Portal Facebook, wraz ze swoją bazą niemal dwóch miliardów użytkowników, to dla wielu marek kluczowe narzędzie do osiągania założonych celów marketingowych. Ta platforma społecznościowa daje firmom nie tylko możliwość zaistnienia w sieci, ale także budowania relacji z użytkownikami czy pozyskiwania nowych klientów. A generowanie leadów, poprzez sukcesywne rozbudowywanie bazy adresów e-mail potencjalnych klientów, to czynnik, który decyduje o tym, czy dana firma osiągnie sukces i będzie mogła sprzedawać więcej. Zatem jak powiększyć listę mailingową za pomocą Facebooka?

 

Landing Page stworzony dla fanów strony firmowej na Facebooku

Strona docelowa, to osobna witryna, na którą kierowane są osoby, które np. kliknęły w reklamę umieszczoną w wyszukiwarce Google, na Facebooku lub w innym miejscu. Landing page służy nie tylko promowaniu konkretnych produktów i wspomaganiu ich sprzedaży, ale także ułatwia pozyskiwanie leadów, a więc osób potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy.

Jeśli przedsiębiorstwo stosuje również Facebooka do osiągania swoich celów marketingowych, dobrym rozwiązaniem jest stworzenie strony docelowej, która zaprojektowana została specjalnie dla osób będących użytkownikami tego portalu. Taki landing page jest o wiele skuteczniejszy, ponieważ jest on skierowany do konkretnych odbiorców i odwołuje się do komunikatu lub treści, która była promowana na Facebooku. Dobrze zaprojektowany landing page pozwala skutecznie powiększyć listę mailingową.

Jakie elementy powinna zawierać efektywna strona docelowa?

  • konkretne i dające klientowi jasne wskazówki CTA (wezwania do działania);
  • treści, które odpowiadają klikniętej reklamie i nie wprowadzają w błąd;
  • zdjęcia i filmy, które uatrakcyjnią stronę;
  • przedstawienie jednej oferty, tak aby potencjalny klient skupił swoją uwagę tylko na niej.

 

Więcej o stronach docelowych oraz o tym dlaczego warto je stosować, można dowiedzieć się oglądając poniższy film:

 

Nadawanie transmisji na żywo

Wideo na żywo jest obecnie niezwykle popularnym trendem – nie tylko w przypadku Facebooka, ale także każdego innego kanału społecznościowego, który posiada taką funkcję.

Transmisję na żywo są dobrym sposobem na przyciągnięcie uwagi oraz zwiększenie zaangażowania użytkowników Facebooka. Treści nadawane na żywo pozwalają także zwiększyć świadomość marki. Jednak jak powiększyć listę mailingową za pomocą Facebooka oraz transmisji na żywo?

Nadawane wideo na żywo powinno skupić się na przedstawieniu jednego zagadnienia, które w obecnej chwili cieszy się największym zainteresowaniem użytkowników. Widzom, którzy uczestniczą w transmisji, można na samym jej końcu zaproponować dodatkową ofertę – np. w formie darmowego poradnika, który szerzej omawia temat lub pozostałych filmów – dostępną wyłącznie dla osób, które pozostawią swój adres e-mail.

Aby poznać więcej szczegółów na temat transmisji na żywo na Facebooku, warto zapoznać się z naszym poradnikiem dostępnym w tym miejscu. Polecamy także inny artykuł – do przeczytania tutaj – w którym znajdują się wskazówki na temat tego, jak zwiększyć efektywność nadawanych na żywo filmów.

 

Promowanie treści tylko dla subskrybentów

Jak jeszcze można powiększyć listę mailingową? Na przykład poprzez oferowanie użytkownikom wartościowych treści za darmo, w zamian za zapisanie się do newslettera. Jest to bardzo skuteczna metoda na pozyskiwanie nowych leadów. Warto wykorzystać Facebooka oraz inne media społecznościowe, aby promować darmowe ebooki lub inne wysokiej jakości treści dla subskrybentów.

Ważne jest aby post promujący wartościowy content zawierał przyciągające uwagę opisy (np. urywki z poradnika, pytania „czy wiesz, że…” itp.), atrakcyjną grafikę oraz odnośnik do strony docelowej z formularzem, gdzie zainteresowane osoby mogą zostawić swój adres e-mail i pobrać treści.

Jeśli firma tworzy interesujące, aktualne materiały, istnieje spora szansa, że będą one chętnie pobierane, a tym samym lista mailingowa bardzo szybko się powiększy.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *