach, jakie daje wdrożenie tej technologii w swoim sklepie internetowym dowiecie się z poniższego filmu:

 

Szybkość wczytywania strony

Telefon umożliwia dokonanie szybkich, niemal spontanicznych zakupów. Trzeba więc zadbać o sprawne działanie mobilnej strony sklepu internetowego. Zbyt długie czasy wczytywania poszczególnych elementów witryny może sprawić, że klient w pewnym momencie zrezygnuje z zakupu.

 

Zyskaj zaufanie klienta

Jak zminimalizować liczbę porzuconych koszyków? Spraw, by klienci Twojego sklepu internetowego Ci ufali. Niektóre osoby boją się podawać informacje o swojej karcie płatniczej w eSklepie z obawy przed wyciekiem danych. Warto zatem zamieścić na swojej mobilnej stronie informacje o tym, że wszelkie dane podawane przez klienta są szyfrowane, a sklep jest godny zaufania.

zaufanie-min

Znak jakości „Trusted Shops” gwarantuje klientom tego sklepu internetowego bezpieczne zakupy.

 

Klient sklepu internetowego może w łatwy sposób sprawdzić, czy strona szyfruje wprowadzane przez niego dane – adres rozpoczynający się od „https://” oraz ikona kłódki oznacza, że witryna zabezpieczona jest certyfikatem SSL.

certyfikat-ssl-min

 

Oprócz tego zaufanie użytkownika do naszego sklepu internetowego zmniejszyć mogą niskiej jakości zdjęcia, niedziałające odnośniki, brak ocen i komentarzy innych klientów lub utrudniony kontakt z działem pomocy.

zaufanie1-min

Na etapie zamawiania przedmiotu sklep wyświetla klientowi sposoby kontaktu z działem pomocy.

 

Pamiętaj wprowadzone przez klienta informacje

Używając telefonu do zakupów w sieci jesteśmy wyjątkowo narażeni na wszelkiego rodzaju dekoncentrujące wydarzenia – wiadomość SMS, powiadomienie z portalu społecznościowego lub telefon od znajomego. Spraw, by klient, który musiał na krótszą lub dłuższą chwilę oderwać się od procesu zakupowego, mógł do koszyka bezproblemowo wrócić – zapisz informacje o adresie dostawy czy ilości kupowanych sztuk produktu. Wprowadzanie tych danych ponownie może być dla klienta frustrujące i skutkować porzuceniem koszyka.

 

Pozwól dokończyć zakupy później

Liczby porzuconych koszyków nie da się ograniczyć do zera. Często klienci odkładają zakup na później z innych powodów, niż błędy na stronie lub utrudniona nawigacja – np. brak środków na dokończenie zakupów. Aby ułatwić klientom „rezerwację” wybranego produktu, warto nie tylko zachować informację wprowadzone w koszyku, ale również umożliwić dodanie towaru do „Listy życzeń”. Funkcjonalność tą można także urozmaicić, wprowadzając np. powiadomienie w formie e-maila o obniżce przedmiotu na liście.

lista-zyczen-min

Funkcja „schowka” lub „listy życzeń” ułatwia klientom dokończenie zakupu w późniejszym terminie.
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook8Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn6Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. Świetne porady aczkolwiek dodałbym jeszcze dwie…interaktywność aplikacji (web/mobile) oraz synchronizacja. W przypadku rozproszenia klienta i wyjścia z aplikacji mobilnej, powinna ona sama przypominać klientowi o niedokończonych zakupach, jednocześnie powinna pozwolić na dokończenie zakupów nie tylko w aplikacji mobilnej ale również w jej przeglądarkowym odpowiedniku. Taką funkcję oferuje platforma COMAPI.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *