Share on Facebook3Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...

Chciałbyś móc precyzyjnie skierować reklamy do wybranej grupy odbiorców? W dzisiejszym odcinku eMarketing TV przedstawiamy retargeting na Facebooku, a więc bardzo prosty sposób, w który możesz to zrobić. Czym jest ta strategia i jak wpływa ona na efektywność prowadzonych przez nas kampanii reklamowych? Zapraszamy do oglądania i lektury!

 

Czym jest retargeting?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i planujesz uruchomić jakąś sezonową promocję (np. z okazji Walentynek), najlepszym sposobem na reklamę jest skierowanie jej do obecnych klientów. W przypadku, gdybyśmy chcieli promocję zaadresować do szerszej grupy odbiorców, może okazać się, że nie będzie ona tak bardzo efektywna.

Aby precyzyjnie wysłać do wybranej przez nas grupy odbiorców, wykorzystać można metodę zwaną retargeting. Co to takiego? Jest to docieranie do specyficznej grupy odbiorców, którzy odwiedzili wcześniej naszą stronę wykonali na niej jakieś działanie (np. zapisali się na newsletter albo dokonali zakupu i zostawili nam swój adres e-mail).

Wykorzystując taką listę adresów oraz wybrany przez nas kanał dystrybucji (w naszym przypadku będzie to Facebook) możemy skierować reklamę do konkretnej grupy użytkowników, co tylko zwiększy efektywność naszej kampanii promocyjnej. Jak tego dokonać?

 

Retargeting na Facebooku

Aby możliwe było wycelowanie reklamy na Facebooku do konkretnej grupy odbiorców, należy wgrać pozyskane z innych kanałów adresy e-mail naszych klientów – przygotowane w formie pliku tekstowego, CSV lub w Excelu. Robimy to poprzez wejście na stronę swojego profilu lub firmy na portalu społecznościowym. Rozwijamy menu „Strony”, a następnie klikamy opcję „Grupy odbiorców”:

retargeting na Facebooku - grupy odbiorców

 

W kolejnym kroku mamy możliwość wyboru grupy odbiorców, do których chcemy skierować naszą reklamę. Nas w przypadku retargetingu na Facebooku interesuje opcja pierwsza – „Grupa niestandardowych odbiorców”.

fb-grupy-niestandardowa-min

 

W kolejnym kroku wybieramy, jaki rodzaj grupy niestandardowych odbiorców nas interesuje – klikamy „Plik z danymi klientów”.

grupy-odbiorcow-min

 

Pojawia się kolejne okno, w którym wybieramy, w jaki sposób wgramy plik z adresami e-mail. Jeśli korzystamy narzędzia MailChimp, możemy podłączyć swoje konto i importować adresy bezpośrednio z tej usługi. Z racji tego, że posiadamy plik z e-mailami klientów, wybieramy opcję pierwszą, a więc „Wybierz plik lub skopiuj i wklej dane”.

wgraj-plik-min

 

Dalej możemy zarówno wgrać plik z adresami, jak i wpisać (lub skopiować) je ręcznie:

wgrywanie-pliku-z-odbiorcami-min

 

Dalsze skonfigurowanie grupy odbiorców jest niezwykle intuicyjne, zatem zamiast opisywać kolejne kroki, warto dowiedzieć się, co da nam wgranie listy adresów e-mail naszych klientów.

 

Dlaczego warto stosować retargeting na Facebooku?

Przede wszystkim – jak już wspomnieliśmy na początku – jest to doskonały sposób, aby zwiększyć efektywność naszej kampanii reklamowej. Po dodaniu pliku z adresami Facebook je analizuje i sprawdza, które z nich są używane do logowania na portalu. W wielu przypadkach może okazać się, że z listy 1000 e-maili, bardzo duży procent jest używany na Facebooku.

O tym jak mierzyć efektywność reklamy, dowiesz się z jednego z poprzednich odcinków eMarketing TV oraz tutaj.

 

Z racji tego, że kierujemy działania promocyjne w konkretnie wybraną grupę odbiorców (którymi mogą być np. nasi dotychczasowi klienci), mamy większą szansę, że będą one skuteczne! Oszczędzamy również pieniądze, ponieważ reklamy wysyłamy do osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane naszą ofertą. Retargeting na Facebooku bardzo potężne narzędzie, z którego warto korzystać i dobrze wiedzieć, jak to się robi.

Śledź eMarketing TV, nadawaną na żywo w każdą środę oraz piątek o godzinie 14:00. Dzięki nam poznasz sposoby na usprawnienie strategii eMarketingowej, a także funkcjonalne narzędzia ułatwiające jej wdrażanie. Z nami Twój biznes osiągnie sukces!

Polub eMarketing.pl na Facebooku i bądź na bieżąco!

Zapraszam też do kontaktu na www.kordeczka.pl i na moim profilu na Facebooku.

ded6deae9568e5edccc8c4a0d04513ac0cc1a7c0bb99822a27pimgpsh_fullsize_distr

Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook3Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Grzegorz Kordeczka

Grzegorz Kordeczka


DOŚWIADCZENIE
Od 2005 roku wdraża odważne strategie eMarketingu i konsultuje ich efektywność. Uczy, przewiduje i inspiruje przedsiębiorców do realizacji marzeń biznesowych przy wykorzystaniu narzędzi marketingu internetowego.

PRACOWAŁ DLA:
Pracował m.in. dla: ENEA, OSRAM, CURVER, MEDIA EXPERT i MIASTO POZNAŃ. Wulkan pomysłów i pogromca porażki.

EDUKACJA
Wykłada na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Ekonomicznym oraz Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.

2 Comments

  1. Grzegorz, bardzo podoba mi się Twój artykuł. Duży plus za zwięzłe i konkretne i informacje, a jeszcze większy plus za video:)

    Odpowiedz

    1. Grzegorz Kordeczka

      Agata – dziękuję! Złamałem nogę, ale nie próżnuję – układam kolejne tematy 🙂

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *