Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

(00:06) Grzegorz: Maciej, powiedz czym są w ogóle integracje z hurtowniami i co one dają? W jaki sposób są u Was realizowane? Jak to działa?

(00:12) Maciej: W Sky-shopie integracje z hurtowniami polegają na tym, żeby pobierać produkty do sklepu internetowego. Nie jest to wyłącznie pobieranie, bo na rynku można znaleźć wiele rozwiązań, które mówią, że mają integracje z hurtowniami i kończy się to wyłącznie, że mogę pobrać produkty do sklepu i koniec, nic z tym nie mogę zrobić. U nas integracja z hurtowniami polega na tym, że jest podpięta przez nas hurtownia do oprogramowania, Klienci mogą z niej skorzystać (oczywiście po kontakcie z hurtownią i zawarciu współpracy) i w tym momencie odpalamy integrację z hurtowniami, która oferuje:

Pobranie tych produktów do sklepu, ale zarządzanie tym co się z nimi dzieje – co ma się dziać z nowymi produktami, co ma się dziać z produktami, które są aktualizowane, czyli np. do których kategorii mają wpadać. Możemy pobrać drzewo kategorii z hurtowni, powiązać wtedy te kategorie z kategoriami w sklepie. Czyli powiedzmy produkty z kategorii „buty” mają wpadać do kategorii „ciuchy” w sklepie. Można to spiąć.

Dodatkowo można zadecydować co pobieramy z tej hurtowni, jeżeli chodzi o elementy tych produktów, czyli tytuły, opisy, zdjęcia, stany magazynowe, producenta itd. Jeżeli mam sklep spięty z ERP i mam magazyn u siebie, a z hurtowni chcę pobierać tylko produkty nowe, ale bez ilości cen (zarządzam to z poziomu ERP) no to w tym momencie w integracji wyłączam sobie pobieranie ceny ilości. Do sklepu wpadają produkty bez cen ilości, następnie ja ją do nich dodaje i tak to funkcjonuje. Do 8 razy na dobę aktualizujemy dane z tej hurtowni, a z systemu ERP aktualizujemy ilość i cenę. Dodatkowo mogę sobie zrobić narzut marży na tę integrację. Jak się zintegrowałem z hurtownią powiedzmy „AB” to ustalam sobie 20% marży na wszystko. Albo wolę na producentów, więc na jednego producenta ustalam taką marżę, a na innego producenta inny poziom marży, ale mogę jeszcze inaczej. np. na kategorie.

Jest jeszcze jedna możliwość – reguły marż. Kupuje produkt od 1zł-100zł = 20% marży i doliczę jeszcze 5zł, jak kupuje produkt od 100zł-200zł = 10% marży o doliczam jeszcze 2zł. Można to naprawdę mocno skonfigurować pod kątem naszej sprzedaży. Jeżeli sprzedaje za granicą to muszę ustawić 0% Vat-u w obrębie tej integracji, nie muszę w każdym produkcie tego zmieniać. Jeszcze jest dodatkowa funkcjonalność, czyli wiązanie form dostawy. Czyli jeżeli hurtownia wysyła nam produkty w modelu dropshipping, możemy pobrać formę dostawy z tej hurtowni i dla tych produktów ustawić takie same formy dostawy. Jeśli się sprzeda, żeby Klient mógł wybrać tylko tę formę dostawy, którą oferuje hurtownia. Tutaj możliwości są naprawdę bardzo duże, jeśli chodzi o personalizację takiej integracji. Co jest też ważne – raz skonfiguruje tę integrację, poświęcę powiedzmy godzinę – i ja o tym zapominam, to już dzieje się samo. O niczym nie muszę myśleć, pewnego dnia otworze sobie panel zamówień i zobaczę produkty, które widzę pierwszy raz.

(03:37) Grzegorz: Ok, bo to się zautomatyzowało na podstawie reguł, które ustawiłeś.

(03:41) Maciej: Dokładnie tak, ale to też daje to, ze Ty nie musisz dodawać tych produktów. Co jest też istotne – jeżeli dodałbyś produkt w 15 minut (to jest niemożliwe, trzeba zrobić zdjęcia, tytuł, ceny, opisy). Pracując 8 godzin dziennie, bez przerwy jak robot, przez miesiąc dodasz 600-700 produktów. A integracja z hurtownią w ciągu 15 minut może pobrać nawet 100 000 tysięcy produktów. Czyli to jest realna oszczędność czasu liczona w tygodniach albo miesiącach. Integracja z hurtownią bardzo ogranicza koszty sklepu internetowego. Redukując jeden etat.

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *